Тема уроку «Яка їжа корисна, а яка — шкідлива»
Мета. Ознайомити учнів зі складовими компонентами їжі, з поняттям про корисну їжу і її позитивний вплив на збереження і зміцнення здоров’я дітей, з основами культури харчування, спонукати обирати продукти харчування, багаті на вітаміни; розвивати гнучке самостійне мислення; виховувати дбайливе ставлення до здоров’я.
Очікувані результати навчання
Наприкінці заняття учні (учениці):
Учні називатимуть
їжу, що багата на вітаміни;
правила поведінки за столом;
розпізнаватимуть корисні і шкідливі продукти і напої.
Поняття, які уводяться вперше (1)
1– білки; жири; вуглеводи;
Обладнання і матеріали.Таблиці, пам’ятки раціонального харчування; предметні картки “ Овочі і фрукти”, лего.
Що підготувати заздалегідь. Набори карток. На картках напишіть назви продуктів для овочевого салату: огірок, капуста, помідор, цибуля, сіль, олія.
Домашнє завдання. Розповісти рідним про правила повноцінного харчування.
Список використаних і рекомендованих джерел.
1. Вітаміни https://www.youtube.com/watch?v=7bXwZ5Je0Gk
2. Рейтинг шкідливості продуктів. URL: https://tsn.ua/lady/zdorovye/zdorovyi-obraz-zhizni/reyting-shkidlivosti-produktiv-548018.html
Орієнтовний план уроку
1 |
Організаційний момент |
5 хв |
2 |
Мотивація навчальної діяльності |
5 хв |
3 |
Вивчення нового матеріалу |
15хв |
4 |
Робота в групах |
10 хв |
5 |
Узагальнення і систематизація знань |
5 хв |
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ
1. Емоційне налаштування учнів
Ранкове коло. Діти разом із вчителем розташовуються у колі. Учитель розповідає віршик,діти складають башточку асоціацій.
Зазирнуло у віконце
Жовтеньке привітне сонце
І з блакитного із неба
Нам послало промінці:
На зелену на травичку,
На червону полуничку,
І на синю стиглу сливу,
Й на солодкий апельсин.
Кольоровим став світанок
І сказав всім: «Добрий ранок!»
Учитель разом з дітьми розглядає отриману башту та пропонує пригадати, до чого добирали кольорові асоціації.
2. Обмін інформацією.
Вчитель пропонує дітям розповісти, що вони їли на сніданок .
Діти по черзі розповідають про свій сніданок та стукають цеглинкою об цеглинку, якщо ця їжа їх улюблена.
Інтерактивна вправа «Інтерв’ю»
— Для чого потрібно їсти?
— Чому не можна обійтися без їжі?
— Що вона дає для життя?
— Які продукти харчування приносять найбільше користі нашому організму?
— Ось що один хлопчик з'їв на обід: кашу із цукром, какао із солодкою булочкою, шматок торта, шоколадку. Чи корисний у хлопчика був обід? Чому? Які страви запропонуєте ви?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Людині потрібно їсти,
Щоб встати і щоб сісти,
Щоб стрибати, перекидатися,
Пісні співати, дружити, сміятися,
Щоб рости, і розвиватися,
І при цьому не хворіти.
Треба правильно харчуватися
З самих юних років уміти.
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як харчування впливає на здоров'я.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь вчителя з елементами бесіди
Харчування – неодмінна умова нашого життя. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів.
А ще здоров’я залежить від того, як швидко і часто ми їмо, наскільки ретельно пережовуємо їжу. Отже, щоб бути здоровим, потрібно знати правила харчування. Енергія, яку витрачає наш організм у процесі життєдіяльності, відновлюється лише за рахунок їжі, тому вона має бути поживною, з достатньою кількістю білків, жирів, вуглеводів, вітамінів.
2. Робота в групах
1). Гра “ Кухар“ На дошці предметні малюнки із зображенням продуктів: Допоможіть кухарю вибрати корисні продукти для приготування їжі.
2)Вправа “ Фруктовий салат”. Діти називають фрукти, багаті на вітаміни. Потім учитель об`єднує дітей у групи за назвами фруктів.
3). Групове заняття. Вправа «Що сьогодні у меню?»
Учитель пропонує кожній групі «приготувати» свою страву для гостей. Учні «готують» із цеглинок LEGO System страву, інша команда приходить в гості та відгадує, що сьогодні у меню. По закінченні команди по черзі розповідають чому саме такі страви обрали і наскільки вони корисні для людини.
4.Складання правил вибору корисної для здоров'я їжі.
5. Дидактична гра «Ревізор»
– Так само дуже шкідливі продукти, в яких минув термін придатності. Тому
обов’язково, купуючи, слід дивитися на дату виготовлення і термін придатності.
Вчитель пропонує учням роздивитися на партах упаковки продуктів,
– Зверніть увагу на термін придатності продуктів.
– Визначте, які продукти не можна купувати? Чому?
– Після ретельної перевірки продуктів програма «Ревізор» … рекомендує
використовувати в їжу лише ті продукти, термін використання яких не вичерпано.
VI, Фізкультхвилинка (виконати рухливі вправи)
Щоб міцне здоров’я мати,
Треба овочі вживати.
Перець, морква, часничок,
Кріп, капуста, бурячок,
Огірки і помідори –
Вітамінів це комора!
VI. Узагальнення і систематизація знань.
Гра «Корисно-некорисно. Так чи ні?» ( Зелена цеглинка — правильна відповідь, червона — неправильна.
Вчитель обирає питання (зміст та кількість) на свій розсуд.
1. Корисно об’їдатися цукерками та тістечками.
2. Ви повинні їсти 20 разів на день.
3. Ви повинні вживати свіжу їжу, яка зберігає ваше здоров’я.
4. Ви повинні їсти різноманітні продукти – м’ясо, рибу, моло-
ко.
5. Вам корисно їсти тільки вермішель.
6. Ви повинні їсти більше овочів та фруктів.
7. Корисно їсти багато солодкого.
8. Необхідно випивати щодня 2 л води.
9. Газовані напої добре втамовують спрагу.
10. Не їжте солодке перед їжею – втратите апетит.
11. Чорний хліб корисніший за білий.
12. Накопичивши за літо вітаміни, ми повністю готові до зустрі-
чі з холодами.
13. Щоб перебити апетит, можна з’їсти яблуко чи апельсин.
14. Фруктові соки кращі за лимонад.
VII.Підсумок уроку
Оформлення вражень від роботи на уроці у щоденнику вражень.
VIIІ. Домашнє завдання Розповісти рідним про правила повноцінного харчування.
Теоретична інформація
План
1. Традиції харчування
2. Овочі і фрукти
3. Шкідливий цукор
1.У кожній родині — свої традиції харчування. В Україні є багато родин, у яких переважно вживають страви української кухні. У щоденному меню є страви з м'яса, риби, молока, круп, овочів і фруктів, які варять, смажать, тушкують, заквашують, сушать. Вживають також страви національних кухонь: пироги; грузинської — шашлики, хачапурі, сулугуні; китайської—локшину; чай, мариновані овочі; італійської— піццу, спагетті тощо. Сучасні сім'ї харчуються або традиційно, або використовують страви кухонь інших народів.
Протягом багатьох років в Україні встановилася певна культура харчування, їжа українців за часом уживання та престижністю поділяється на дві великі групи: щоденну і святкову; за вмістом основного продукту — на борошняну, овочеву, молочну, круп'яну, м'ясну, фруктову та комбіновану.
У щоденному харчуванні українців чільне місце посідає хліб. З покоління в покоління передавалось шанобливе ставлення людей до хліба. Важливу роль відіграє хліб у багатьох звичаях і традиціях. Хлібом і сіллю зустрічають дорогих гостей, рідних. З хлібом проводжають молодих до шлюбу, хліб приносять у дім новонародженого.
Велику роль у харчуванні українців відіграють овочі (картопля, капуста, буряк, цибуля, часник, огірки, помідори, морква, кабачки, редиска, редька тощо) та бобові (горох, квасоля). З насіння льону, конопель, соняшнику виробляють олію, яка має: оздоровче значення. На зиму солять огірки, капусту, помідори. Важливими харчовими продуктами є молоко і молочнокислі продукти (сметана, масло, сир, кефір тощо), м'ясо птиці (курей, гусей, качок, індиків) та яйця. Найпоширенішою стравою є борщ.
2.Найкорисніші овочі в українських широтах – це: білокачанна капуста, морква, ріпчаста цибуля, часник, червоний буряк. Українські дієтологи рекомендують вживати капусту білокачанну, що містить велику кількість клітковини, яка прискорює виведення "шкідливого" холестерину. Містяться в ній також фолієва кислота, вітамін С, марганець, каротин, кальцій, магній, залізо, фосфор. Капуста дозволяє знижувати ризик виникнення застуд і розвитку інсультів. Завдяки вмісту досить рідкісного вітаміну U капуста здатна знешкоджувати небезпечні хімічні речовини і навіть загоювати виразки. Краще вживати цей овоч свіжим або робити з нього сік. При ожирінні, захворюваннях нирок і печінки, ураженнях ясен дуже корисною вважається морква. Вона містить багато різних вітамінів і мікроелементів (магній, калій, кальцій). "Очисником організму" номер один вважається червоний буряк. І все це завдяки клітковині, вітамінам і органічним кислотам, що дозволяє знищувати гнильну флору в кишечнику і покращувати процес "переробки" їжі. Буряк є і відмінним засобом позбавлення печінки від токсинів. Також цей овоч сприяє процесу омолодження організму завдяки фолієвій кислоті.
3. Найбільшу кількість цукру серед овочів і фруктів містять фініки - на 100 грамів продукту припадає 33 грама білої речовини. Слідом зі значною різницею йде екзотичний джекфрут - 9,48 грам, на третьому місці знаходиться виноград кишмиш з 7,2 грамами цукру.