Урок на тему: " Відмінювання іменників І відміни"

Про матеріал

Матеріал для вивчення особливостей відмінювання іменників І відміни. Таблиця правильних закінчень О., Кл., М.відмінків

Перегляд файлу

Матеріал до уроку на тему : „Відмінювання іменників  першої відміни” (етап - вивчення нового матеріалу)

 

Мета уроку: повторити і поглибити знання учнів про іменник як частину мови,  сприяти зміцненню навичок відмінювання іменників першої відміни та позначати орфограми у відмінкових закінченнях, пояснювати їх за допомогою відповідних орфографічних правил; формувати вміння знаходити іменники першої відміни у текстах, визначати відмінок іменників, їх роль у реченнях; розвивати  творчі вміння використання іменників у власних діалогічних та монологічних висловлюваннях; виховувати  науково-пізнавальні інтереси, повагу до членів родини, почуття гордості  за рідну країну.

 

Основні навики, які учні повинні отримати під час цієї теми - це правильно відміняти слова в О.,М., Кл. відмінках.

Тому після оголошення теми уроку варто наголосити учням на тому, що часто ми говоримо неправильно. Основне завдання цього уроку – навчитися правильно підбирати відмінкові закінчення та пояснювати свій вибір за допомогою відповідних орфографічних правил.

Запропонувати учням вибрати правильний варіант слова

На картках А4 або на мультимедійній дошці продемонструвати наступні варіанти слів

 

О.В.

СІМ’ЄЮ

О.В.

СІМЙОЮ

 

О.В.

ГАРАЖЕМ

О.В.

ГАРАЖОМ

 

О.В.

ГРУШЕЮ

О.В.

ГРУШЕЮ

 

О.В.

ЇДВЛЬНЕЮ

О.В.

ЇДАЛЬНЬОЮ

 

М.В.

ПО СЕЛАХ

М.В.

ПО СЕЛАМ

 

М.В.

ПО ГОРАХ

М.В.

ПО ГОРАМ

 

К.В.

БАБУСЮ

К.В.

БАБУСЕ

 

К.В.

ТЕЩЕ

К.В.

ТЕЩО

 

 

Учні озвучують свої варіанти, як правильно сказати.

Далі учитель звертає увагу на підручник, в якому є пояснення, як потрібно в тому чи іншому відмінку обирати правильне закінчення.

Учням пропонується наступне:

  1. Поділити зошит на три колонки (учитель те саме робить на дошці).
  2. І колонка О.В.:
  • Прочитати, коли пишеться в О.В. закінчення ою (учні читають, відповідають, записують у таблицю)
  • …коли закінчення ею, єю.
  1. ІІ колонка М.В. Які закінчення є у М.В.? (учні читають, відповідають, записують у таблицю)
  2. ІІІ колонка К.В. Які закінчення потрібно писати у К.В.?  (учні читають, відповідають, записують у таблицю)

У результаті такого обговорення повинна вийти наступна наочна таблиця, яку варто використовувати впродовж інших уроків.

О.В.

М.В.

КЛ.В.

ТВЕРДА ГРУПА

АХ

ТВЕРДА ГРУПА

ОЮ

 

ПО ГОРАХ

О

МЯКА, МІШАНА ГРУПИ

 

ПО ГОРАМ

МЯКА, МІШАНА ГРУПИ

ЕЮ, ЄЮ

 

Е, Є

 

 

ПЕСТЛИВІ СЛОВА НА Я

 

 

БАБУСЮ

 

 

Завдання для учнів

Подані іменники поставити у формі Ор. та Кл.в. одн., користуючись складеною таблицею: суддя, мрія, дівчина, матуся, вдача, Соломія, родина, країна, суша, пісня, калина, мелодія, дитина, Оля.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мендусь Тетяна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 грудня 2017
Переглядів
3580
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку