Урок на тему "Урок-гра Що, де, коли?"

Про матеріал
У процесі гри перевірити в учнів орфографічні навички, уміння виконувати різні види роботи стосовно опрацьованого матеріалу; закріпити знання учнів; розвивати зв’язне мовлення; виховувати почуття колективізму, любов до рідної мови.
Перегляд файлу

 

 

Урок – гра

з української мови

«Що? Де? Коли? »

 

 

    (по темі «Дієслово»)

                3 клас

 

 

 

 

 

Мета. У процесі гри перевірити в учнів орфографічні навички, уміння виконувати  різні види роботи стосовно опрацьованого матеріалу; закріпити знання учнів; розвивати зв’язне мовлення; виховувати почуття колективізму, любов до рідної мови.

Тип уроку: закріплення знань, умінь,навичок.

Обладнання: конверти із завданнями, фішки.

                                                         Хід уроку

Клас ділиться на дві команди. Кожна команда обирає собі капітана. На столі в учителя лежать конверти із завданням для кожної команди. Капітан крутить стрілку і вибирає конверт із завданнями, а потім повертається до своєї команди.

Повна правильна відповідь – червона квіточка; правильна, але неповна відповідь – синя квіточка; за неправильну відповідь – чорний квадрат.

В кінці гри команди підраховують свої фішки і визначається переможець гри.

 

I. Повідомлення теми і правил гри.

 

II. Гра «Що? Де? Коли?»

Завдання в конвертах.

 

1. Вивчіть вірш напам’ять. Знайдіть в ньому дієслова. Назвіть їх.

Вивчайте, любіть свою мову,

Як світлу Вітчизну любіть,

Як стягів красу жовто – синю,

Як рідного неба блакить.

 

2. Складіть і запишіть прислів’я про мову.

1) Лине, серця, до, а, не, слово, стріла.

2) Хліб, а, слово, на, обід, бережи, на, відповідь.

3) Язик, до, доведе, Києва.

4) Словом, за, кишеню, у, не, полізеш.

У 1 та 3 реченнях підкреслити підмет і присудок.

 

3. З поданих слів у рядку складіть речення. З речень утворіть текст. Запишіть і доберіть заголовок.

Принесла, у, дзьобі, вона, жолудь 

Восени, цікаво, лісі, в.

Його, під, ховати, почала, коріння.

Прилетіла, ось, і, сіла, сойка, пеньок, на.

 

 

4. Прочитайте текст. Чи є в ньому помилки? Виправте їх і доберіть заголовок.

Рябчик живе у густому великому лісі. Тут рябчик завжди знаходить, чим поживитися. Взимку – бруньками, сережками з дерев в інші пори року – ягодами.

На деревах рябчик спочиває. Чудово літає між вітами. Притулившись до стовбура, рябчик ховається від ворогів.

 

5. Прочитайте та відредагуйте текст, доповнюючи прикметниками так, щоб можна було відчути красу природи вранці.

Аж ось зайнявся ранок. Із – за обрію викотилося сонце. Туман почав танути, тулитися до землі. Скрізь заблищали краплинки роси.

 

6. Поділити текст на речення. Знайти у кожному реченні іменники. Підкреслити ці слова.

Їжачок боїться води хитра лисиця закочує їжачка в річку у воді їжачок розгортається тоді лисиця хапає його зубами за ніс

 

7. Перебудуйте подане речення у спонукальне. Знайдіть у ньому звертання.

Навесні журавлі повернуться в рідні краї.

 

8. Подані речення перебудуйте так, щоб вони стали питальними.

Ми вивчаємо історію рідного краю. Наш клас відвідав краєзнавчий музей. Учні з цікавістю слухають розповідь екскурсовода.

 

9. Прочитайте речення. Знайдіть звертання. Визначте тип речення за метою висловлювання.

Мужай, прекрасна наша мова, серед прекрасних братніх мов! (М. Рильський)

І я, твій син, Вітчизно, зростав під небом чистим і змужнів. (М. Сингаївський)

 

10. Напиши речення. Підкресли головні і другорядні члени речення. Визначте, до яких частин мови вони належать.

Пернаті друзі повернулись на батьківщину.

 

11. Замініть виділене слово близьким за значенням. Визначте, у якому випадку слово стоїть у прямому, а в якому – у переносному значенні.

У моєї мами золоті руки.

У дівчинки було золоте волосся.

У дівчинки був золотий годинник.

Батько подарував сину золотий годинник.

 

12. Поширте речення. Підкресліть головні члени речення.

Надійшла зима. Подув вітер. Хмари розповзлись. Сніг падає.

 

13. Доберіть і замініть у кожному словосполученні слово «добрий» на близьке за значенням.

Добрий чоловік, добра звістка, добрі знання, добре яблуко, добрий урожай.

Слова для довідок: доброзичливий, глибокі, смачне, радісна, багатий.

 

14. Змініть слова вишня і батько за відмінками, виділіть закінчення.

 

15. Випишіть спільнокореневі слова в три колонки.

Шелест, зерно, легкий, легенько, шелестить, зернистий, легше, шелестіння, зернятко, зернина, зашелестіли, легенький.

 

 

16. Запиши в одну колонку споріднені слова, а в другу – синоніми.

Казати, співати, говорити, співець, балакати, співучий, заспів, розмовляти, співак.

 

17. Вкажіть, які слова є спільнокореневими.

Бережливий, бережок, бережний, бережливість.

Дорогий, дорога, дорожній, подорожчати, придорожній.

 

18. Підберіть спільнокореневі слова до слів білизна і весело і визначте, до якої частини мови належать. Складіть речення з двома із них.

 

19. У кожному стовпчику закресліть зайве слово.

Сова                   Син

совеня               синок

совок                 синій

совиний            синівський

 

20. Розібрати подані слова за будовою.

Подорожник, учитель, лікарня, пришкільний, лісочок, замріяний, намалював, співала.

 

III. Підсумок уроку.

Визначення переможців, оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку