Тема: Психологічний розвиток підлітка

Про матеріал
Тема: Психологічний розвиток підлітка Тема: Психологічний розвиток підлітка Тема: Психологічний розвиток підлітка Тема: Психологічний розвиток підлітка Тема: Психологічний розвиток підлітка
Перегляд файлу

Урок №28

(7 клас. Основи здоров’я)

Тема: Психологічний  розвиток підлітка

Мета: сформувати в школярів поняття про особливості психологічного розвитку підлітків, особливості інтелектуального та емоційного розвитку, зміну структури їх потреб. Навчити розрізняти справжні цінності і свідомо формувати шкалу цінностей.

Обладнання:підручник «Основи здоров’я» Т.В.Воронцова, В.С.Пономаренко, -К, «Алатон», 2007; наочність.

Базові поняття та терміни: підліток, психологічний розвиток підлітків.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 Хід уроку

Ι. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

Обговорення проблемної ситуації

«Підліток вважає себе вже досить дорослим, аби робити те, що сам захотів. Наприклад, повертатися додому тоді, коли завгодно. Дорослі ж, приміром його батьки, із цим не згодні. Як ви думаєте, чому?»

III. Вивчення нового матеріалу

Вправа «Мікрофон»

Учні по черзі, за бажанням називають недоліки та переваги підліткового віку.

1.   Психологічна характеристика підліткового віку

Були часи, коли поняття «підлітковий вік» не існувало. Людина дозрівала фізично й ставала дорослою. Але потім, із розвитком людства, виявилося, що одного фізичного дозрівання мало. Людину можна вважати дорослою, якщо вона відповідає тим вимогам, які висуває до неї суспільство. І ці вимоги до соціальної зрілості постійно ростуть. Тому психологи й виокремили період, в якому людина готується стати зрілою не тільки фізично, але й соціально.

У підлітковому періоді людина:

  • змінюється фізично;
  • набуває нових пізнавальних можливостей;
  • вчиться управляти собою;
  • має власні погляди на події, що відбуваються;
  • робить перший життєвий вибір;
  • по-новому спілкується з батьками, з однолітками.

 

     Основним психологічним підсумком підліткового віку вважають набуття людиною нового рівня самосвідомості. Наприкінці підліткового періоду людина вже має певне цілісне уявлення про саму себе, намагається виправити свої негативні риси, ставить завдання саморозвитку.

     Пізнання себе передбачає порівняння себе з іншими. Тому особливе значення в підлітковому віці має спілкування, насамперед спілкування з однолітками. І це не випадково, адже однолітки перебувають у рівних позиціях, що надає максимальних можливостей для соціального порівняння.

     Добре, якщо людина розуміє суть тих змін, які відбуваються з нею. У чому ж полягають їхні особливості?

 

     По-перше, підліток дуже чутливо реагує на оцінку його особистості сторонніми. Він хоче здобути визнання й оцінювання з боку інших.

     По-друге, підліток часто вдається в крайнощі. Він може бути сором'язливим і зухвалим, уважним до людей і черствим, йому притаманні бажання бути визнаним і показна незалежність, війна з авторитетами і обожнювання випадкових кумирів.

    По-третє, у підлітка яскраво проявляється допитливість розуму, прагнення до пізнання навколишнього світу.

    Поспостерігайте уважно за собою. Ви напевно побачите у собі ці риси. Вам хочеться, щоб їх помітили й оцінили в класі. Можливо, хтось вчора без причини накричав на друга, а потім дуже жалкував. Або почав сумніватися в авторитеті батьків. Комусь подобається якийсь актор, співак або спортсмен, й його портрет красується над його столом.

   

2.   Умови, які сприяють психологічному розвитку підлітка

     Підлітковий період — це непростий період у житті будь-якої людини. Тобі треба вирішити безліч завдань, пов'язаних із твоїм психологічним і соціальним дорослішанням. Тож з'ясуймо, за яких умов це дорослішання буде успішнішим? За яких умов підліток може одержати знання про життя й сформуватися як дорослий?

     Звісно, це має бути насичене життя. Підлітку потрібні друзі, однолітки, з якими він може спілкуватися, проводити свій час, мати спільні з ними інтереси. Йому захочеться вийти з-під опіки батьків і вчителів, будувати своє життя самостійно. Це нормальне бажання. Але є фактори ризику, які можуть призвести до того, що він потрапить під вплив, який може йому зашкодити.

    

     Підліток може потрапити в погану компанію, яка негативно вплине на його психічне дорослішання. Така компанія є фактором ризику для розвитку. І, навпаки, компанія, де щиро приймають і зважають на особисті інтереси, стане важливою умовою психічного розвитку. Головне — відрізнити одну ситуацію від іншої. У підлітка неодмінно мають з'явитися друзі, яким він довіряє, з якими в нього багато спільного.

     На психічний розвиток впливають стосунки, які склалися з однолітками в класі й у школі. Спілкуючись із ними, підліток виявляє якісь свої риси, вчиться правил спілкування, намагається зрозуміти інших. У зв'язку з цим його визнають як рівного, тягнуться до нього, хочуть спілкуватися. Стосунки з однолітками мають бути довірчі й доброзичливі. Якщо пощастить цього досягти — значить, людина подорослішала.

     

3. Розвиток потреб

Учні опрацьовують С.144 та заповнюють таблицю

Фізіологічні

Соціальні

Духовні

 

 

 

 

4. Духовний розвиток і життєві цінності

Учні опрацьовують С.146 та виконують завдання:

  1. Запишіть 20 найважливіших для вас цінностей.

 

IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

Поміркуйте, які цінності є важливішими для вас: матеріальні чи духовні? 

V. Домашнє завдання

Прочитати § 22 підручника.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Veremej Switlana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
4 березня 2020
Переглядів
3855
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку