6 травня о 18:00Вебінар: Література: секрети організації ефективних підсумкових уроків вивчення творчості письменника

урок на тему "Встановлення зв’язку прикметників з іменниками за допомогою питань від іменника до прикметника."

Про матеріал
Нестандартний урок з української мови. Протягом кожного етапу уроку діти дізнаються про види дитячих театрів,виконуючи різноманітні ролі, та знайомляться з правилами поведінки в театрі, вивчаючи особливості зв̛ʼязку іменників з прикметниками.
Перегляд файлу

Театр – цікава установа, тут легко вивчається рідна всім мова

(Екскурсія дитячими театрами)

 

 Тема уроку: Встановлення зв’язку прикметників з іменниками за допомогою

                                   питань від іменника до прикметника.

 Мета: поглиблювати знання учнів про прикметник як частину мови, його значення                             у мовленні, зв’язок з іменником; формувати вміння вживати прикметники в                                           усному і писемному мовленні; розвивати чуття мови, культуру мовлення;                                           виховувати любов до рідного слова. 

 Тип уроку: комбінований, «нетрадиційний» (театралізований).

 Обладнання: елементи різних видів театрів (тіньового, пальчикового, маріонеток, 

                                  масок, «топотушок»), дидактичний матеріал: роздаткові пошукові

                                  картки; демонстраційне відео «Зв'язок прикметників з іменниками»;

                                  музичний  матеріал  (народна пісня «Черевички»).

        Хід уроку

  1. Організаційний момент

Вчитель. - Сьогодні урок – відкритий для всіх

       Багато гостей! Тож вітаємо їх!

Діти хором. Ласкаво просимо!


Вчитель. Закінчилася перерва

Пролунав чаклун-дзвінок,

А тепер усі швиденько

Налаштуйтесь на урок.

Бажаю вам:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно співпрацювати.


II. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання ( впр. 335). Гра «Дуель»

 До поданих словосполучень добери за зразком протилежні за значенням і запиши. У прикметниках познач закінчення. (правильність відповіді голосуємо «кольоровими долоньками»)

Теплий день -    високий берег –  

Зимовий ранок -     нове взуття –

Темна кімната -     молоді дерева –

2. Каліграфічна хвилинка (щоб підготувати наші пальчики до письмової роботи, пригадаємо особливості написання літер)

а)Т ее тр аа тт Рр театр

б) дітвору; ляльок; Театр; веселить - із запропонованих слів скласти речення – Театр ляльок веселить дітвору.

     - Яке це речення за метою висловлювання? А за інтонацією?

  • Назвіть іменники, які зустрілися у цьому реченні.
  • Які ще частини мови зустрілися у цьому реченні?

IІІ. Мотивація навчальної діяльності.

      Повідомлення теми, мети уроку

      Демонстрація відео «Зв'язок прикметників з іменниками»

— Сьогодні на уроці ми поглибимо свої знання про слова, які роблять нашу мову  красивішою (прикметники). Будемо підбирати їх до  іменників та вчитися ставити  запитання. Дізнаємося багато нового і цікавого.

1.Повідомлення теми уроку

  • Сьогодні, прийшовши до школи, я побачила прикріплену на дверях класу листівку-запрошення. Ось вона. Але куди нас запрошують, не зрозуміло. Допоможіть мені розгадати цю загадку.

Учитель демонструє яскраву листівку формату А3, на якій написано «Запрошення». Розгортає її й пропонує учням розгадати ребус.

Театр           (Картинки по запросу теля рисунок Теля ,,  Картинки по запросу пірат рисунок ,,, пірат   Картинки по запросу рыба рисунок риба,,,)

  • Нас запрошують до театру (8 березня – Міжнародний день театру.?)
  • Чи хочете ви відвідати це незвичайне місце, ознайомитися з професіями людей, які працюють в театрі, дізнатися про види театрів, взяти самим участь у виставах?

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

Бесіда з елементами розповіді

  • Чи були ви в театрі?
  • Що це таке? (як би ви пояснили значення цього слова дитині з дитячого садочка)
  • Для чого вони існують?
  • А які бувають театри?
  • Саме сьогодні ми з вами побуваємо у дитячих театрах і побачимо якими вони можуть бути.

Теа́тр  -  установа, організація, що здійснює сценічні вистави певним колективом                артистів.

  • Але, щоб відвідати театр - урок, слід дотримуватися декількох правил (записані на дошці):
  • Вимкнути всі телефони;
  • Не викрикувати;
  • Відповідаючи, піднімати руку;
  • Бути активними під час виконання завдань;
  • Працювати дружно зі своїми однокласниками.
  • А ще чого вам не вистачає, щоб потрапити на виставу? (квитка чи білета, як правильно говорити?) – учні розглядають картинку з « розумним» язичком.

Mova_96

  • Де ви можете отримати квиток?  ( у театральній касі)

Каса у нас незвична. В ній отримають квитки лише розумні діти, які вірно виконають завдання – Вправа («Сундучок знань») – із нього вчитель дістає запитання для учнів.

  • Які частини мови ви вже знаєте?
  • Яку частину мови називаємо іменником?
  • Яких родів бувають іменники?
  • Яку частину мови називають дієсловом?
  • Яку частину мови називаємо прикметником?
  • Від якої частини мови легко утворювати прикметники? (Наведіть приклади)

       Сьогодні театри особливі. Щоб глядачі із цікавістю до них ходили, вони дивують їх не лише особливими виставами, а й пропонують їм самим взяти участь у деяких дійствах. Саме  у таких незвичних театрах ми і побуваємо.

  1. Зоровий диктант

Одним із незвичних є тіньовий театр.

Тіньовий театр – відноситься до режисерських театральних ігор. Це показ вистав за допомогою екрану з прозорої тканини, вирізаних темного кольору фігур персонажів і яскравого джерела світла.

Фронтальна робота (вчитель показує в тіньовому театрі зображення героїв казок) – заєць, лисиця, вовк, миша, ведмідь, внучка (дівчатка записують слова жіночого роду, а хлопчики – чоловічого роду і підбирають кожному іменнику по два прикметники).

(звуковий аналіз слова «заэць» учнем біля дошки).

  • Театр масок  (Гра «Впізнай свого героя») –

а) демонструється маска «Колобка» (учень відгадує одягнену маску героя) - У якій казці і хто його з′їв?

б) Самостійна робота. Списування тексту з наступною взаємоперевіркою .

 Вчитель. Сценарист вистав прислав вам на перевірку частину казки-п’єси. У ній він не зміг підібрати відповідних закінчень для прикметників. Тому це необхідно буде зробити вам. Щоб завдання виконати вірно, необхідно знати правило (учень в підручнику зачитує правило):

    Правило: Прикметники в реченні зв’язані з іменниками, бо вказують на

          ознаки предметів. Питання треба ставити від іменника до прикметника.)

  • Спишіть запропоновані речення, дописуючи і виділяючи закінчення прикметників.

 

 

Лисичка – Сестричка

 У лисички зубки гостр_, мордочка тоненьк_. Вушка в неї на маківці, хвостик довг_, кожушок тепленьк_. Добре лисичка прибрана: хутро пухнаст_, золотист_. На грудях у неї жилет, а на шиї біленьк_ комірець.

  • На що ви звертали увагу, щоб вірно підібрати закінчення у прикметниках? (на рід іменників)
  • Яку роль у словах відіграють закінчення? (служать для зв’язку слів у реченні)

(взаємоперевірка за допоміжними картками)

 Вчитель. Коли вистава дуже довга, то глядачам важко висидіти дві години на одному місці. Що в такому випадку пропонує театр? (антракт)

  1. Фізкультхвилинка – Музичний Театр «топотушек» ( учні танцюють  під українську пісню «Черевички»).
  • Підберіть прикметники, які б охарактеризували наші рухи під час танцю? (веселі, швидкі …)

V. Закріплення знань і вмінь учнів.

  1. Робота з картками в парах.

Вправа «Літературна морока» (перевірка - голосуємо долонькою)

  • Режисер театру отримав перелік назв спектаклів у вигляді прислів’їв. Та не міг зрозуміти  яким же буде за сценарієм головний герой. Вам необхідно з’єднати прислів’я з відповідним прикметником.

Прикметники   Прислів’я

Працьовитий   Хто спішить, той людей смішить.

Добрий    Хочеш їсти калачі – не сиди на печі.   

Швидкий     Навчай інших – і сам навчишся.

Розумний     Добре роби – добре і буде.

Хитрий    І риби наловить, і ніг не замочить.

Сердитий    Гнів людину сушить.

5.Театр пантоміми – відгадати показані прикметники (красивий, працьовитий, сердитий, неслухняний).

VІ. Підсумок уроку

  • Під час письма у вас часто болять пальчики. В таких випадках на допомогу, щоб їх розім’яти, приходить пальчиковий театр.

 Пальчиковий театр 

  1. Метод «Долонька знань» (на пальці картонної  долоньки  одягаються  герої будь-якої казки)
  • Що називається прикметником?
  • З якою частиною мови прикметники зв’язані у реченні?
  • Як треба ставити питання між іменником і прикметником?
  • Наведіть приклади словосполучень іменника з прикметником.
  • Підберіть прикметники до слова « театр».
  1. Релаксація.
  • Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
  • Які знання допомогли виконати всі завдання?
  • Що найбільше сподобалося?
  • Що було виконувати найважче?

3.Домашня робота  прихована в середині квитка-гаманця, отриманого в касі  на початку уроку х (диференційовані завдання).

Вправа 345 (2), с. 143.

Вивчити правило, виконати завдання на картці.

Вчитель. Коли завершено спектакль,

А в залі чути вигук «Браво!»

Й компліменти.

Усім акторам глядачі

Гучні дарують… (аплодисменти)

Вчитель. - Поаплодуйте собі за роботу.

-  Проголосуйте своїми «Домовичками» щодо проведеного уроку. (Діти заселяють казковий будиночок веселими (якщо сподобався урок), або невеселими (якщо не сподобався урок) «Домовичками».

Картинки по запросу домовичок рисунок                              Картинки по запросу домовичок рисунок

 

docx
Додано
8 січня
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку