Урок на тему " Залежність здоров'я від корисних і шкідливих звичок"

Про матеріал
Урок з основ здоров'я на тему "Залежність здоров'я від корисних і шкідливих звичок" для 6 класу містить багато цікавої, пізнавальної інформації для школярів. Можна використати для виховної години про здоровий спосіб життя
Перегляд файлу

Розділ:Соціальна складова здоров’я

Тема: Залежність здоров’я від корисних і шкідливих звичок

Тип уроку: комбінований

Мета: -показати значення корисних та шкідливих звичок для здоров’я

           людини,

            - сприяти усвідомленню учнями необхідності формування корисних

              звичок,

            -  з’ясувати, чим шкідливе куріння, алкоголь, наркотики ,

             - формувати вміння порівнювати і робити висновки,

             -  розвивати логічне мислення на прикладах впливу корисних та

               шкідливих  звичок  на здоров'я та спосіб життя людини,

             -виховувати силу волі для формування корисних звичок та подолання

              шкідливих, позитивне

             ставлення до  здорового способу життя.

Обладнання: презентація по темі « Звички», роздатковий матеріал.

                                                   Хід уроку.

  1. Привітання.

Діти стають у коло.

Я хочу викинути свою звичку…( продовжити).

  1. Об’єднання в 3 групи.
  2. Повторення правил.

Скласти правило за малюнками.

  4.Мотивація навчальної діяльності.

Одного разу мені розповіли історію про хлопчика та про його бабусю, що плакалася усім: «Ой, ой! Мій онучок нічого не хоче їсти. Сьогодні зранку лише з'їв вісім картоплин, шматок сальця, скибочку хліба, сирничок, маківничок, випив стакан чаю, стакан молока і голодненький пішов до шко­ли».

У чому небезпека такого сніданку?

Чи можна вважати такий сніданок шкідливою звичкою?

                                              Звички

                         Позитивні                    Негативні

Приведіть приклади позитивних і негативних звичок.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  2. Робота над темою.

1)Робота проводиться у групах

  1. Вплив куріння на організм людини.
  2. Вплив алкоголю на організм людини.
  3. Вплив наркотиків на організм людини.

2) Додаткова інформація.

 

 

Куріння

 Чи знаєте ви, що тютюн родом з Америки? Історія прилучення європейців до куріння почалася так. 12 жовтня 1492 р. матрос Родріго Тріана з корабля  «Пінта», славнозвісної флотилії Христофора Колумба, вигукнув: «Попереду  земля». Серед подарунків, що їх піднесли остров’яни Колумбові, було сушене  листя «летум». Це листя, згорнуте у трубку, вони курили. У пошуках золота  Колумб поплив далі на південь і 28 жовтня 1492 року зійшов на берег Куби.  Мешканці зустріли прибулих травою для куріння, яку вони називали сигаро.
Після другого плавання Колумба (1493-1496 р.р.) насіння тютюну завезли до
Іспанії. Згодом воно потрапило до сусідніх європейських країн, і в період
Великих географічних відкриттів морськими і караванними шляхами його доставляли практично в усі куточки земної кулі.
Швидкому поширенню тютюну сприяла його дивовижна властивість виробляти в людини потяг до паління, який дуже важко перебороти. Цій рослині приписували незвичайні якості. Наприклад, вважалося, що тютюн цілющий, його дим відганяє хвороби, злих духів тощо. Це зілля вважали стимулюючим і заспокійливим засобом, його листя використовували як лікувальну речовину.
Куріння тютюну, а також застосування його як ліків (у вигляді настоїв, екстрактів, пілюль) часто спричиняло тяжкі отруєння, що нерідко закінчувалися смертю. Це змушувало уряди різних країн вести боротьбу з курінням. У ряді країн застосовували досить жорстку кару за використання тютюну. Наприклад, в Італії тютюн оголосили «забавкою диявола». Римські папи навіть пропонували відлучати від церкви тих, хто нюхав або курив тютюн. Для науки потомству п’ятьох ченців, що піймалися на курінні, замурували живцем у монастирській стіні.
В Англії, за указом Єлизавети1, курців прирівнювали до злодіїв і водили вулицями з мотузкою на шиї. У Росії цар Михайло Федорович, дід Петра, звинувачених у курінні вперше, карав 60 ударами палиць по ступнях , удруге – відрізали ніс або вуха.
Після спустошливої пожежі у Москві у 1634 році, причиною якої було куріння, його заборонили під страхом смертної кари.           
І все ж через півстоліття у 1697 році за царювання Петра 1 в Росії дозволено торгівлю тютюном. Петро 1 сам став запеклим курцем і дозволив вільно ввозити тютюн з-за кордону, наклавши на нього високе мито. 
Ось так широкою ходою тютюн завоював увесь світ.

Алкоголь

Відомий мандрівник Міклухо Маклай спостерігав за папуасами Нової Гвінеї, які не вміли ще добувати вогонь, але вже володіли прийомами виготовлення хмільних напоїв.
Історія не зберегла для нащадків ім’я першої людини, яка відкрила світу алкоголь. Але ті, хто відкрили спирт, напевне, були настільки вражені його надзвичайними властивостями, що дали йому постійну назву алкоголь («ніжний», «благородний»). Деякі алхіміки охрестили його «водяною водою» і «водою життя», оскільки людина у стані алкогольного сп’яніння ставала веселою, рухливою.
Але скоро прийшло розчарування – «вода життя» дуже жорстоко жартувала з людиною: свідомість її одурманювалась, а насолода була не справжньою, а уявною. І тоді вчені та лікарі перейменували алкоголь у «аква-мостіс», тобто «вода смерті».
Чим же приваблює підлітків алкоголь?
Дехто вважає, що небезпечні тільки міцні напої і  тому зловживають пивом. Але пиво – це теж своєрідна отрута. Встановлено, що два кухлики пива – це 100 грамів горілки. Пиво діє повільно і підступно. У людей, які зловживають пивом, порушується обмін речовин, розвивається хвороба «бичаче серце», руйнується печінка.
Крім пива, люди полюбляють і вино. Вино любили за всіх часів і народів. З історії східної літератури ми знаємо про гедоністичну поезію, яка оспівувала вино. У країнах Середземномор’я вино вживають як воду, сік. Ось послухайте, яке порівняння до дії вина дав арабський письменник 12ст. Абу-ль Факардж: «Вино сообщает каждому, кто его пьет, четыре качества.
Вначале человек становится похожим на павлина – он пыжится, его движения плавны и величавы. Затем он приобретает характер обезьяны и начинает со всеми шутить и заигрывать. Потом он уподобляется льву и становится самонадеянным, гордым, уверенным в своей силе. Но в заключении он превращается в свинью и подобно ей валяется в грязи».
Алкоголь чужий природі всього сущого на землі і, крім людини, його не вживає жодна істота. Навіть зерна пшениці, які пролежали понад 3 тис. років у гробницях фараонів, сходять і колосяться, у той час як зерно, змочене в горілці, ніколи не проросте.

Наркотики

 Наркоманія – захворювання, викликане вживанням наркотиків з метою зміни    свого психічного стану, важке захворювання, що характеризується зміною обміну речовин під впливом наркотику і хворобливим звиканням до нього.
Перші наркотики рослинного походження застосовувались в релігійних ритуалах, при лікуванні важких захворювань, застосовувалися ці засоби і для лікування психічних розладів. Опіум одержували із зелених стебел маку, гашиш і марихуану – із квіток конопель, кокаїн – із листя коки. Але коли людина забула міру – ліки стали ворогом, вони перетворилися на страшне зілля, що вбиває людину.
З розвитком хімії стали з’являтися замінники рослинного наркотику. Так, наприклад, морфін уперше був отриманий в 19 ст. німецькими хіміками, але виявилося, що він викликає більшу залежність, ніж опіум. Пізніше історія повторилася з героїном. Спочатку він рекламувався як порошок від кашлю. Лише через певний час відкрилися його справжні властивості. Тепер він вилучений з медичного вживання, а його виробництво і поширення переслідується законом.
У наш час створена величезна кількість новітніх препаратів, які впливають на нервову систему і формують наркотичну залежність. Наприклад, ЛСД – лізеринова кислота, яка викликає стан шизофренії.

 

3) Наслідки вживання шкідливих звичок для людини ( Презентація)

5. Руханка « Ураган».

6. Використання здобутих знань на практиці.

1) Гра «Корисно-шкідливо»

У кожного учня дві картки: червона і зелена. На фразу, яку говорить учи­тель, учень підіймає одну з карток, сигналізуючи зеленою — корисну звичку, червоною — шкідливу. Гра проводиться у швидкому темпі.

Допомагати слабшим, малим, хворим...

Гризти нігті...

Брати до рота всілякі предмети: ручки, олівці, монети...

Вітатися під час зустрічі...

Говорити неправду... 

Довго сидіти перед телевізором...

Колупатися в носі...

Чистити зуби...

Доглядати за нігтями...

Смоктати палець...

Виконувати ранкову гімнастику...

Палити...

Дражнитися...

Доглядати за власним одягом і взуттям...

Вживати алкогольні напої...

Ходити босоніж...

Дотримуватись правил гігієни...

Лягати пізно спати...

їсти багато солодкого...

Вчиняти бійку...

Сваритися...

Бути доброзичливим...

2) Розставте імена людей, спосіб життя яких описаний, по місцях (від 1 до 4) за мірою збільшення ризику захворювань. Обґрунтуйте свою відповідь.
Андрій: учень 9-го класу, тренується у футбольній команді, відвідує тренажерний зал, не курить, інколи вживає алкоголь, харчується різноманітно, хоча перевагу віддає м'ясним продуктам.
Іван: працює на заводі, багато курить, зловживає алкоголем, не має сили волі, улюблений відпочинок - дивитися телевізор, харчується нерегулярно, мати теж часто вживає алкоголь.
Сергій: студент, займається кікбоксінгом, не курить, не вживає алкоголь, має гарну фігуру, грає на гітарі, має багато друзів, харчується регулярно, склад їжі збалансований

Оксана: має надлишок ваги, рідко вживає алкоголь, вважає себе некрасивою, тому комплексує, любить побути на самоті, до їжі не вибаглива.

7. Підсумок

Початок шляху – одна чарка, затяжка тютюновим димом, один укол,

середина – компанія пиятиків, легка затяжка сигаретою,

кінець – у тюрмі за вбивство у стані сп’яніння, наркотичної ейфорії, психіатрична лікарня, могила від випадкової легкої хвороби.

                                                                                                     (Д. Лондон)

 

 

docx
Додано
4 травня 2023
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку