Урок на тему: "Йонні рівняння (продовження)"

Про матеріал
Конспект уроку про йонні рівняння (продовження) може бути використаний при дистанційному навчанні як вчителями, так і учнями. В розробці зібраний основний матеріал по даній темі.
Перегляд файлу

Урок №14

Тема: Йонні рівняння (продовження)

Мета: Повторити й узагальнити знання з теми «Розчини». Визначити рівень засвоєння знань, умінь і навичок учнів основних понять теми, закріпити вміння складати йонні рівняння реакції, розв’язувати заді на масову частку речовини в розчині та ступінь дисоціації. Розвивати вміння знаходити логічні зв’язки між поняттями, використовувати набуті знання в різних ситуаціях. Підготувати учнів до тематичного оцінювання. Розвивати культуру хімічної мови. Виховувати вміння працювати в колективі, повагу один до одного.

Цілі уроку:

дидактичні:закріпити вміння складати йонні рівняння реакції.

розвивальні: розвивати навички складання рівнянь хімічних реакцій на прикладі реакцій у розчинах електролітів.

виховні: формувати вміння працювати в групі, виховувати почуття відповідальності, сприяти формуванню у кожного учня розуміння своєї значимості.

Тип уроку: урок удосконалення та корекції набутих знань.

Обладнання та матеріали: опорні схеми «Основні поняття», « Умови реакції йонного обміну», таблиця розчинності кислот, основ, солей, номерки, картки із завданнями,

Форма проведення: гра

Методи і прийоми: робота в групах

Базові поняття й терміни: йонні реакції, молекулярна та йонна форма рівняння реакції.

Хід роботи

І. Організаційний момент

Клас ділиться на 4-5 команди. Для цього учні витягують номерки із номером команди.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Ми завершили вивчати тему «Розчини. Електролітична дисоціація». На наступному уроці вас чекає контрольна робота. Тож сьогоднішня наша задача пригадати все, що ми вивчали протягом 15 уроків. Проведемо сьогоднішній урок у формі гри. Завдання команд якнайшвидше правильно виконати завдання. Команда, яка виконає першою завдання отримає 4 бала, наступна – 3, 2. Команда, яка виконає завдання останньою, отримає лише 1 бал. Тож бажаю всім успіху.

 

ІІІ. Проведення гри

1.«Вірю - не вірю»

Учні по-черзі витягують твердження, зачитують його вголос і дають відповідь одним словом – «вірю» чи «не вірю». Якщо твердження невірне, учень повинен дати правильну відповідь, при необхідності пояснити. За кожну правильну відповідь команді зараховується 1 бал.

 

1.Суміш вапна і води – суспензія. (+)

2.Розчин цукру - емульсія. (-)

3.Компонент розчину, який перебуває в тому самому агрегатному стані, що й розчин, називається розчинником. (+)

4.Процес розчинення – це лише фізичний процес (-)

5.Формула глауберової солі Na2SO4 • 10H2O. (+)

6.Вода – полярний розчинник. (+)

7.Гашене вапно –добре розчиняється у воді. (-)

8.Розчинність більшості твердих речовин спадає з підвищенням температури.(-)

9.Розчинність газів спадає з підвищенням температури. (+)

10.Розчини, які містять мало розчиненої речовини, називаються розведеними. (+)

11.Розчин, в якому певна речовина за даної температури ще може розчинитися, називається насиченим. (-)

12.З підвищенням тиск розчинність газів зростає. (+)

13.Під час дисоціації кислот утворюються катіони лише одного типу – гідроген-йони. (+)

14.Розчини, які проводять електричний струм, називаються неелектролітами. (-)

15.Кислоти , основи і солі належать до неелектролітів. (-)

16.Оксиди і прості речовини під час розчинення на йони не розпадаються. (+)

 

2.Морський бій

Команди отримують ігрове поле, на якому написані пари йонів. Завдання: вказати, які пари йонів не можуть одночасно існувати в розчині й пояснити чому. Одна команда вказує номер комірки для іншої. Відповідає конкретний учень з команди. Вірна відповідь – 1 бал для команди.

 

                        А            Б                В                        Г                   Д

 

1 Mg2+ і Cl─         Fe3+ і OH─          Na+ і Cl─ Ag+ і Cl─           Mg2+ і NO3─

 

2 Mg2+ і NO3─    K+ і OH─    Al3+ і PO43─       H+ і CO32─ Li+ і PO43─

 

3 H+ і SiO32─ Ca2+ і CO32─      H+ і PO43─ Na+ і SO42─ H+ і OH─

 

4 Ba2+ і OH─ Ba2+ і PO43─    Cu 2+ і S2─   H+ і Cl─            Cu 2+ і OH─

 

3.Сортувальники.

Кожна команда отримує картки з формулами . Завдання: розділити речовини на електроліти і неелектроліти. Електроліти – на слабкі і сильні.

H2SO4, O2, спирт, KOH, Cu(OH)2, Na2SO4, крохмаль, H2, H2CO3, HCl

4. Хто швидше

Команди отримують картки із рівняннями. Кількість рівнянь дорівнює кількості учнів у команді. Завдання: написати рівняння практично можливих реакцій у молекулярній, повній йонній і скороченій йонній формі.

а) НNO3 + Ва(ОН)2 →…; б) КNO3 + BaCl2 → … ;

в) СаСО3 + НNO3 →…; г) NaOH + Fe2(SO4)3 →…

д) ВаSO4 + HNO3 →…; ж) NaCl + КNO3 →… .

 

5. Склади рівняння

Написати молекулярні і повні йонні рівняння реакцій, що відповідають таким схемам :

а) Аg+ + Сl─ = АgСl↓ ;

б) Н+ + ОН─ = Н2О ;

в) СО32─ + 2Н+ = СО2↑ + Н2О .

6.Математичний конкурс.

Розв’яжіть задачі.

1.Обчислити масову частку солі в розчині, якщо в 90 г води розчинили 10 г солі.

2.Визначити ступінь дисоціації електроліту, якщо з кожних 20 молекул про дисоціювало на йони 5.

7.Практичний конкурс.

Запропонуйте, як ненасичений розчин зробити насиченим.

Відповідає та команда, яка швидше підняла руку. Одна пропозиція – 1 бал.

 

IV. Підведення підсумків. Виставлення оцінок.

 

V. Домашнє завдання:

§ 6-11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Матеріали до уроків
Інкл
До підручника
Хімія 9 клас (Григорович О.В.)
Додано
8 листопада 2022
Переглядів
391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку