Урок фізики у 9 класі.
Вчитель Сіверської ЗОШ І-ІІ ступенів №3
Бахмутської районної ради
Донецької області
Малина Лариса Володимирівна
Тема. Відбивання світла. Закони відбивання.
Задачі уроку: з'ясувати закони відбивання світла на межі двох середовищ, коли друге-непрозоре; розглянути дзеркальне та розсіяне відбивання світла.
Розвивати інтерес до виявлення оптичних явищ і пізнання законів оптики, творчі здібності учнів, соціальну, комунікативну, інформаційну компетентності учнів.
Виховувати працелюбність та наполегливість, формування наукового світогляду мислення.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: мультимедійний проектор, картки, відеоматеріали, презентація, підручник.
Урок фізики у 9 класі.
Вчитель Сіверської ЗОШ І-ІІ ступенів №3
Бахмутської районної ради
Донецької області
Малина Лариса Володимирівна
Тема. Відбивання світла. Закони відбивання.
Задачі уроку: з’ясувати закони відбивання світла на межі двох середовищ, коли друге-непрозоре; розглянути дзеркальне та розсіяне відбивання світла.
Розвивати інтерес до виявлення оптичних явищ і пізнання законів оптики, творчі здібності учнів, соціальну, комунікативну, інформаційну компетентності учнів.
Виховувати працелюбність та наполегливість, формування наукового світогляду мислення.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: мультимедійний проектор, картки, відеоматеріали, презентація, підручник.
Хід уроку.
І. Організаційний момент
Доброго дня діти! Я, Малина Л.В., викладаю один із значимих для життя предметів-фізику.
Я пропоную працювати під девізом: (слайд 1)
«Единственный путь, ведущий
к познанию,-это деятельность»
Б.Шоу
Для організації діяльності, а я надіюсь, що вона в нас буде активною, неохідно, щоб ваша робота була плідною.
(Слайд 2)Ніщо в природі не було так невловимо, ні один свій секрет природа не охороняла так пильно, як секрет про нього. На цій основі його часто називають самою темною плямою в фізиці. Алле саме воно дозволило нам пізнати навколишнійсвіт.
Як ви думаете про що йде мова?
(Слайд 3) СВІТЛО!
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь.
Світлові явища ви вже вивчали не перший урок. Певний багаж знань у вас вже є.
Завдання 1. «Розсип»: з фізичних величин скласти формули (Слайд 4)
4∏ W E
Ф=W/t -світовий потік
E Ф I Ф
2 І=Ф/(4∏)- сила світла
I t S Ф R
Е=Ф/S, E=I/R2- освітленість
Завдання 2. «Прикрась ялинку»:ліворуч записати енергетичні характеристики світла, праворуч-одиниці їх вимірювання. (Слайд 5)
Ф-люмен (лм), І-кандела (кд),Е-люкс (лк).
Завдання3. «Що зайве?»:багаття, Сонце, лампа, Місяць, комп’ютер, світлячок, зорі. (зайве Місяць- не є джерелом струму, а відбиває світло) (Слайд 6)
(Слайд 7)
Да, Солнце: пламенно, бессмертно, бесконечно.
Дарует людям жизнь. Рассевает мрак.
А вот Луна: взаймы берет у Солнца вечно!
Що вас зацікавило в цьому уривку? Яке явище будемо вивчати на уроці?
(Слайд 8)
(Вчитель повідомляє тему і задачі уроку).
ІІІ. Постановка навчальної проблеми (Слайд 9)
В Х столітті на зміну давньогрецької теорії зорових променів, які виходять з ока, і створюють зорові відчуття, прийшла теорія арабського фізика і математика Альхазена, відповідно до якої, зорові зображення тіл утворюються променями, які виходять від видимих тіл. Потрапляючи в око, ці промені визивають зорові відчуття.
Про які промені йде мова?
Який закон демонструє нам природа? (Слайд 10) (закон прямолінійного поширення світла)
Як ви думаете, чи являється світовим променем світло від лазерного ліхтарика? Адже променя не видно. Як зробити його видимим?
Відеоексперемент.
Мікропідсумок: скажіть, а завдяки чому ми бачимо всі предмети, які нас оточують?
Відбивання світла!
Для того, щоб вияснити, що відбувається при відбиванні світла від відбиваючої поверхні розглянемо такий відеодослід.
Слайд 11 -схематичне зображення законів відбивання свтла, побудова відбитих променів.
Слайд 12 -встановлення законів відбивання світла.
Історична довідка: закони відбивання світла ще в ІІІ столітті до нашої ери встановив Евклід.
Слайд13, 14 - демонстрація оборотності променів.
Слайд 15, 16 - дзеркальне та розсіяне відбивання світла
ІV. Закріплення.
V. Підсумок. (Слайд 21)
Вправа «Мікрофон».
Слайд (Слайд 22) Запитання на слайді:
VІІ. Домашнє завдання. (Слайд 23)
Дерево освітлене сонцем, відкидує тінь, довжиною 36 м, а людина, зріст якої 1,75 м-довжиною 3 м. Знайдіть висоту дерева. (Підказка: під час розв’язування задачі зробіть відповідний малюнок, використайте подібність трикутників)