Урок на тему "Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок з теми " Розв'язування трикутників". "

Про матеріал
Мета уроку: формування предметних компетентностей : удосконалити вміння учнів застосовувати вивчений матеріал із теми « Розв’язування трикутників» до розв'язування задач; формування ключових компетентностей : формувати вміння аналізувати й узагальнювати інформацію; формувати вміння контролювати, оцінювати та коригувати результати своєї навчальної діяльності; сприяти самовихованню відповідальності, дисциплінованості;
Перегляд файлу

Геометрія, 9  клас

Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок з теми « Розв’язування трикутників».

Мета уроку: формування предметних компетентностей :

                      удосконалити вміння учнів застосовувати вивчений матеріал із теми « Розв’язування трикутників» до розв'язування задач;

                       формування ключових компетентностей :

                       формувати вміння аналізувати й узагальнювати інформацію;

                       формувати вміння контролювати, оцінювати та коригувати результати своєї навчальної діяльності;

                       сприяти самовихованню відповідальності, дисциплінованості;

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Наочність і обладнання:  мультимедійна дошка.

Вимоги до рівня підготовки учнів: застосовують вивчені означення, теореми, формули і властивості до розв'язування задач.

Хід уроку

1. Організаційний момент.

2. Перевірка домашнього завдання

Перевірити наявність виконаних домашніх завдань.

 

3. Аналіз результатів самостійної роботи

 

4. Узагальнення й систематизація теоретичних відомостей

Відповісти на запитання:

 

  1. Чому дорівнює площа прямокутника, якщо відомі:

а) його сторони;

б) діагоналі прямокутника і кут між ними?

  1. Чому дорівнює площа квадрата, якщо відома:

а) сторона квадрата;

б) діагональ квадрата?

  1. Чому дорівнює площа паралелограма, якщо відомі:

а) сторона паралелограма і висота, проведена до неї;

б) дві сусідні сторони паралелограма і кут між ними;

в) діагоналі й кут між ними?

  1. Чому дорівнює площа ромба, якщо відомі:

а) сторона і висота ромба;

б) сторона і кут ромба;

в) діагоналі ромба?

  1. Чому дорівнює площа трикутника, якщо відомі:

а) сторона трикутника і висота, проведена до неї;

б) дві сторони трикутника і кут між ними;

в) три сторони трикутника;

г) радіус вписаного кола і сторони трикутника;

д) радіус описаного кола і сторони трикутника?

  1. Чому дорівнює площа:

а) прямокутного трикутника;

б) правильного трикутника?

  1. Чому дорівнює площа трапеції, якщо відомі:

а) основи і висота трапеції;

б) діагоналі трапеції і кут між ними?

 

5. Розв'язування вправ

Розв’язати задачі.

  1. Катети прямокутного трикутника дорівнюють 12 см і 16 см. Знай­діть радіуси описаного та вписаного кіл. (Відповідь. R = 10 см, r =4 см.)
  2. Висоти паралелограма, проведені з однієї вершини, дорівню­ють 4 см і 8 см і утворюють кут . Знайдіть площу паралелограма. (Відповідь.64 см.)
  3. Елемент покрівлі має форму рівнобічної трапеції, у якої менша основа  дорівнює бічній сторо­ні, а гострий кут дорівнює φ. Знайдіть площу даного елемента покрівлі.

Розв'язання

Нехай  у трапеції  ABCD  ВС = АВ = CD = a,

BAD = ADC = φ (рис. 50). Опустимо перпендикуляр із точки В на основу AD. Із прямокутного три­кутника АВК маємо:

ВК = h = аsіnφ, АK = асоsφ.

Тоді AD = 2AK + BC = 2асоsφ + а.

Отже,  S = ∙ BK = ∙ аsіnφ = =

= а2sinφ(1 + соsφ).

Відповідь. Площа елементу покрівлі дорівнює а2sinφ(1 + соsφ).

 

6. Домашнє завдання

  1. Підготуватися до тематичної контрольної роботи .
  2. Вик завдання №1 « Перевірте себе» ст.47.

 

7. Підбиття підсумків уроку

Запитання до класу

Про що нове ви дізналися під час  уроку?

1

Ро

docx
До підручника
Геометрія 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
Додано
27 лютого 2021
Переглядів
1604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку