7 клас Дата _____________
Тема. Вплив ВІЛ – інфекції на організм людини. Поняття про СНІД. ЯК ВІЛ передається. Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ.
Мета: розширити та поглибити поняття про «ВІЛ», «СНІД», дати уявлення про відмінність між ВІЛ та СНІД; навчити розпізнавати ситуації, безпечні щодо ВІЛ–інфікування; формувати вміння і навички оцінювання ризиків у щоденних ситуаціях, щодо інфікування ВІЛ – інфекції. Виховувати толерантне ставлення до людей, зокрема до ВІЛ – позитивних. Мотивувати учнів до здорового способу життя.
Обладнання: підручник, зошит,торбинка з картками, сигнальні картки, таблиця, канцелярське приладдя, листки А-4, стікери.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Гра «ТАК» або «НІ».
(Якщо згідні із твердженням «ТАК» піднімаємо сині карточки, якщо ні – то червоні).
ІІІ. Мотивація пізнавальної активності учнів. Повідомлення теми уроку.
Перевірка обізнаності учнів з питань профілактики ВІЛ/СНІДу.
Виконуємо вправу 1 с. 36 зошита.
Робимо висновки. Повідомляю тему уроку.
IV. Пояснення нового матеріалу.
Перші випадки захворювання на СНІД були виявлені у 1985 році у Франції,в Україні – у 1987 році. Спочатку хвороба видавалася загадковою. Але через два роки було віднайдено вірус, який викликає це захворювання. Вірус існує тільки в організмі людини і тому називається – вірус імунодефіциту людини. Вірус поступово руйнує імунну систему організму. Організм людини не спроможний вести боротьбу з різними інфекціями, які йому загрожують. Людина хворіє на СНІД .
Симптоми СНІДу:
зменшення маси тіла на 10 % і більше протягом місяця без причини, лихоманка тривалістю більше, як місяць.
У квітні 2015 року в Україні офіційно зареєстровано:
1066 – випадків ВІЛ – інфекції,
601 – випадків захворювання на СНІД,
204 – померлих від СНІДу.
Розглядаємо і записуємо терміни:
С – синдром В – вірус
Н – набутого І - імунодефіциту
І – імунного Л - людини
Д – дефіциту
Як ВІЛ – інфекція впливає на організм людини?
Що таке імунітет?
СНІД – це виліковна хвороба?Чому?
1група. «ВІЛ – не передається»
2 група. «ВІЛ - передається»
3 група. «Як уберегтися від ВІЛ – інфікування?»
Презентація робіт.
V.Засвоєння нових знань, вмінь і навичок.
1. Гра «Безпечно - небезпечно».
(Безпечно хлопають у долоні, небезпечно – руки в гору).
(Молодці!)
Розповідь вчителя.
Перший Всесвітній день боротьби зі СНІДом відзначали 1 грудня 1988 року, після того, як назустріч міністрів охорони здоров’я всіх країн пролунав заклик до соціальної терпимості й розширення обміну інформацією щодо ВІЛ/СНІДу. Цей день, який відзначають у всьому світі 1 грудня, служить справі боротьби з пандемією ВІЛ – інфекції й СНІДу, який поширюється по всіх країнах світу.
Червона стрічка – це міжнародний символ боротьби зі СНІДом, що використовують як логотип і ВООЗ, і агентства ООН, і безліч благодійних фондів.
Проблемне запитання:
Чому важливо розвивати в собі риси толерантності?
Давайте разом відповімо на це запитання.
Наклеюємо на плакат якості толерантної людини, пояснюємо свій вибір (додаток).
(Даємо відповіді по черзі). Підручник с. 79(автори Т. Є. Бойченко, І. П. Василишко, С. В. Василенко та ін.. )
Як діятимеш, якщо випадково дізнаєшся, що в гуртку, який відвідуєш, займається одноліток з ВіЛ – інфекцією?
VІ. Систематизація, узагальненнязасвоєнихзнань, умінь і навичок.
Самоперевірка тесту (вправи 1, с. 36 зошита).
Висновки.
VІІ. Повідомленнядомашньогозавдання.
Опрацювати параграф 15, виконати коллаж на тему «Убережи себе від ВІЛ!», зошит с. 36-37.
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Дітистають у коло та по черзідаютьвідповіді на запитання, які нанесено на куб.
Учитель підбиваєпідсумок уроку.
Додотки
1група. «ВІЛ – не передається»
2 група. «ВІЛ - передається
3 група. «Як уберегтися від ВІЛ – інфікування?»
Толерантна людина
Якості: терпимість, егоїзм, гуманізм, повага до думок інших, недовіра, доброзичливість.