Урок на тему: «ТРИКУТНИК ТА ЙОГО ЕЛЕМЕНТИ. Рівні трикутники. »

Про матеріал
Мета: формувати ключові компетентності: загальнокультурну, здоров’язберігаючу; предметні компетентності :уявлення учнів про геометричну фігуру трикутник ,«сторону трикутника», «вершину трикутника», «кут трикутника « на базі отриманих раніше знань , виробити уміння застосовувати формулу периметра трикутника при розв'язуванні задач .
Перегляд файлу

 

      Урок      геометрії

 

                  У  7-а  класі

на тему:

 

 

 

 

«ТРИКУТНИК ТА ЙОГО ЕЛЕМЕНТИ.

Рівні трикутники.  »

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: формувати ключові  компетентності: загальнокультурну, здоров’язберігаючу;

предметні компетентності :уявлення учнів про геометричну фігуру трикутник ,«сторону трикутника», «вершину трикутника», «кут трикутника «     на базі отриманих раніше знань , виробити уміння застосовувати формулу периметра трикутника при розв'язуванні задач .

Розвивати інформаційні компетенції, мислення, пам’ять, увагу, інтерес до  геометрії. Виховувати старанність, наполегливість, активність.

 

                                            ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

Учитель Ми з вами кілька місяців вивчаємо геометрію. Кожен з вас вже переконався, що геометрія — надзвичайно захоплюючий предмет. Він нам дарує змогу мислити просторово, уявляти всі навколишні предмети чітко та розважливо і бачити в них застосування різних геометричних фігур.

Біля входу до Академії  Платона було написано “Та не ввійде сюди ніхто з тих, хто не знає геометрії”.  Я думаю,що в кімнаті зібралися тільки ті,хто хоче вивчати цю науку.

Побажання для учнів.  

         Усміхненими

             Старанними

               Прогресивними

                 Ініціативними

                   Хоробрими.

І успіх вам гарантований.

Сьогодні, ми з вами, розпочинаємо вивчати нову, дуже цікаву тему. І щоб ми змогли записати тему нашого уроку, вам потрібно продемонструвати ваше вміння швидко та правильно відповідати на запитання. Отож переходимо до розв’язування кросворду.

   РОБОТА в парах

Учні розв’язують кросворд, в якому з’являється тема уроку -«ТРИКУТНИК».

 

 

 

 

1

Т

Е

О

Р

Е

М

А

 

2

Г

 

Р

А

Д

У

С

 

 

 

Т

 

У

 

П

 

И

Й

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

К

У

Т

И

 

 

 

 

 

 

 

5

С

 

У

М

І

Ж

Н

І

 

 

 

6

М

 

А

 

Т

Е

М

А

Т

И

К

А

 

 

7

Л

 

І

 

Н

І

Й

К

А

 

 

 

8 П

Р

 

Я

 

М

 

И

Й

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

К

О

С

И

Н

Е

Ц

Ь


  Запитання до кросворду:

  1. В геометрії її доводять.
  2. Одиниця вимірювання кутів.
  3. Кут, міра якого більша за 90º, але менша ніж180º.
  4. Вони є і в квадраті, і вкімнаті.
  5. Сума їх дорівнює 180º та вони мають спільнусторону.
  6. В сьомому вона - алгебра та геометрія, у першому-…?
  7. За її допомогою будуютьвідрізки.
  8. Кут мірою90º.
  9. Він допомагає побудувати прямийкут.

 

Записуємо  :30 листопада  класна робота і тема сьогоднішнього уроку«Трикутник та його елементи.Рівні трикутники.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

З трикутниками ми зустрічаємось досить часто(слайд 10): вітрило корабля, повітряний змій, дах будинку і т. д. – все це трикутники. Мабуть, це найголовніша фігура, бо з трикутників, як з цеглинок, складаються майже всі геометричні фігури, які ми будемо вивчати далі.

                     Історична довідка

Перші відомості про трикутник та його властивості ми знаходимо в єгипетських папірусах, яким більше 4000 років. У них, зокрема, згадується спосіб  побудови прямого кута.  Мотузку ділили вузлами на 12 рівних частин і з,язували кінці.Утворювався прямокутний трикутник.

ЕВКЛІД  
  ( 356-300 до н. е.), стародавній філософ, автор книги «Начала».В першій частині розповідається про трикутник та його властивості.

Учні відповідають на запитання «Що   відомо про трикутник?» використовується метод«Мікрофон». Мікрофоном може слугувати будь який підручний предмет. Відповідає на запитання тільки той учень у кого в руках «мікрофон».

   IV.Вивчення нового матеріалу

 Означення трикутника та йогоелементів.

На дошці учитель виконує креслення і задаються запитання до учнів:

  • З яких фігур складаються фігури у випадку а і б? Порівняйте їх.


(Учні відповідають, що обидві фігури складаються із трьох точок А, В, С і трьох відрізків АВ, ВС, АС, попарно з’єднуючих ці точки. Але перша фігура — трикутник, а друга — ні, оскільки в першому випадку три точки А, В, С не лежать на одній прямій, а в другому — лежать.)

Учитель просить учнів намалювати в зошитах трикутник і дати, на власний погляд, його означення.

Трикутником називається геометрична фігура, яка складається з трьох точок, що не лежать на одній прямій, і трьох відрізків, які сполучають ці точки.


Позначення трикутника, його  елементів.

Точки називається вершинами трикутника, а відрізки  його

сторонами.

<АВС, <ВСА, <ВАС — це кути трикутника АВС. Часто їх позначають буквою, наприклад: <А, <В, <С. У зображеному трикутнику напроти кута А лежить сторона ВС, напроти кута В — сторона АС, напроти кута С — сторона АВ. Сторони трикутника можна позначити малими буквами латинського алфавіту: а, b, с. ВС=a; АС=b; АВ=с.

У кожному трикутник є три сторони,три  кути, три вершини.

Позначається трикутник знаком   .

Трикутник можна назвати               АВС, ВСА, САВ.

  1. Периметр трикутника, формула для обчислення периметра трикутника.

Сума довжин всіх  сторін трикутника —периметр трикутника.

Периметр позначають буквою Р.

РАВС=АВ+ВС+СА

  1. Види   трикутників.

Залежно від видів кутів розрізняють наступні види трикутників: гострокутні, прямокутні,тупокутні.

Учні складають та записують таблицю.

 

Види трикутників

 

 

 

 

 

 

А, В, С — вершини трикутника.

АВС — гострокутний (усі кути гострі)

MNK — прямокутний (один кут прямий)

PQR — тупокутний (є тупий кут)

 

 

 

V  ВИКОНАННЯ   ВПРАВ                                          А

  1. Знайдіть на рисунку 2                                      

Вісім трикутників.                                                   К     

Укажіть їх вершини,                                                          Д            М

       сторони, кути                   ОАВ                                                  

                                                                      О                                          В                                                                                                          

                                                                                                               рис. 2   

 

Учні разом з вчителем обговорюють проблему яка поставлена перед ними: «Що робить  кравчиня, коли їй треба пошити вишиванку?». Використовується метод «Мікрофон», по черзі діти висловлюють власні  думки.

Трикутники рівні, якщо вони при накладанні співпадають. Рівні кути та сторони наз. відповідні.

VІ. Засвоєння нового матеріалу.

Вправа .

Знайди рівні  трикутники.

Практична робота

І етап   1.Побудуйте трикутник АВС. Кут В=90.

    2.Виміряйте сторони і знайдіть периметр.

 

       ІІ етап      1.Побудуйте гострокутній трикутник МКД.

   2.Виміряйте сторони і знайдіть периметр.

ІІ1 етап     1.Побудуйте тупокутній  трикутник ОРВ..

    2.Виміряйте сторони і знайдіть периметр.

 

 Розв,язування вправ. (підручник)

№141.

7х+8х+9х=48

24х=48

Х=48:24

Х=2

 1ст.  2·7 14(см)     2 ст. 8·2-16(см)      3ст. 9·2=18 (см).

 

№142.

МЕ=10см.

 

      Робота в группах (за видами трикутників).

Клас  об,єднано в групи ,в яких групуються слабші учні з сильнішими. На розв’язання задачі виділяється 4-5 хвилин. Після цього лідери груп захищають свою думку стосовно рішення обраної задачі.

1.Відомо, що ∆ PQE=∆ MNK. Заповніть пропуски: PQ=...; QE=...; MK =...;

PEQ = ...; KMN = ...; MNK =....

    2.АНАГРАМА   , які вони повинні відгадати:

ОСТОНАР      ИТКУ      НИККУТТРИ МЕТРРИПЕ

ДРЕБЕРІВНОНИЙ    РІЯМЕГЕО

 Учні об,єднуються в групи за кольором трикутників.

1. Одна сторона трикутника в 3 рази більша за другу, а третя дорівнює 10 см. Периметр трикутника 54 см. Знайти невідомі сторони трикутника.

  2. Одна сторона трикутника на 5 см більша за другу, а третя дорівнює 12 см. Периметр трикутника 45 см.Знайти невідомі сторони трикутника.

3.Одна сторона трикутника  на 8 см  менша за другу, а третя дорівнює 14 см. Периметр трикутника 68 см.

Подарунок . Намалювати картинку використовуючи трикутники.

VІ І . Підсумок уроку.

Бліц опитування.

Що наз периметром трикутника?

Яку фігуру наз. трикутником?

Які трикутники наз. рівними?

У рівних трикутниках рівні сторони наз…

Види трикутників.

 

Оцінювання.

VІ І І . Домашнє завдання.

Вивчити § 11, розв’язати задачі № 138,143. (сер.рів.), № 144 (дост.рів.), №№140(висок.рів.).

Творче завдання:

як за допомогою лінійки побудувати кут, рівний даному?


  1. Одна сторона трикутника в 3 рази більша за другу, а третя дорівнює 10 см. Периметр трикутника 54 см. Знайти невідомі сторони трикутника.

 

  1. Одна сторона трикутника на 5 см більша за другу, а третя дорівнює 12 см. Периметр трикутника 45 см.Знайти невідомі сторони трикутника.

 

 

3.Одна сторона трикутника  на 8 см  менша за другу, а третя дорівнює 14 см. Периметр трикутника 68 см.


 


 


 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. В геометрії її доводять.
  2. Одиниця вимірювання кутів.
  3. Кут, міра якого більша за 90º, але менша ніж180º.
  4. Вони є і в квадраті, і вкімнаті.
  5. Сума їх дорівнює 180º та вони мають спільнусторону.
  6. В сьомому вона - алгебра та геометрія, у першому-…?
  7. За її допомогою будуютьвідрізки.
  8. Кут мірою90º.
  9. Він допомагає побудувати прямийкут.

1.Відомо, що ∆ PQE=∆ MNK. Заповніть пропуски:

PQ=...; QE=...; MK =...;

< PEQ = ...;  < KMN = ...;   < MNK =....

 

 

  2.АНАГРАМА     

     відгадати:

ОСТОНАР    

 ИТКУ     

НИККУТТРИ

МЕТРРИПЕ

ДРЕБЕРІВНОНИЙ    РІЯМЕГЕО

 

1

 

docx
Додано
17 березня 2019
Переглядів
1083
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку