Конспект уроку з історії
6 клас (інтегрований курс)
Урок 7
Учителька Любецького ЗЗСО І-ІІІ ст.
Мещенинець Н. А.
Тема. Трипільська культура на землях України
Мета: ознайомити здобувачів освіти з трипільською археологічною культурою, способом життя, господарством, побутом та мистецтвом трипільців; сформувати уявлення про її значення в історії України; розвивати вміння аналізувати історичні джерела та працювати з картою; спонукати здобувачів освіти висловлювати власну думку; виховувати національну свідомість, повагу до власної історії.
Очікувані результати. Після уроку здобувачі освіти зможуть:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник, атлас, контурна карта, папір, олівці, презентація.
Основні поняття і терміни: археологічна культура, трипільська культура, протоміста, «культура мальованої кераміки».
Хід уроку
І. Організаційний момент
Створення позитивного психологічного настрою.
Діти, звертаючись один до одного на ім’я, завершують фразу «Я впевнений(а), що на сьогоднішньому уроці ти…». (кажуть щось позитивне). (слайд 2)
ІІ. Актуалізація опорних знань
Уявіть себе дослідниками найдавніших часів в історії людства та розкажіть про одне з досягнень людини доби неолітичної революції. (слайд 3)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Розгляньте уважно речові джерела (слайд 4) та розкажіть, що ви про них думаєте, охарактеризуйте побачене.
Перед нами речові джерела, які належать до трипільської археологічної культури. Ці унікальні пам’ятки були створені племенами, які проживали на території сучасної України у період енеоліту. Про них ми сьогодні і будемо говорити.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Вивчення нового матеріалу
1. Робота з термінами
Археологічна культура – поєднані спільними рисами речові джерела, що належать до одного історичного часу і поширені на певній території.
Трипільська культура – це сукупність археологічних пам’яток, що датуються IV – першою половиною ІІІ тисячоліття до нашої ери.
2. Інформація учителя. Відкриття трипільської культури. Вікентій Хвойка. (слайд 5)
3. Робота з картою (слайд 6)
- розгляньте уважно карту та визначте територію поширення трипільської культури;
- на теренах яких сучасних країн була поширена дана археологічна культура?
- позначте на контурній карті територію поширення трипільської культури;
- позначте найвідоміші місця знахідок трипільської культури (Трипілля, Халеп’я, Кукутені).
4. Робота з підручником (текст, ілюстрації)
Обговорення отриманої інформації.
5. Вправа «Реставратор» (слайд 9)
Розгляньте ілюстрації та відтворіть трипільський розпис.
Презентація малюнків.
VІ. Підсумок уроку
Опрацювати параграф 7, завд. стор. 33.