Урок на тему "Трипільська культура на території України" 6 клас

Про матеріал
Розробка уроку засвоєння нових знань. Сприяє формуванню у здобувачів освіти інформаційної, хронологічної, просторової та аксеологічної компетентностей. Містить конспект уроку та презентацію.
Перегляд файлу

Конспект уроку з історії

 6 клас (інтегрований курс)

Урок 7                                                           

                                Учителька Любецького ЗЗСО І-ІІІ ст.

Мещенинець Н. А.

         

Тема. Трипільська культура на землях України

Мета: ознайомити здобувачів освіти з трипільською археологічною культурою, способом життя, господарством, побутом та мистецтвом трипільців; сформувати уявлення про її значення в історії України; розвивати вміння аналізувати історичні джерела та працювати з картою; спонукати здобувачів освіти висловлювати власну думку; виховувати національну свідомість, повагу до власної історії.

Очікувані результати. Після уроку здобувачі освіти зможуть:

  • розповідати про основні досягнення трипільців;
  • показувати на карті терени розселення трипільців;
  • описувати заняття та побут носіїв цієї археологічної культури;
  • висловлювати власну думку про роль трипільської культури в історії.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, атлас, контурна карта, папір, олівці, презентація.

Основні поняття і терміни: археологічна культура, трипільська культура, протоміста, «культура мальованої кераміки».

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

         Створення позитивного психологічного настрою.

Діти, звертаючись один до одного на ім’я, завершують фразу «Я впевнений(а), що на сьогоднішньому уроці ти…». (кажуть щось позитивне). (слайд 2)

ІІ. Актуалізація опорних знань

Уявіть себе дослідниками найдавніших часів в історії людства та розкажіть про одне з досягнень людини доби неолітичної революції. (слайд 3)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Розгляньте уважно речові джерела (слайд 4) та розкажіть, що ви про них думаєте, охарактеризуйте побачене.

Перед нами речові джерела, які належать до трипільської археологічної культури. Ці унікальні пам’ятки були створені племенами, які проживали на території сучасної України у період енеоліту. Про них ми сьогодні і будемо говорити.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

V. Вивчення нового матеріалу

1. Робота з термінами

Археологічна культура – поєднані спільними рисами речові джерела, що належать до одного історичного часу і поширені на певній території.

Трипільська культура – це сукупність археологічних пам’яток, що датуються IV – першою половиною ІІІ тисячоліття до нашої ери.

       2. Інформація учителя. Відкриття трипільської культури. Вікентій Хвойка. (слайд 5)

      3.  Робота з картою (слайд 6)

                 - розгляньте уважно карту та визначте територію поширення трипільської культури;

               - на теренах яких сучасних країн була поширена дана археологічна культура?

              - позначте на контурній карті територію поширення трипільської культури;

              - позначте найвідоміші місця знахідок трипільської культури (Трипілля, Халеп’я, Кукутені).

     4. Робота з підручником (текст, ілюстрації)

         Обговорення отриманої інформації.

  • Якими були основні заняття трипільців? (слайд 7)
  • Які знаряддя праці були у трипільців? (слайд 8)
  • Що таке протоміста?
  • Яким було житло трипільців?
  • Які причини занепаду трипільської культури?
  • Чому трипільську культуру називають «культурою мальованої кераміки»?

    5. Вправа «Реставратор» (слайд 9)

   Розгляньте ілюстрації та відтворіть трипільський розпис.

Презентація малюнків.

VІ. Підсумок уроку

  1. Бесіда (слайд 10)
  • Що дозволяє ученим вважати трипільську культуру однією з найрозвиненіших землеробських культур свого часу?
  • Які культурні здобутки успадкував український народ від трипільців?
  • Чи можемо ми називати трипілля цивілізацією?
  1. Рефлексія. Продовжити речення
  • На сьогоднішньому уроці мені вдалося …
  • Сьогодні мені сподобалося …
  • Найважчим для мене було …
  • Хочу ще довідатися про …
  1. Домашнє завдання

Опрацювати параграф 7, завд. стор. 33.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТРИПІЛЬСЬКА КУЛЬТУРА НА ЗЕМЛЯХ УКРАЇНИУрок 76 клас. Мещенинець Наталія Андріївна

Номер слайду 2

Я впевнений(а), що на сьогоднішньому уроці ти…

Номер слайду 3

Основні досягнення неолітичної революції

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Вікентій Хвойка – першовідкривач трипільської культури1896 р. археолог Вікентій Хвойка під час розкопок біля с. Трипілля на Київщині знайшов давнє поселення. Саме від назви села і з’явилося поняття «трипільська культура». Сьогодні воно відоме всьому світові завдяки стоянкам давніх поселень IV – ІІІ тисячоліть до нашої ери.

Номер слайду 6

Працюємо з картою

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Знаряддя праціЖитло Протоміста

Номер слайду 9

Трипільській посуд

Номер слайду 10

Трипільська культура

Номер слайду 11

zip
Додано
11 червня 2020
Переглядів
6790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку