Урок на тему:"Ульф Старк "Чи вмієш ти свистати , Юганно?"

Про матеріал
Ульф Старк "Чи вмієш ти свистати , Юганно?" Розробка уроку, яка допоможе здобувачам освіти зрозуміти , що люди похилого віку теж потребують уваги і турботи, тепла і розваг. піклування та підтримки.
Перегляд файлу

Тема уроку: Ульф Старк  «Чи вмієш ти свистати, Юганно?»

                                                Любов врятує від самотності

 

Мета : навчальна-допомогти учням знаходити  важливі деталі у художньому      творі;вчити давати оцінку людським вчинкам;

 

             розвивальна-  розвивати вміння  робити словесний портрет героя;розвивати навички  пошукової діяльності у змісті твору; розвивати культуру мовлення та збагачувати словниковий запас;

 

             виховна-виховувати почуття поваги до людей похилого віку, повагу до людських почуттів.

 

Обладнання і ТЗН: підручник О.М.Ніколенко 6 клас «Зарубіжна література»,роздатковий матеріал, ноутбук, телевізор, фрагменти фільму режисера Румме Хаммериха,1994р.

 

Щире слово, добре діло душу й серце обігріло

 

Тип уроку:урок поглибленої роботи над твором

 

Перебіг уроку

 

 

І.Організаційний момент

 

Слово вчителя.    Доброго ранку  всім присутнім! Нехай новий день принесе всім нам чудовий настрій та гарне самопочуття. Тому посміхніться один одному та  влаштовуйтеся за своїми партами.

 

 

 

 

 

1.Мотивація навчальної діяльності

 

Слово вчителя.-  Ви прочитали повість шведського письменника Ульфа Старка, який розказав нам про   різні покоління людей –дітей та дорослих. Письменник хотів нам донести,що найважчий стан,який переживає кожна людина- це стан самотності. Але є прості «ліки» від цього і всі про них знають. Тому сьогодні ми про це і поговоримо, спробуємо розібратися, чи  можна позбавитися самотності ,і що для цього треба зробити.

             Першу підказку дасть нам прислів'я, яке стало епіграфом нашого уроку.

              Прочитаємо та поміркуємо, чи так важливо говорити добрі слова, щоб зігріти серце ближнього?

             Щире слово, добре діло душу й серце обігріло.

            (висловлювання учнів)

 

2.Оголошення теми та мети уроку

  

Слово вчителя.-Сьогодні на уроці ми спробуємо зрозуміти, чому так важливо не втрачати зв'язок між поколіннями, знайдемо те,що допомагає людям об'єднатися та подолати труднощі.

          І почнемо з того, що пригадаємо назву твору, який ми вивчали у 5-му класі, де мова йшла про опіку дівчинки над людьми похилого віку.

           Відповідь учнів : Елеонор Портер,  роман «Полліанна». Про дівчинку, яка опікувалася людьми похилого віку, приносила в їхні будинки радість спілкування, підтримувала всіх і дарувала їм частинку свого щирого серця.

           Слово вчителя.-Все вірно, саме добрі вчинки Полліанни змінювали людей на краще. І сьогодні ми обговоримо іншу історію, яка трапилася з іншими героями в іншому місті.

 

       

 ІІ. Сприйняття, осмислення та засвоєння учнями нової інформації

 

1.За малюнками відновимо сюжетний ланцюжок повісті «Чи вмієш ти свистати, Юганно?»

C:\Users\Elena\Desktop\Снимок.PNG( учні шукають у тексті речення, які відповідають малюнку і читають їх)

C:\Users\Elena\Desktop\Снимок.PNGC:\Users\Elena\Desktop\Снимок.PNGkacheli-svoimi-rukami-24.jpg

C:\Users\Elena\Desktop\Снимок.PNGC:\Users\Elena\Desktop\Снимок.PNG

 

 

C:\Users\Elena\Desktop\Снимок.PNG

C:\Users\Elena\Desktop\Снимок.PNGC:\Users\Elena\Desktop\Снимок.PNGC:\Users\Elena\Desktop\Снимок.PNGC:\Users\Elena\Desktop\Снимок.PNGC:\Users\Elena\Desktop\Снимок.PNG

 

 

 

 

2.Вправа для розширення словникового запасу

(із перелічених слів, написаних на листочку, підкреслити ті, які складають одну групу зі словом САМОТНІСТЬ)

 

 

 

 

 

Слово вчителя.-Вірно, самотні люди завжди безпорадні і часто нікому не потрібні. А чим же схожі між собою Берра та дідусь Нільс?

(Відповіді учнів.- Вони  почуваються самотніми і це відчуття їх зближує. У Берри немає дідуся, а у дідуся немає дружини.)

3. Перегляд фрагмента фільму режисера Румме Хаммериха «Чи вмієш ти свистати, Юганно? (дідусь із хлопчиками заліз на вишню)

Слово вчителя.-Скажіть,, що відчував дідусь Нільс, коли сидів на вишні поряд з дітьми?

(Відповіді учнів- Дідусь відчував себе дитиною, а це так приємно.)

Слово вчителя.- Дідусь Нільс почувався щасливим. Він знайшов внука. Для нього діти влаштували день народження. І це відчуття бути комусь потрібним спонукало дідуся до добрих справ. Яких саме?

(Відповіді учнів.- Він навчив Берру свистати та зробив хлопцям паперового змія)

4. Фізкультхвилинка.

5. Вправа для розвитку творчості. Робота у парах (розмалювати шаблон повітряного змія, на кожному сегменті написати слова, які тепер наповнювали душу дідуся Нільса. На магнітній дошці наліпити кольорові сегменти із словами .)

C:\Users\Elena\Desktop\Снимок.PNGЛЮБОВ,РАДІСТЬ,ДРУЖБА, ВДЯЧНІСТЬ,ДОБРО

 

 

 

6.Вправа «Чи уважний ти читач? Питання-відповіді

Слово вчителя.- Що використав дідусь, коли робив хлопцям повітряного змія?

(Відповіді учнів.- Хустку своєї дружини Юганни та свою краватку.)

Слово вчителя.-Чому він віддав найцінніше?

(Відповіді учнів.-Тому що діти ставилися до нього , як до свого рідного дідуся. Вони подарували йому свої серця, свою увагу та любов.)

Слово вчителя.-Хто така Юганна?

(Відповіді учнів.-Дружина дідуся, яка померла і яку він дуже любив і часто насвистував пісеньку про Юганну. Берра теж хотів навчитися свистати саме цю пісеньку).

Слово вчителя.-Що сказав дідусь Беррі, коли у нього не виходило свистати?

(Відповіді учнів.- Якщо довго тренуватися  і не полишати цю справу,то обов’язково навчишся?)

Слово вчителя.-Так чому ж хлопці довго не приходили до дідуся. А коли прийшли, то не знайшли його в кімнаті?

(Відповіді учнів.-Тому що Берра старанно вчився свистати і дуже хотів, щоб дідусь його похвалив, але вже було пізно.)

Слово вчителя.-Що хлопці принесли дідусю останнього разу і чому?

(Відповіді учнів.-Вони принесли йому троянду, як символ любові, а потім пішли запускати змія, якого зробив їм дідусь).

7.Життєві ситуації

Завдання для учнів .-Напишіть у зошиті 2-3 речення про те, що потрібно людині у житті, щоб не бути самотньою?(самостійно)

ІІІ. Підсумок уроку

Слово вчителя.-Отже,підсумуємо нашу роботу на уроці.

Продовжіть речення, виразивши свої думки

-Найцінніше для людини це-…

-До людей похилого віку треба ставитися…

ІV.Оцінювання знань учнів з коментарем.

V. Домашнє завдання Написати  у зошит, які добрі справи діти можуть робити для людей похилого віку.

 

 

 

1

 

docx
Додано
4 лютого
Переглядів
269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку