Урок –гра «Що?Де?Коли?»
Тема.Закріплення вживання великої букви в словах-іменниках.
Загальнопізнавальні цілі:
-закріпити написання великої букви у словах-іменниках;
-розвивати вміння працювати колективно;
-виховувати любов до природи.
Предметна:
-знає правило вживання великої букви у словах- іменниках;
-вміє писати слова з великої букви;
знаходить та пояснюї написання слів,записаних з великої букви;
-вміє узагальнювати,систематизувати.
Соціальна:
-вміє співпрацювати в групі,в парі.
Особистісна:
-приймає рішення щодо вирішення визначеної проблеми;
-розвиває комунікативні вміння у процесі виконання групових завдань.
Обладнання. Силуети звірів, рулетка,ялинка,новорічні іграшки,сигнальні картки,конверти з листами,карта України,роздатковий матеріал.
Тип уроку.Урок узагальнення та систематизації.
Хід уроку
І.Організація класу до уроку.
Нумо, діти,підведіться.
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
А цікаво вам дізнатись,
Що сьогодні може статись?
Ну,то всядьтеся зручніше,
попрацюємо скоріше.
Подивітяся на слова,вставте у них букви,що позначають голосні звуки і дізнаєтесь,які слова та поняття,що вони позначають,нам будуть потрібно під час уроку.
Вз....м...д...п...м...г... (взаємодопомога)
Вз..м...р...з..м..нн.. (Взаєморозуміння)
П...в..г.. (Повага)
ІІ.Повідомлення теми і мети уроку
Надумали звірі своїх дітей теж грамоти навчити.Збудувати школу,зібрали всіх звіряток докупи і посадили за нові парти.
Надворі сонецко сяє,пташки щебечуть,вітерець повіває,а в класі тихо.Звірята сиділи тихо та слухали вчителя.Тільки лисичка Рижунка усе поглядає у вікно-дуже їй хотілося побавитися,погуляти.Вона почала позіхати,потягуватися.Інші звірята,дивлячись на неї,і собі почали зівати.Після уроку вони зібралися,щоб обміркувати,що б таке зробити,щоб вчитися було веселішею.Рижунка підняла лапу і запропонувала рограти з учнями 2 класу в гру "Що?Де?Коли?"Звірята погодилися,а ви?
Отож розпочинаємо нашу гру.Ведучою буду я.Але перед змаганням нам потрібно буде
підготуватися.Спочатку повправляємося у написанні великих букв,адже сьогодні ми вживатимемо їх багато.
ВЕЛИКА БУКВА
ІІІ.Гра "Що?Де?Коли?"
Завдання лисички.(Слайд 1)
(Кручу рулетку,стрілка вказує на сектор №1)
Робота в трійках
Перший учень записує ім'я,другий- по батькові,третій- прізвище.
-З якої букви ви їх записали?
-Яке прав ило ви повинні знати?
На однону із уроків ми досліджували походження прізвищ.хто запам'ятав по яких ознаках люди назавали себе по прізвищах. А тепер завдання: вказати від якої назви квітки походить ім'я (Слайд 2)
Із завданням ви впорались.Я вами задоволена.рахунок 1:0.(Вивішую маленьку іграшку на ялинку)
Завдання вовчика (Слайд 3)
Продовжуємо гру.Випадає сектор №2.З вами грає....
Написати до кожного малюнка назву тварини та її кличку.
зразок. Це -кінь Орлик.
-Яке правило ви повинні пам'ятати із цього завдання.
Молодці!І це завдання вам підсилу.Отже 2:0 на користь учнів.
А тепер послухайте цікавинку про котів. (Слайд 4)
Завдання мишки (Слайд 5)
Виписати міста України з тексту.
Красиві й міста.Славетний Київ-столиця України.А ще Львів,Харків,Одеса,Севастополя.На берегах Дніпра розкинулись такі міста: Запоріжжя,Херсон,Черкаси,Кременчук,канів.І все хочеться побачити,скрізь побувати.
(Взаємоперевірка)
Утвори назви міст (Слайд 7)
Молодці!Ви впоралися і з цим завданням.Рахунок 3:0.Вивішуємо іграшку.
Фізкультхвилинка.
Раз!Два!Три!Чотири!П"ять!
Час прийшов нам спочивать.
Тож піднімем руки вгору,
Ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки вбоки,
Як зайчата-скоки,скоки!
Десять,дев'ять,вісім,сім!
Час за парти нам усім.
Продовжуємо гру.
Завдання ведмедика.(Слайд 8)
Кручу рулетку.Випадає сектор 4.З вами хоче позмагатися ведмедик.
Робота в парах.
Розглять карту України.знайди і запиши у зошит по два слова: назви річок,назви морів,назви гір.
-Що ви повинні пам'ятати,коли будете записувати ці слова.
Ведмедику не вдалося вас перемогти.Рахунок 4:0 на вашу користь.
Завдання мудрої сови( Слайд 10)
Обведи правильну букву.
ІV.Підсумок уроку.
Скласти асоціативний кущ до слів ВЕЛИКА БУКВА
-Команда знавчів добре справилася з усіма завданнями звірят .Гра закінчилася вашою перемогою над командою лісових звірят.Урок я хочу закінчити такими словами (Слайд 11)
Ми літеру першу на весь її зріст
Напишемо в назвах річок,сіл і міст.
Київ,Дніпро і гори Карпати,
З великої букви нам треба писати.
Прізвище,ім'я,по батькові кожного з нас:
Ольга Василівна,хлопчик тарас.
Клички тварин,папуги ім'я
З великої букви писатиму я.