Урок на тему: "Відлік часу в історії. Календарний та історичний час"

Про матеріал
Викладання предмету "Історія" починається з розуміння дітьми історичного часу. Вивчення предмету не можливе без знання таких загальних понять як хронологія, ера, століття, рік.
Перегляд файлу

Урок 02

 

Тема. Відлік часу в історії. Календарний та історичний час.

 

Мета: навчати дітей орієнтуватися в історичному часі; знайомити учнів з поняттями хронологія, дата, лінія часу; розвивати хронологічні просторові вміння;  формувати історичну свідомість; виховувати шанобливе ставлення до минулого України, бажання більше дізнатися про нього.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

 

Обладнання:  Власов В. С. Історія України ( Вступ до історії ): підруч. для 5-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / В. С. Власов. – 2-ге вид. – Київ : Генеза, 2016. – 256 с.; «хмара слів»

 

Поняття: «хронологія», «дата», «лінія часу» «календар».

 

Після цього уроку учні мають:

  • знати: відмінність між календарним та історичним часом, поняття «історична хронологія», «ера», «період (епоха)», «тисячоліття», «століття», «хронологічна таблиця», необхідність встановлення хронологічної послідовності подій;
  • вміти: співвідносити рік – століття – тисячоліття, визначити тривалість історичної події, будувати шкалу історичного часу і визначати хронологічну послідовність подій, створювати і заповнювати хронологічну таблицю.

План уроку

  1. Одиниці виміру часу, які осягнула людина.
  2. Календар – основна система виміру часу.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

 

ІІ . Актуалізація знань учнів

Фронтальне опитування

1. Дайте визначення поняття «історія».

2. На які питання надає відповідь історія?

3.Як звуть науковців, що досліджують різні історичні джерела і розповідають про минуле?

 

ІІІ . Мотивація навчальної діяльності

Щоб зрозуміти, як давно і де саме сталася та чи інша подія, ми повинні навчитися працювати з історичною картою та стрічкою часу.

Повідомлення теми та мети уроку.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Досліджуючи минуле, завжди відповідаєш на запитання: коли сталася та чи інша подія? Історичний час – це конкретний історичний період в історії (Стародавній, Середньовіччя, Новий час, Новітній час).

Дізнатися про це дозволяє хронологія — наука про час. Літочислення – відлік історичного часу від певної події.

Запишемо визначення поняття в словничок.

Які одиниці виміру часу ви знаєте? (Доба, тиждень, місяць, рік)

Оскільки хронологія — наука про час, то основою цієї науки є конкретні дати. Дата — це точний час певної події. (Записати визначення поняття в зошити.) Назвіть по одній даті зі свого життя.

Лічба років від певної події — літочислення або ера. (Записати визначення поняття в словник) Великі проміжки часу лічать століттями — 100 років, тисячоліттями — 1000 років.

Наша ера бере свій початок від дати народження Ісуса Христа. Отже, зараз 2019 рік від Різдва Христового, 2019 рік нашої ери.

Працюємо зі стрічкою часу

Урок 2. Тема: Відлік часу в історії. Знайомство з історичною картою

  Показуємо 0 від початку нашої ери.

Наголошуємо на тому, що 100, 200 — останні роки століття, 101, 201 — перші роки наступного століття. Учитель записує на дошці слова «тисячоліття», «ера», «століття», «десятиліття». Учні мають розташувати у зростаючому порядку відрізки часу: тисячоліття, ера, десятиліття, століття.

 

2.Сьогодні найбільш зручно розумітися у часі за допомогою календаря. Календарі бувають різні, як паперові так і електронні.  Здається, вони супроводжують нас всюди, адже є і у наших модних гаджетах і прикрашають стіни будинків наших бабусь.

Календар (від латинського слова – боргова книга) – це система обрахунку часу.

Григоріанський календар – це міжнародний стандарт, запроваджений 4 жовтня 1582 року Папою Римським Григорієм ХІІІ, що ділить час на календарні роки тривалістю 365 або 366 днів. (використання додаткового матеріалу)

 

V. Підбиття підсумків уроку

Роздаємо картки з датами кожному з учнів (100 р. до н. е., 1992, 304, 1088). Учні мають визначити століття, до якого належать запропоновані дати.

 

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати §

2. Вивчити терміни та поняття

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Holostaya Liliya
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
29 жовтня 2019
Переглядів
3516
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку