Урок навчання грамоти у 1-В класі 02.02.2022
Тема: Закріплення звукових значень букви ш, читання слів та речень із нею.
Мета: закріпити звукові значення букви ш та навички читання її в словах; розвивати навички звукового аналізу, сприяти розвитку навичок швидкого свідомого читання, самостійної роботи, роботи в парах та групах; сприяти вихованню позитивного ставлення до навчанню, доброзичливих дружніх стосунків між дітьми, виховувати наполегливість, відповідальність, впевненість у собі.
Обладнання: мультимедійна презентація, цеглинки Lego, картки для оботи в парах, картки для гри «Живе речення», конверти із картками для роботи в групах.
Хід уроку:
І. Організація початку уроку.
- Наш настрій (показати) (слайд 1)
ІІ. Мотивація до навчання.
1. . Гра «Закінчи речення»
- Звуки бувають …
- Вчора ми вивчили букву…
- Буква Ш позначає звуки…
- Звук ш -…
- Ці звуки є в слові …
2. Стратегія «Передбачення» (слайд 2)
«На уроці я хочу…»
«Наш урок буде …»
«Тому ми будемо …»
ІІІ. Оголошення, представлення теми, визначення задач уроку.
1. Гра «Знайди зайве» (слайд 3)
- Допомагати на сьогоднішньому уроці нам будуть мультгерої. А хто саме – узнаємо, коли виконаємо завдання. Хто зайвий на малюнку? (Крош, Лосяш, Бараш, Сімка). Чому?
- Як ви думаєте, чому саме цих Смішариків запросили сьогодні на урок?
- У кого ще із Смішариків в імені є звук ш?
IV. Робота над удосконаленням читацьких навичок.
- Щоб запросити Нюшу пропоную нарвати їй квітів.
1. Читання складів.(слайд 3, 4)
2. Отже, хто ж прийшов до нас? (робота з лего) (слайди 5-8)
3. Робота із звуковими моделями слів. (Робота в парах.)
- Які ж прийшли до нас сьогодні гості? На картках з’єднайте слова із їх звуковими моделями.
4. Гра «Живе речення»
(У дітей по картці із словами, вчитель називає речення, діти виходять, будують його)
- Крош і Бараш друзі.
- Крош, Бараш і Нюша друзі.
- Нюша, Крош, Бараш і Лосяш вірні друзі.
5. Фантазування.
- Як ви думаєте, що друзі можуть робити разом?
6. Робота над текстом «Смішарики».
7. Гра «Інтерв’ю» (діти задають питання за текстом один одному.
8. Гра «Асоціація»
- Що ви бачите, коли чуєте слово «парк»?
9. «Сторітеллінг»
- Чим же в парку займаються наші друзі?
10. Робота в групах.
(Кожна група отримує конверт із набором слів для речення)
- Із слів в конверті скласти речення і прочитати хором.
Лосяш шукає комашок. Бараш приніс кошик для пікніка. Крош шукає шишки. Нюша нюхає квіти.
11. Звуковий аналіз.
- Що в кошику Бараша? (слайд 9). (Вибрати продукти в яких є звук ш)
- Яких комашок знайшов Лосяш? (слайд 10)
- Які квіти нюхає Нюша? (слайд 11)
V. Рефлексія, підведення підсумків.
- Яку можна придумати кінцівку для історії про наших Смішариків?
- А чому їх день пройшов так добре?
- Покажіть мені, який у вас настрій в кінці уроку? (слайд 12)
- Кому було цікаво і легко? Кому важко? Хто радий, що ми впоралися із всіма завданнями?
- Ми зробили те, що запланували на початку уроку?
- Як ви думаєте, чому нам все вдалося?
- Подякуйте один одному за співпрацю. А я дякую вам всім!