Тема: Питальні речення. Розділові знаки в питальних речення.
Мета: дати учням уявлення про питальні речення, сформувати навички інтонування питальних речень, формувати вміння ставити запитання і давати відповіді, розвивати пізнавальні інтереси, розширювати кругозір. Виховувати бережливе ставлення до тварин.
Обладнання: малюнки із зображенням тварин, роздатковий дидактичний матеріал, вірш « Білочка», девіз уроку, картка із зображенням знака питання, таблиця « Питальні речення.»
Тип уроку: урок-подорож
Клас: 2
ХІД УРОКУ
-
ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО РОБОТИ
-
Добрий день! У добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок
-
Так.
-
Він покликав на урок!
Кожен з нас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп΄ятка.
-
КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
-
Розпочнемо наш урок з каліграфічної хвилинки, повторюючи за мною Вам потрібно правильно та каліграфічно написати сполучення, слова та невеличке речення.
-
Давайте розпочнемо:
Ме ма жи ви ку то
Мешканець живий куток
Мешканці живого куточка
-
ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
-
А тепер відкриваємо ваші зошити та підручники на ст. 91 і перевіримо виконання вашого домашнього завдання, а перевіряти будемо його таким чином: перший ряд читає по черзі який в них вийшов текст, а другий ряд роз пость нам, що вони знайшли про іній.
-
Які ви молодці, добре справились із вашим домашнім завданням.
-
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ – ПОВТОРЕННЯ РАНІШЕ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ, ЩО ОРГАНІЧНО ПОВЯЗАНО З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ, СЛУЖИТЬ ОСНОВОЮ ДЛЯ ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ.
-
Давайте з вами зіграємо в гру «Мікрофон», я буду задавати питання причому хто буде відповідати на перше запитання вирішу я, а хто буде відповідати на наступне питання буде вирішувати той хто тільки що відповів.
-
Що таке речення? (речення виражає закінчену думку)
-
З чого складаються речення? (зі слів або словосполучень)
-
Що називається розповідним реченням? (це речення у якому про щось розповідається або повідомляється)
-
Що ставиться в кінці розповідного речення? (крапка)
-
Наведіть приклад розповідного речення? (Весна. Світить сонечко. Зеленіє травичка на полі.)
-
Наступна гра називається «Ти – мені, я – тобі» (робота за сигнальними картками: іменник — І, прикметник — П, дієслово — Д; учитель називає слова, які належать до різних частин мови, а клас сигналізує картками).
-
Кошеня, горох, красива, макарони, зелений, дбати, різати, садити, соняшник, їжак, гратися, весна, сонце, кохання, кохати, коханий, зустрічати, намисто, собака.
-
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ, ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ.
-
Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новим типом речень, їх особливостями, навчимось їх вирізняти серед інших, складати та правильно записувати.
-
А також на нашому уроці ми здійснимо подорож до мешканців живого куточка. А хто мешкає у живому куточку і де він може знаходитись ви дізнаєтесь, якщо будете уважні на уроці. Девізом нашого уроку будуть такі слова:
Бережіть всіх звірів, діти,
Кожен з них повинен жити!
-
СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
-
Перша тваринка яка завітала до нашого живого куточка, це… Відгадайте загадку.
Пухова руденька шуба,
Із сосни стриба на дуба.
Хвіст у неї як мітла,
А сама на ріст мала.
Очі сяють, як намисто,
Мов дві цяточки вогнисті.
В неї хата гарна, тиха,
Взимку повненька горіхів.
В лісі любить вона жити.
Відгадайте, хто це, діти?
-
Так хто це? (білочка)
-
Вірно! Це білочка. А чи знаєте ви щось про цю маленьку тваринку (Розповіді дітей про білочку). Білка любить стрибати по гілках. Так, наприклад, стукне лапкою по гілці горіха і дивиться. Яка довше гойдається. Значить на цій гілці є горіхи. Щоб вона наїлась, їй потрібно за день з’їсти насіння з 28 шишок ялини. А ще у білки дуже цінне хутро. Тож бережіть і захищайте білок.
-
А зараз перед нами дуже відповідальне завдання, поки ми з вами вели розмову про білку вітер-чаклун розігнав слова з віршика. Ми повинні повернути слова на свої місця. Давайте їх прочитаємо. (Живеш, горішки, шишки, не страшні, ліску, хутрова, гризеш). А тепер давайте повернемо їх на місце. Наш віршик називається «Білочка»
«Білочка»
Де ти, білочко, живеш?
Що ти, білочко, гризеш?
У зеленому ліску
У дуплі, у соснячку
Я гризу горішки,
І гриби, і шишки.
А в морози люті, злі
Ти не мерзнеш у дуплі?
Мене добре зігріва
Моя шубка хутрова.
І тому зимові дні
Мені зовсім не страшні.
-
Вірно! Молодці! З цим завданням ми впоралися. Але в цьому віршику є багато речень. В кінці яких стоїть ось такий незнайомий знак (показую картку із зображенням питального знаку?).
-
А чи знає хто-небудь з вас, як він називається? (знак питання).
-
Вірно, це знак питання. А речення, в яких є цей знак, називаються питальними. Отож, запам’ятайте! В кінці питального речення завжди буде стояти ось такий знак питання (Показ картки із знаком питання).
-
А тепер давайте з віршика виберемо і запишемо тільки питальні речення ( Де ти, білочко живеш? Що ти. білочко, гризеш? А в морози люті, злі ти не мерзнеш у дуплі?).
-
ОСМИСЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
-
Колективна робота. (Робота з підручником ст. 91-92)
-
Прочитайте діалог із вправи 235, знайдіть і прочитайте речення, у яких про щось запитується. (яку ти книжку прочитав?, хто написав цю книжку?, що тобі найбільше сподобалося в казці?
-
Який знак ставимо в кінці питального речення? (знак питання)
-
Випишіть тільки питальні речення. (Яку книжку ти прочитав? Хто її написав? Що тобі найбільше сподобалось в цій казці?).
-
Відгадайте ще одну загадку і дізнайтесь, хто у наш наступний гість.
Хоч не шию я ніколи,
А голок завжди доволі. ( Їжак)
-
Їжачок пропонує нам гру «Роз΄єднай слова», потрібно з поданого набору літер утворити речення і записати до зошита.
Василькопринісїжачкадоживогокуточка.
(Василько приніс їжачка до живого куточка.)
-
Яке це речення за метою висловлювання та інтонацією? (розповідне)
-
Складіть до нього запитання і запишіть в зошит. (Хто приніс їжачка до живого куточка?, Кого Василько приніс до живого куточка?, Куди Василько приніс їжачка?).
-
Хочу звернути увагу на оці слова: Хто? Кого? Куди? Запам΄ятайте, це питальні слова, і якщо вони в реченні є, то їх треба вимовляти з більшою силою в голосі. Давайте спробуємо!
-
Діти, з речення ми дізналися, що в живому куточку мешкав їжачок. А що ви знаєте про їжачка з уроків природознавства чи може знаєте вірш про цю тваринку. (відповіді учнів)
Фізкультхвилинка
Раз! Два! Час вставати:
Будемо відпочивати.
Три! Чотири! Присідаймо.
Швидко втому проганяймо.
П΄ять! Шість! Засміялись,
Кілька разів понахилялись.
Їжачок сьогодні в клас
Завітав у вільний час.
Будемо бігати, стрибати,
Щоб нам їжачка впіймати.
Прудко їжачок втікає,
Голочками нас шпиляє.
Сім! Вісім! Час настав
Повернутись нам до справ.
-
Відгадайте ще одну загадку, що допоможе здогадатися хто наш наступний гість.
Живе спокійно, не спішить,
Вона ніколи не біжить,
Під панциром без страху
Гуляє… (черепаха)
-
У живому куточку може жити черепаха ( Показ малюнка черепахи). А чи знаєте,діти, що черепаха росте все своє життя. Живе вона до 100 років і більше. І панцир свій не змінює. Її панцир використовують для різних коробок, а яйця та м'ясо у багатьох країнах – ласощі. Але, пам’ятайте, хто б не жив у живому куточку, ви повинні про них піклуватися: доглядати, кормити. Не забуваємо девіз нашого уроку
Бережіть всіх звірів, діти,
Кожен з них повинен жити!
-
Робота в парі.
-
Вам потрібно підібрати і записати відповідні питальні слова до двох поданих речень.
1. КОГО не візьмеш голими руками?
2. ХТО не змінює свій панцир?
-
Гра « Подивися навкруги»
-
Подивіться навкруги і складіть якомога більше питальних слів. які починаються словами Що? Де? Хто? Кого? Який? Яке? Які?
-
ПІДСУМОК УРОКУ
-
З якими новими реченнями ви ознайомилися на сьогоднішньому уроці? (З питальними)
-
Чому ці речення називаються питальними? (Бо в них про щось запитується)
-
Що ставимо в кінці питальних речень? (Знак питання)
-
Оцініть свою роботу на уроці. Потрібно підняти той розділовий знак, що відповідатиме вашій оцінці за свою роботу:
-
якщо не все зрозумів, потрібна допомога підніміть - ?,
-
якщо урок сподобався і майже все зрозуміло, але допомоги не потребую - .
-
якщо все зрозумів і тобі було цікаво - !
-
ЗАВДАННЯ ДОДОМУ
-
Відкриваємо щоденники і записуємо д/з: вправа 237 ст. 92. Прочитайте завдання з д/з, кому не зрозуміло підійдіть до мене я вам поясню.
-
Дякую вам за активність на уроці, ви всі сьогодні молодці!