Урок на тему: "Творці фізичної науки"

Про матеріал

Даний матеріал є конспектом уроку. Розробка уроку ознайомить учнів з розвитком фізики та із застосуванням новітніх матеріалів та технологій у виробництві

Перегляд файлу

Творці фізичної науки.

 

Що після себе на світі лишаємо?

Мета.

Освітня. Ознайомити учнів з  розвитком фізики, із застосуванням новітніх матеріалів та технологій у виробництві, формувати інтерес до вивчення фізики; розширювати кругозір учнів.

Розвиваюча. Формувати медіа та комп’ютерні навички; розвивати логічне та алгоритмічне мислення, самостійність мислення.

Виховна. Виховувати ціннісне ставлення до людей, патріотизм.

Тип уроку. Комбінований.

Матеріали для роботи з учнями.

План

  1. Організаційна частина.
  2. Розвиток фізики як науки.

      3.  Творці фізичної науки, внесок українських учених.

4.   Домашнє завдання.

1. Організаційна частина.

2.  Розвиток фізики як науки.

     Для чого потрібні людству фізика й інші природничі науки? Учені не завжди про це замислюються - їм просто дуже цікаво розгадувати загадки природи. Але наука вимагає чималих коштів, і ці кошти знаходяться: їх виділяють і держави, і приватні компанії. Навіщо? Відповідь проста: наука приносить величезну користь! Справді, дивно було б людям, що проникнули в таємниці атомного ядра, жити в печерах й освітлювати ці печери вогнем. Врешті-решт, всі наукові відкриття мають служити для поліпшення життя людей.

    Історія фізики тісно пов'язана з історією суспільства. Це цілком природно, оскільки фізика як будь-яка наука є важливої складової культури, а науковий розвиток, безумовно, визначається розвитком цивілізації в цілому. У зв'язку із цим розвиток фізики визначається розвитком як матеріальної культури, так і загальної, духовної культури. Відзначимо, що духовна культура повинна розумітися в самому широкому змісті, тобто містити в собі утворення, ідеологію, державний устрій. Зв'язок фізики з розвитком суспільства простежується протягом всієї історії розвитку цивілізації. Цей зв'язок не завжди носить однозначний характер, що обумовлено, насамперед, природним відставанням реалізації тих або інших можливостей від потреб суспільства. З іншого боку, на певних стадіях фізика як потужна галузь дерева цивілізації починає розвиватися вже по своїх власних законах, слабко пов'язаним з розвитком суспільства в цілому. У таблиці представлений хронологічний зв'язок основних етапів розвитку фізики й суспільства.

Таблиця. Хронологія розвитку культури й фізики

Період

Матеріальна культура

Духовна культура

Фізика

до 6 в. до н.е.

 

Панування релігії

 

6-4 в.в. до н.е.

Розвиток продуктивних сил

Зародження “чистих наук”

Нагромадження спостережень

4 в. до н.е. - 2 в

 

Розвиток філософії.

Виділення конкретних наук

Поява натурфілософії.

Зародження механіки й оптики

3 - 12 в.в.

Занепад у Європі

Розвиток в арабському світі

Панування нових религий

Занепад у Європі.

Розвиток в арабському світі.

13 -16 в.в.

Промислова революція

Географічні відкриття

Університети.

Ренесанс.

Система Коперника.

Зародження експериментальної фізики

17 - 18 в.в.

Зростання промислового виробництва

Буржуазні революції

Академії наук

Створення класичної механіки

19 в.

Промислова революція

Розвиток демократичних поглядів

Становлення класичної фізики

Кінець 19 - початок 20 в.

 

 

Революційні відкриття

20 в.

Науково-технічна революція

Розвиток демократії Поява тоталітаризму

Розвиток квантової, ядерної фізики

 

3. Творці фізичної науки, внесок українських учених.

4. Домашнє завдання.

  • Повторити тему
  • Підготуватись до контрольної роботи

Початковий рівень

1. Які з перелічених слів виражають фізичні явища:

а) випаровування; б) об’єм; в) термометр; г)  залізо?

2.Яку  фізичну величину вимірюють у м3:

а) об’єм; б) масу; в) швидкість; г) площу?

3) Яким фізичним явищем є спів жайворонка:

а) механічним; б) тепловим; в) звуковим; г) світловим?

Середній рівень

D:\Срочно\Новая папка\Тести фізика\Физические величины.files\intere1.gif4. Який об’єм  кабінету фізики, якщо його довжина 12м., ширина 6м., висота 3,5м?

а) 22,5м; б) 294м3; в) 294м; г) 294м2.

5.Яка ціна поділки мензурки:

а) 50 мл;  б) 25 мл; в) 250 мл; г) 300 мл.

6. Яке з поданих тверджень є правильним?

а) Сонце – це фізична величина; б) термометр – це фізичний прилад;

в) мідь – це фізичне тіло;  г) телевізор – це фізичне явище.

Достатній рівень

7. Перевести в см³:  36 м³;  1450 дм³;  678 мм³.

8. Оцініть довжину бруска, зображеного на рисунку:

а) близько 4,75 см;  б) близько 720 мм;

КаштанED00042_                                                                     в) близько 475 мм;  г) близько 7,2 мм.

 

Високий рівень

9. Як визначити площу зовнішньої поверхні дна склянки, скориставшись сторінкою зошита в клітинку.

10. Воду із посудини, що має форму куба з ребром 2 м, перелили в циліндричну посудину діаметром 2 м. Якої висоти буде шар води в циліндрі?

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
25 липня 2018
Переглядів
1331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку