18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок розвитку зв'язного мовлення

Про матеріал
розвивати зв'язне мовлення, спостережливість, увагу, пам'ять, мислення, уміння логічно і послідовно викладати думки на папері, словесно передавати свої почуття і переживання;
Перегляд файлу

Українська мова

Тема. Урок розвитку зв'язного мовлення. Твір-міркування      

«Добро твориться просто!».

Мета.

Навчальна:

-закріплювати навички правильно будувати текст-міркування,      

-вчити розкривати абстрактно-загальні поняття.

 Розвивальна:

- гармонійний розвиток особистісних якостей для активізації резервних можливостей;

- розвивати зв'язне мовлення,  спостережливість, увагу, пам'ять, мислення, уміння логічно і послідовно викладати думки на папері, словесно передавати  свої почуття і переживання;

 - розвивати  уміння сприймати інформацію різної модальності.

 Виховна:

- виховувати пізнавальний інтерес, самостійність, організованість і відповідальність за виконану роботу;

Очікувані результати для учнів:

-     збагатити знання про добро,  його значення у суспільстві;

Тип уроку: урок розвитку зв′язного мовлення.

Форма уроку: нестандартний урок(урок з використанням інтерактивних вправ).

Хід уроку

І. Організація класу

1.Створення сприятливої атмосфери.

  •  Сьогодні, любі діти, у нас незвичайний урок розвитку мовлення– це урок творчості, натхнення, добра.

  Подаруйте гостям свої  посмішки, побажайте доброго дня.  Візьміться за руки і зігрійте своїм теплом тих, хто поруч з вами, посміхніться один одному, побажайте успіху. 

2.Інтерактивна вправа «Очікування»

 - Що ви очікуєте від уроку? (Я очікую, що буде цікаво. Я очікую, що дізнаюсь про щось нове. Я очікую, що отримаю гарну оцінку…).

Бажаю вам, щоб ваші сподівання здійснилися і гарний настрій супроводжував вас протягом всього уроку.

Сподіваюсь, що ви будете правильно  і красиво висловлювати свої думки, відстоювати свої точки зору, злагоджено працювати , робити висновки.

  • Хай думки ваші будуть: добрими, веселими, чесними, світлими, крилатими, достойними, оригінальними і навіть геніальними (читають на екрані).
  • Мовлення має бути: змістовним, послідовним, багатим, точним, виразним, доцільним, правильним ( читають на екрані).
  • Кожний із вас спробує побачити свої творчі здібності, розвинути їх.

 

ІІ. Ознайомлення з темою уроку

  • Сьогодні в це прекрасне свято день святого Миколая, ми з вами спробуємо стати кращими, добрішими, відкритими до людей.
  • Чи знаєте ви  чому Святого Миколая шанують у всьому світі?

 

  • Доброта! Це слово буде супроводжувати нас протягом усього уроку, тому що тема уроку звучить так:

«Добро твориться просто!»

  • Запишіть сьогоднішнє число та тему уроку. А каліграфічно запишіть Синоніми до прикметника «добрий».

 

  • Добро оспіване багатьма поетами, письменниками, народом. Давайте зачитаємо деякі з цих висловлювань. (Прочитайте подумайте, як пояснити)

1. Добро не лежить на дорозі, його випадково не підбереш.

    Добру людина у людини вчиться.                                                                    

                                                                                 Чингіз Айтматов

2. Роби добро і кидай його в воду.    

                                                                                                                 Японське прислів’я

3.Коли ти маєш вчинити щось погане, сім разів подумай – і не вчини, а добро роби не думаючи.                                                                                        

                                                                                Максим Рильський

4. Має привчати себе до доброчесних справ і вчинків, а не до розмов про чесноти.

                                                                                                         Демокріт

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

  1. Робота в парі  «Поєднай прислів’я»

Хто людям добра бажає,                                 добром платять.

За добро                                                           на добрі справи.

Життя дано людині                                          як удома.

Серед добрих людей -                                     той і собі має.

 

  1. Асоціативний кущ «Добро»

Добро:

  • любов до ближнього
  • дбати про старих і малих
  • добрі вчинки
  • ласкаві слова
  • дбайливе ставлення до людей

 

  1. Читання домашніх творів “Мій добрий вчинок»

 

  1. Складання правил доброти (в групі)

 

Фізкультхвилинка «Снігова куля»

(Діти виконують рухи і передають кулю з паперу. Коли музика зупиняється, учень в руках якого опинилася куля, відгортає листок з кулі і читає запитання та відповідає на нього. Гра продовжується)

ІV. Творча робота.

  1. Повторення знань про текст.

        * Які види текстів ви знаєте?

        * Текст міркування – це ...?

        * Пригадайте будову тексту  міркування.

  1. Робота з пам’яткою.

У кожного з вас на парті є пам’ятка. Прочитайте її мовчки і пригадайте умови написання твору–міркування. (Діти читають мовчки).

                    Пам’ятка:

1) Кожну частину тексту писати з абзацу.

2) Речення будувати невеликі.

3. Послідовно викладати свої думки.

4) Наводити приклади, докази.

5) Стежити за мовою.

6. Уникати повторів слів.

7) Під час написання складних слів користуватися орфографічним словником.

 

3.Перегляд відео «Людина починається з добра»

 

4.Підготовка до написання твору.

     - Спробуємо колективно скласти текст-міркування за поданим твердженням.

«Доброта – це прекрасна людська якість. Добрих людей всі люблять та поважають. Як же стати доброю людиною? ….»

 

V.  «Спроба власного пера».  

 

1.Робота у групі ( написання твору).

Кожна група отримує завдання написати твір міркування за поданим  твердженням.

Завдання для 1 групи.

Твердження.

   Люди здавна вважали, що доброта — одна з найважливіших рис характеру людини. Тому в народних казках добро завжди перемагає зло.

Взагалі, робити добрі справи — легко.

Доказ.

 Озирніться навколо, напевно поруч з вами живуть люди, які потребують вашої допомоги. Можливо…

 

Висновок.

Тож зробимо так, щоб добро перемагало не тільки в казках, а й у житті! Хороших, добрих людей на світі більше, ніж поганих і злих. Разом ми — сила!

 

Завдання для 2 групи.

Твердження.

  Доброта – найкраща риса характеру, притаманна людині. До добрих людей, як до сонечка тягнеться все живе.

Як же стати доброю людиною?

 

Доказ.

Я думаю, що …

 

  Висновок.

Якщо кожен з нас буде добрішим, то і світ стане добрішим. В ньому запанують любов та мир.

 

VI. Підсумок уроку.

-Даруйте людям добро, радість, не чекайте віддачі. Робіть добро тим, із ким ви, можливо, зустрінетесь лише раз в житті. Пам’ятайте, що все повертається, як бумеранг.

Я вірю в силу доброти.

              Добро завжди сильніше злого.

              Дає наснагу, щоб цвісти

              І світлу вибрати дорогу.

 

   Не економте доброти —

              Її примноживши віддайте.

              Добро — то не "моє", а "наше"

              Не економте доброти.

 

Рефлексія

  • Що вас найбільше вразило на уроці. Які висновки для себе зробили?

 

docx
Додано
10 січня
Переглядів
157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку