Урок на тему "Відмінювання прикметників"

Про матеріал
Мета: повторити й поглибити знання шестикласників про прикметник як частину мови; узагальнити та систематизуватизнання учнів про тверду і м’яку групи прикметників, сприяти зміцненню навичок відмінювання прикметників та позначати орфограми у відмінкових закінченнях, пояснювати їх за допомогою відповідних орфографічних правил; формувати загально-пізнавальні вміння відмінювати прикметники твердої і м’якої груп, правильно писати прикметники в непрямих відмінках; розвивати творчі вміння відтворювати деформоване висловлювання, що містить прикметники; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу; виховувати любов школярів до рідного краю.
Перегляд файлу

6 клас.

Відмінювання прикметників

Мета: повторити й поглибити знання шестикласників про прикметник як частину мови; 

узагальнити та систематизуватизнання учнів про тверду і м’яку групи прикметників, сприяти зміцненню навичок відмінювання прикметників та позначати орфограми у відмінкових закінченнях, пояснювати їх за допомогою відповідних орфографічних правил; 

формувати загально-пізнавальні вміння відмінювати прикметники твердої і м’якої груп, правильно писати прикметники в непрямих відмінках; 

розвивати творчі вміння відтворювати деформоване висловлювання, що містить прикметники; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу;

виховувати любов школярів до рідного краю.

Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу.

Внутрішньопредметні зв’язки: культура мовлення, стилістика.

Міжпредметні зв’язки: українська література.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.

  1.    Психологічна настанова учнів на виконання завдань уроку.
  2.    Опрацювання епіграфа уроку.
  1.             Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування.

  1.    Яка частина мови називається прикметником?Наведіть приклади.
  2.    Що означає прикметник?
  3.    На які питання відповідає прикметник?
  4.    Які морфологічні ознаки має прикметник?
  5.    Яку синтаксичну роль виконує прикметник?
  6.    На які групи за значенням поділяються прикметники?
  7.    Що таке якісні прикметники? На які питання вони відповідають? У чому їх особливість? Наведіть приклади.
  8.    Що таке відносні прикметники? На які питання вони відповідають? У чому їх особливість? Наведіть приклади.
  9.    Що таке присвійні прикметники? На які питання вони відповідають? У чому їх особливість? Наведіть приклади.
  10. Чому відбувається перехід прикметників з однієї групи за значенням в іншу? Наведіть приклади.
  11. Які є ступені порівняння прикметників?
  12. Як утворюється проста форма прикметників вищого й найвищого ступенів порівняння?
  1.             Закріплення вивченого матеріалу.

Вивчення новго матеріалу. Параграф 47

Вправа 1. Розподільний диктант. Прикметники твердої та м’якої груп записати у дві колонки.

І. Величний, майстерний, давній, працьовитий, літній, сторонній, молодий, середній, присутній, батьків, Андріїв, Маріїн, мужній, задній, подорожній, певен, жив, ясен, ближній, колишній, житній, рад, художній, телячий, будній, сизий. земляні, смішні, братні, брудні, босі, вчорашні, голі, вірні, житні, рідні, заячі, майбутні, сухі, смішні, незабутні, могутні, брудні, заможні.

Вправа 2. Вибірково-розподільна робота. Записати прикметники у формі називного відмінка однини чоловічого роду. Указати на групи прикметників за типом відмінювання.

Прибережн…, братн…, пшеничн…, сінешн…, заможн…, природн…, художн…, мужн…, висок…, дружн… .

Розтлумачити слова дружній і дружний.

Відповідь: дружній — приязний, дружний — одностайний.

Вправа 3.Творча робота. Записати словосполучення в орудному відмінку однини, пояснити правопис. Скласти 2—3 речення, використовуючи подані сполучення слів.

Вужча кімната, більша площа, нижча круча, домашня локшина, порожня скриня, старожитній звичай, хатній посуд, зовнішній вигляд.

Вправи 238-409

  1.             Підсумок уроку.
  1.    Подумати і дати відповіді.

Подумати і дати відповіді на питання:

  1.    Які прикметники належать до твердої, а які – до м’якої групи?
  2.    Які особливості відмінювання прикметників твердої групи?
  3.    Які особливості відмінювання прикметників м’якої групи?
  4.    Як відмінюються прикметники на -лиций?
  1.    «Мікрофон»: «На сьогоднішньому уроці я…».
  1.             Оцінювання навчальних досягнень учнів.

Відзначення досягнень учнів в оволодінні темою уроку, їхнього ставлення до роботи на уроці; аналіз здібностей, що сформувалися під час вивчення теми; окреслення перспектив подальшої навчальної діяльності.

  1.    Домашнє завдання. Повторити теоретичний матеріал § 49. Вправи 410-411

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Абвг Абвг Абвг
Додано
5 квітня 2020
Переглядів
666
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку