Урок на тему: Вплив ВІЛ – інфекції на організм людини

Про матеріал
Вплив ВІЛ – інфекції на організм людини Вплив ВІЛ – інфекції на організм людини Вплив ВІЛ – інфекції на організм людини Вплив ВІЛ – інфекції на організм людини Вплив ВІЛ – інфекції на організм людини Вплив ВІЛ – інфекції на організм людини
Перегляд файлу

  7 клас                                                                              Дата _____________

Тема. Вплив ВІЛ – інфекції на організм людини. Поняття про СНІД. ЯК ВІЛ передається. Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ.

Мета: розширити та поглибити поняття про «ВІЛ», «СНІД», дати уявлення про відмінність між ВІЛ та СНІД; навчити розпізнавати ситуації, безпечні щодо ВІЛ–інфікування;  формувати вміння і навички оцінювання ризиків у щоденних ситуаціях, щодо інфікування ВІЛ – інфекції. Виховувати толерантне ставлення до людей, зокрема до ВІЛ – позитивних. Мотивувати учнів до здорового способу життя.

Обладнання: підручник, зошит,торбинка з картками, сигнальні картки, таблиця, канцелярське приладдя, листки А-4, стікери.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Гра «ТАК» або «НІ».

(Якщо згідні із твердженням «ТАК» піднімаємо сині карточки, якщо ні – то червоні).

  1. Звичка вживати психоактивні речовини додає здоров’я й авторитету (ні);
  2. У багатьох країнах за куріння в громадських місцях стягують штраф (так);
  3. Хімічні сполуки цигаркового диму уражають сітківку ока, що може призвести до сліпоти (так);
  4. Коли людина вживає наркотики, алкоголь то розвивається залежність(так);
  5. Можна відмовитись від вживання наркотиків в будь – який момент (ні);
  6. Якщо закурити або вжити слабоалкогольний напій один раз – це здоров’ю не зашкодить(ні);
  7. Після першої закуреної сигарети у підлітків можуть виникнути симптоми отруєння: нудота, блювота (так);
  8. Алкогольні напої згубно впливають на печінку, нирки, серце (атк);
  9. Ліки можна вживати і без призначення лікарів (ні);
  10. Вживання алкоголю призводить до порушення координації рухів, погіршення уваги (так);
  11. Усі проблеми, суперечки, непорозуміння треба вчитися вирішувати приймаючи зважені рішення(так).

ІІІ.  Мотивація пізнавальної активності учнів. Повідомлення теми уроку.

Перевірка обізнаності учнів з питань профілактики ВІЛ/СНІДу.

Виконуємо вправу 1 с. 36 зошита.

Робимо висновки. Повідомляю тему уроку.

IV. Пояснення нового матеріалу.

  1. Розповідь учителя про ВІЛ/СНІД, ВІЛ – інфікування.

Перші випадки захворювання на СНІД були виявлені у 1985 році у ФранціїУкраїні – у 1987 році. Спочатку хвороба видавалася загадковою. Але через два роки було віднайдено вірус, який викликає це захворювання. Вірус існує тільки в організмі людини і тому називається – вірус імунодефіциту людини. Вірус поступово руйнує імунну систему організму. Організм людини не спроможний вести боротьбу з різними інфекціями, які йому загрожують. Людина хворіє на СНІД .

Симптоми СНІДу:

зменшення маси тіла на 10 % і більше протягом місяця без причини, лихоманка тривалістю більше, як місяць.

      У квітні 2015 року в Україні офіційно зареєстровано:

1066 – випадків ВІЛ – інфекції,

601 – випадків захворювання на СНІД,

204 – померлих від СНІДу.

Розглядаємо і записуємо терміни:

С – синдром                В – вірус

Н – набутого                І - імунодефіциту

І – імунного                 Л - людини

Д – дефіциту

  1. Проблемні запитання та їх обговорення.

Як ВІЛ – інфекція впливає на організм людини?

 Що таке імунітет?

СНІД – це виліковна хвороба?Чому?

  1. Робота в гупах.

1група. «ВІЛ – не передається»

2 група. «ВІЛ - передається»

3 група. «Як уберегтися від ВІЛ – інфікування?»

Презентація робіт.

V.Засвоєння нових знань, вмінь і навичок.

1. Гра «Безпечно - небезпечно».

(Безпечно хлопають у долоні, небезпечно – руки в гору).

  • Сидіти за партою з ВІЛ – інфікованим.
  • Плавати в басейні із ВІЛ – інфікованим,
  • Користуватися нестерильною голкою,
  • Обіймати ВІЛ – Інфікованого,
  • Користуватися шкільним приладдям із ,
  • Робити татуювання нестерильним інструментом,
  • Обідати в шкільній столові із ,
  • Вживати ін’єкційні наркотики.

(Молодці!)

Розповідь вчителя.

          Перший Всесвітній день боротьби зі СНІДом відзначали 1 грудня 1988 року, після того, як назустріч міністрів охорони здоров’я всіх країн пролунав заклик до соціальної терпимості й розширення обміну інформацією щодо ВІЛ/СНІДу. Цей день, який відзначають у всьому світі 1 грудня, служить справі боротьби з пандемією ВІЛ – інфекції й СНІДу, який поширюється по всіх країнах світу.

Червона стрічка – це міжнародний символ боротьби зі СНІДом, що використовують як логотип і ВООЗ, і агентства ООН, і безліч благодійних фондів.

Проблемне запитання:

          Чому важливо розвивати в собі риси толерантності?

Давайте разом відповімо на це запитання.

  1. Вправа. Толерантна людина.

Наклеюємо на плакат якості толерантної людини, пояснюємо  свій вибір (додаток).

  1. Вправа . Ланцюжок.

(Даємо  відповіді по черзі). Підручник с. 79(автори Т. Є. Бойченко, І. П. Василишко, С. В. Василенко та ін.. )

Як діятимеш, якщо випадково дізнаєшся, що в гуртку, який відвідуєш, займається одноліток з ВіЛ – інфекцією?

VІ. Систематизація, узагальненнязасвоєнихзнань, умінь і навичок.

Самоперевірка тесту (вправи 1, с. 36 зошита).

Висновки.

VІІ. Повідомленнядомашньогозавдання.

Опрацювати параграф 15, виконати коллаж на тему «Убережи себе від ВІЛ!», зошит с. 36-37.

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Дітистають у коло та  по черзідаютьвідповіді на запитання, які нанесено на куб.

Учитель підбиваєпідсумок уроку.

Додотки

1група. «ВІЛ – не передається»

2 група. «ВІЛ - передається

3 група. «Як уберегтися від ВІЛ – інфікування?»

Толерантна людина

 

Якості: терпимість, егоїзм, гуманізм, повага до думок інших, недовіра, доброзичливість.

 

 

 

docx
Додано
4 березня 2020
Переглядів
1477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку