Урок "Тема: Питальні речення. Розділові знаки в питальних речення."

Про матеріал
Тема: Питальні речення. Розділові знаки в питальних речення. Мета: дати учням уявлення про питальні речення, сформувати навички інтонування питальних речень, формувати вміння ставити запитання і давати відповіді, розвивати пізнавальні інтереси, розширювати кругозір. Виховувати бережливе ставлення до тварин. Обладнання: малюнки із зображенням тварин, роздатковий дидактичний матеріал, вірш « Білочка», девіз уроку, картка із зображенням знака питання, таблиця « Питальні речення.» Тип уроку: урок-подорож Клас: 2
Перегляд файлу

Тема: Питальні речення. Розділові знаки в питальних речення.

Мета: дати учням уявлення про питальні речення, сформувати навички інтонування питальних речень, формувати вміння ставити запитання і давати відповіді, розвивати пізнавальні інтереси, розширювати кругозір. Виховувати бережливе ставлення до тварин.

Обладнання: малюнки із зображенням тварин, роздатковий дидактичний матеріал, вірш « Білочка», девіз уроку, картка із зображенням знака питання, таблиця « Питальні речення.»

Тип уроку: урок-подорож

Клас: 2

 

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО РОБОТИ
  • Добрий день! У добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок

  • Так.
  • Він покликав на урок!

Кожен з нас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп΄ятка.

  1. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
  •       Розпочнемо наш урок з каліграфічної хвилинки, повторюючи за мною Вам потрібно правильно та каліграфічно написати сполучення, слова та невеличке речення.
  •       Давайте розпочнемо:

Ме  ма  жи  ви  ку  то

Мешканець  живий  куток

Мешканці живого куточка

  1. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
  •       А тепер відкриваємо ваші зошити та підручники на ст. 91 і перевіримо виконання вашого домашнього завдання, а перевіряти будемо його таким чином: перший ряд читає по черзі який в них вийшов текст, а другий ряд роз пость нам, що вони знайшли про іній.
  •       Які ви молодці, добре справились із вашим домашнім завданням.
  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ – ПОВТОРЕННЯ РАНІШЕ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ, ЩО ОРГАНІЧНО ПОВЯЗАНО З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ, СЛУЖИТЬ ОСНОВОЮ ДЛЯ ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ.
  •       Давайте з вами зіграємо в гру «Мікрофон», я буду задавати питання причому хто буде відповідати на перше запитання вирішу я, а хто буде відповідати на наступне питання буде вирішувати той хто тільки що відповів.
  •       Що таке речення? (речення виражає закінчену думку)
  •       З чого складаються речення? (зі слів або словосполучень)
  •       Що називається розповідним реченням? (це речення у якому про щось розповідається або повідомляється)
  •       Що ставиться в кінці розповідного речення? (крапка)
  •       Наведіть приклад розповідного речення? (Весна. Світить сонечко. Зеленіє травичка на полі.)
  •       Наступна гра називається  «Ти – мені, я – тобі» (робота за сигнальними картками: іменник — І, прикметник — П, дієслово — Д; учитель називає слова, які належать до різних частин мови, а клас сигналізує картками).
  •       Кошеня, горох, красива, макарони, зелений, дбати, різати, садити, соняшник, їжак, гратися, весна, сонце, кохання, кохати, коханий, зустрічати, намисто, собака.
  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ, ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ.
  •       Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новим типом речень, їх особливостями, навчимось їх вирізняти серед інших, складати та правильно записувати.
  •       А також на нашому  уроці ми здійснимо подорож до  мешканців живого куточка. А хто мешкає у живому куточку і де він може знаходитись ви  дізнаєтесь, якщо будете уважні на уроці. Девізом нашого уроку будуть такі слова:

Бережіть всіх звірів, діти,

Кожен з них повинен жити!

  1. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
  •       Перша тваринка яка завітала до нашого живого куточка, це… Відгадайте загадку.

Пухова руденька шуба,

Із сосни стриба на дуба.

Хвіст у неї як мітла,

А сама на ріст мала.

Очі сяють, як намисто,

Мов дві цяточки вогнисті.

В неї хата гарна, тиха,

Взимку повненька горіхів.

В лісі любить вона жити.

Відгадайте, хто це, діти?

  •       Так хто це? (білочка)
  •       Вірно! Це білочка. А чи знаєте ви щось про цю маленьку тваринку (Розповіді дітей про білочку). Білка любить стрибати по гілках. Так, наприклад, стукне лапкою по гілці горіха і дивиться. Яка довше гойдається. Значить на цій гілці є горіхи. Щоб вона наїлась, їй потрібно за день з’їсти насіння з 28 шишок ялини. А ще у білки дуже цінне хутро. Тож бережіть і захищайте білок. 
  •       А зараз перед нами дуже відповідальне завдання, поки ми з вами вели розмову про білку вітер-чаклун розігнав слова з віршика. Ми повинні повернути слова на свої місця. Давайте їх прочитаємо. (Живеш, горішки, шишки, не страшні, ліску, хутрова, гризеш). А тепер давайте повернемо їх на місце. Наш віршик називається «Білочка»

«Білочка»

Де ти, білочко, живеш?

Що ти, білочко, гризеш?

У зеленому ліску

У дуплі, у соснячку

Я гризу горішки,

І гриби, і шишки.

А в морози люті, злі

Ти не мерзнеш у дуплі?

Мене добре зігріва

Моя шубка хутрова.

І тому зимові дні

Мені зовсім не страшні.

  •       Вірно! Молодці! З цим завданням ми впоралися. Але в цьому віршику є багато речень. В кінці яких стоїть ось такий незнайомий знак (показую картку із зображенням питального знаку?).
  •       А чи знає хто-небудь з вас, як він називається? (знак питання).
  •       Вірно, це знак питання. А  речення, в яких є цей знак, називаються питальними. Отож, запам’ятайте! В кінці питального речення завжди буде стояти ось такий знак питання (Показ картки із знаком питання).
  •       А тепер давайте з віршика виберемо і запишемо тільки питальні речення  ( Де ти, білочко живеш? Що ти. білочко, гризеш? А в морози люті, злі ти не мерзнеш у дуплі?).
  1. ОСМИСЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
  1. Колективна робота. (Робота з підручником ст. 91-92)
  •       Прочитайте діалог із вправи 235, знайдіть і прочитайте речення, у яких про щось запитується. (яку ти книжку прочитав?, хто написав цю книжку?, що тобі найбільше сподобалося в казці?
  •       Який знак ставимо в кінці питального речення? (знак питання)
  •       Випишіть тільки питальні речення. (Яку книжку ти прочитав? Хто її написав? Що тобі найбільше сподобалось в цій казці?).
  •       Відгадайте ще одну загадку і дізнайтесь, хто у наш наступний гість.

Хоч не шию я ніколи,

А голок завжди доволі. ( Їжак)

  •       Їжачок пропонує нам гру  «Роз΄єднай слова», потрібно з поданого набору літер утворити речення і записати до зошита.

Василькопринісїжачкадоживогокуточка.

(Василько приніс їжачка до живого куточка.)

  •       Яке це речення за метою висловлювання та інтонацією? (розповідне)
  •       Складіть до нього запитання і запишіть в зошит. (Хто приніс їжачка до живого куточка?, Кого Василько приніс до живого куточка?, Куди Василько приніс їжачка?).
  •       Хочу звернути увагу на оці слова: Хто? Кого? Куди? Запам΄ятайте, це питальні слова, і якщо вони в реченні є, то їх треба вимовляти з більшою силою в голосі. Давайте спробуємо!
  •       Діти, з речення ми дізналися, що в живому куточку мешкав їжачок. А що ви знаєте про їжачка з уроків природознавства чи може знаєте вірш про цю тваринку. (відповіді учнів)

Фізкультхвилинка

Раз! Два! Час вставати:

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо.

Швидко втому проганяймо.

П΄ять! Шість! Засміялись,

Кілька разів понахилялись.

Їжачок сьогодні в клас

Завітав у вільний час.

Будемо бігати, стрибати,

Щоб нам їжачка впіймати.

Прудко їжачок втікає,

Голочками нас шпиляє.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутись нам до справ.

  •       Відгадайте ще одну загадку, що допоможе здогадатися хто наш наступний гість.

Живе спокійно, не спішить,

Вона ніколи не біжить,

Під панциром без страху

Гуляє… (черепаха)

  •       У живому куточку може жити черепаха ( Показ малюнка черепахи). А чи знаєте,діти, що черепаха росте все своє життя. Живе вона до 100 років і більше. І панцир свій не змінює. Її панцир використовують для різних коробок, а яйця та м'ясо у багатьох країнах – ласощі. Але, пам’ятайте, хто б не жив у живому куточку, ви повинні про них піклуватися: доглядати, кормити. Не забуваємо  девіз нашого уроку

Бережіть всіх звірів, діти,

Кожен з них повинен жити!

  1. Робота в парі.
  •       Вам потрібно підібрати і записати відповідні питальні слова до двох поданих речень.

1. КОГО не візьмеш голими руками?

2. ХТО не змінює свій панцир?

  1. Гра « Подивися навкруги»
  •       Подивіться навкруги і складіть якомога більше питальних слів. які починаються словами Що? Де? Хто? Кого? Який? Яке? Які?
  1. ПІДСУМОК УРОКУ
  •       З якими новими реченнями ви ознайомилися на сьогоднішньому уроці? (З питальними)
  •       Чому ці речення називаються питальними? (Бо в них про щось запитується)
  •       Що ставимо в кінці питальних речень? (Знак питання)
  •       Оцініть свою роботу на уроці. Потрібно підняти той розділовий знак, що відповідатиме вашій оцінці за свою роботу:
  •       якщо не все зрозумів, потрібна допомога підніміть - ?,
  •       якщо урок сподобався і майже все зрозуміло, але допомоги не потребую - .
  •       якщо все зрозумів і тобі було цікаво - !
  1. ЗАВДАННЯ ДОДОМУ
  •       Відкриваємо щоденники і записуємо д/з: вправа 237 ст. 92. Прочитайте завдання з д/з, кому не зрозуміло підійдіть до мене я вам поясню.
  •       Дякую вам за активність на уроці, ви всі сьогодні молодці!
docx
Додано
14 лютого 2019
Переглядів
7106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку