9 клас геометрія
Тема уроку. Знаходження площі трикутника за двома сторонами та кутом між ними
Мета уроку: формування предметних компетентностей:
домогтися засвоєння формули для знаходження площі трикутника за двома сторонами і кутом між ними;
формування ключових компетентностей:
формувати вміння визначати мету навчальної діяльності,
виділяти головне в досліджуваному матеріалі;
формувати вміння аргументувати, доводити правильність тверджень;
сприяти самовихованню стараності, допитливості;
Тип уроку: комбінований.
Наочність і обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка.
Вимоги до рівня підготовки учнів: використовують формулу для знаходження площі трикутника за двома сторонами і кутом між ними під час розв'язування задач.
Хід уроку
1. Організаційний момент.
2. Перевірка домашнього завдання
Перевірити наявність виконаних домашніх завдань та відповісти на запитання, які виникли в учнів при виконанні домашнього завдання.
Самостійна робота (6 балів за кожне завдання).
Варіант 1
Варіант 2
3. Повторення й систематизація знань учнів
Запитання до класу
4. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу
Вивчення теореми
Теорема. Площа трикутника дорівнює половині добутку двох будь-яких сторін на синус кута між ними.
Розв'язування вправ
Розв'язання
Оскільки трикутник ABC рівносторонній (рис. 41), то АВ = АС = ВС = а, A = B = C = 60°.
Тоді S = AB ∙ AC ∙ sinA = a ∙ a ∙ sin60° = ∙ = .
Відповідь. .
Учням слід порекомендувати запам'ятати цю формулу.
5.Закріплення й осмислення нового матеріалу
Розв'язування задач
Відповідь. 90°.
4.Сторона ромба дорівнює 6 см, а один із кутів становить 150°. Знайдіть Площу ромба.
(Відповідь. 18 см2.)
5.Сторони паралелограма дорівнюють 9 см і 10 см, а площа становить 45 см2. Знайдіть кути паралелограма.
(Відповідь. 30° і 150°.)
6.Піца у піцерії коштує дорожче, якщо має більшу площу. За яку піцу ви заплатите більше: квадратну чи у вигляді ромба, якщо периметри у них однакові?
6. Підбиття підсумків уроку
Запитання до класу
7. Домашнє завдання
1