23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок "Тема: Словниково-логічні вправи на доповнення груп однорідних предметів і розподіл по групах."

Про матеріал
Тема: Словниково-логічні вправи на доповнення груп однорідних предметів і розподіл по групах. Мета: закріпити вміння розпізнавати і розрізняти частини мови, групувати їх за родовими і видовими ознаками та за смисловими групами; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати наполегливість у праці, бажання вчитися. Обладнання: Тип уроку: комбінований Клас: 2
Перегляд файлу

Тема: Словниково-логічні вправи на доповнення груп однорідних предметів і розподіл по групах.

Мета: закріпити вміння розпізнавати і розрізняти частини мови, групувати їх за родовими і видовими ознаками та за смисловими групами; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати наполегливість у праці, бажання вчитися.

Обладнання:

Тип уроку: комбінований

Клас: 2

 

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО РОБОТИ
  •       Доброго дня, дітки! Сьогоднішній урок української мови буде не звичайним, тому що до нас у гості завітала дівчинка весна. Але нажаль вона загубила квіти із свого віночка і просить нас допомогти їй віднайти їх. Тож допоможемо їй?
  •       Так, допоможемо.
  1. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
  •       Отже, щоб знайти нам першу квіточку нам потрібно розплутати клубочок в якому її заховали бешкетники. Уявімо, що мій шматочок крейди та кінці ваших ручок є початками цього клубочка і щоб його розмотати повторюючи за мною Вам потрібно правильно та каліграфічно написати сполучення, слова та невеличке речення.
  •       Давайте розпочнемо:

Вв, дж, ве, ес,сн, на, ере

Весна, річки

Весна відмикає джерела й річки

  1. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
  •       Наступну квітку забрала собі зловіща клякса. А так як клякса завжди все бруднить то вона дуже не полюбляє гарних, готових і чистих домашніх завдань.
  •       Відкриваємо ваші зошити та підручники на ст..128 і давайте по-черзі зітремо кляксу з квітки за допомогою ваших творів, що потрібно було скласти вдома (діти по-черзі зачитують свої твори).
  •       Які ви молодці, добре справились із цим завданням.
  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ – ПОВТОРЕННЯ РАНІШЕ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ, ЩО ОРГАНІЧНО ПОВЯЗАНО З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ, СЛУЖИТЬ ОСНОВОЮ ДЛЯ ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ.
  •       Під снігом заховалася іще одна квітка, але щоб сніг розтанув нам потрібно відповісти на декілька запитань. Готові?
  •       Які частини мови ви знаєте?
  •       Іменник, прикметник, дієслово.
  •       Що таке іменник?
  •       Іменник – це слова, які називають предмети та відповідають на запитання хто? що?
  •       Що таке прикметник?
  •       Прикметник – це слова, що називають прикмету, ознаку предметів і відповідають на питання який? яка? яке? які?
  •       Що таке дієслово?
  •       Дієслово – це слова, які називають дію предметів і відповідають на запитання що робити? що робили? що роблять? що робить? що робив? що зробив? що зробить? що буде робити?
  •       Молодці, як швидко наш сніжок розтанув і з під нього визирнула наша квіточка.
  •       Ще одна квіточка впала під купу хворосту. Нам потрібно його розкласти на три купки за допомогою гри «Ти – мені, я – тобі» (робота за сигнальними картками: іменник — І, прикметник — П, дієслово — Д; учитель називає слова, які належать до різних частин мови, а клас сигналізує картками).
  •       Кавун, лелека, красивий, кує, вишиває, червоний, молотити, садок, пташка, пташиний, розмовляти, співати, гніздо, вишиванка, зелений, гіркий, духмяний, віск, колесо, їхати, написала, відгадав, книга, люстерко, кольоровий, зрозуміли.
  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ, ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ.
  •       Сьогодні на уроці ми будемо виконувати з вами дуже цікаві словникові та логічні вправи, навчимося доповнювати різні групи однорідних предметів та розподіляти їх по групах.
  1. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
  •       Наступна квітка залетіла в хащі і щоб нам її звідти дістати потрібно розшифрувати всі слова що знаходяться на гілочках кущів (слова висять на дошці):

АНСТИМЕТР – сантиметр

ДЕЦТИРЕМ – дециметр

ТМЕР – метр

  •       Що об’єднує ці слова?
  •       Це одиниці вимірювання довжини.

ВОНИЙЧЕР – червоний

ЛЕЗЕНИЙ – зелений

ВЖОТИЙ – жовтий

  •       А що об’єднує ці слова?
  •       Це кольори.
  •       Отже, якщо ми маємо набір певних однорідних предметів, то їх завжди буде поєднувати якась спільна риса, характеристика тощо. Так само якщо у нас є певна назва групи то ми можемо доповнювати її однорідними предметами.
  •       Шоста квіточка заховалася за місточком, але є невеличка проблемка, дощечки з містка змила буйна течія. Тому зараз кожен із вас буде класти дощечку на цей місток за допомогою гри «Продовж речення». Але будьте уважні лише за правильну відповідь ми зможемо покласти дощечку (по-черзі запитую кожного учня):
  1. Щука – риба, а бджола – комаха  
  2. Чоботи – взуття, а сорочка – одяг
  3. Морква – овоч, а яблуко – фрукт
  4. Дуб – дерево, а малина – кущ
  5. Корова – тварина, а курка – птиця
  6. Пирій – бур’ян, а ромашка – квітка
  7. Кролик – травоїдний, а тигр – хижак
  8. Білий – колір, а солодкий – смак
  9. Кілометр – довжина, а кілограм – вага
  10.  Сережки – прикраса, а босоніжки – взуття
  11.  Світловодськ – місто, Павлівка – село
  12.  Оленка – дівчинка, а Петрик – хлопчик
  13.  Бриль – головний убір, а джинси – одяг
  14.  Калина – кущ, а яблуня – дерево
  15.  Гіркий – смак, а духмяний – аромат (запах)
  16.  Великий – розмір, а літр – об’єм
  17.  Троянда – квітка, а лопух – бур’ян
  1. ОСМИСЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
  •       Наша передостання квітка залетіла на деревце і лише виконавши завдання «Що зайве і чому?» вітерець здмухне нам квітку.
  1. Огірок, морква, цибуля, персик, перець
  2. Яблуко, груша, пшениця, слива
  3. Малина, ожина, буряк, аґрус, смородина
  4. Акація, черешня, верба, тополя, дуб.
  5. Сорочка, сукня, штани, майка, босоніжки.
  •       І останнім нашим завданням буде від хмаринки, яка собою закриває чудову квітку. Ось що вона пропонує: зробити змагання між хлопчиками та дівчатками, якщо у тих словах що я буду говорити буде звучати назва одягу, то дівчатка плескають в долоньки один раз, якщо в цих словах будуть звучати назви меблів хлопчики легенько стукають лівою і правою ніжкою. Що ж розпочнемо наше змагання.
  •       Стіл, камбала, костюм, учитель, шафа, плаття, стілець, короп, диван, шахтар, пальто, агроном, піджак, артист, крісло, щука, водій, хек, карась, куртка, заєць, книга, ліки, поличка, комод, соняшник, пташка, футболка, шарфик, олівець, пуфик, дівчинка, хлопчик, сорочка.
  1. ПІДСУМОК УРОКУ
  •       На уроці я навчився… .
  •       Мені сподобалося… .
  •       Хотів би ще навчитися… .
  •       Найскладніше було… .
  •       Найлегше було… .
  1. ЗАВДАННЯ ДОДОМУ
docx
Додано
14 лютого
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку