УРОК. Геометрія, 8 клас.
Тема. Значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30˚, 45˚, 60˚.
Цілі. формування предметних компетентностей: домогтися засвоєння основних співвідношень між тригонометричними функціями одного кута, формул доповнення, способу обчислення та значень синуса, косинуса і тангенса кутів 30°, 45°, 60°; формувати вміння розв’язувати задачі на застосування цих співвідношень та значень тригонометричних функцій
формування ключових компетентностей: формувати культуру усного та писемного мовлення, сприяти удосконаленню обчислювальних навичок, виховання працьовитості, уважності, старанності.
Перебіг уроку
І. Перевірка домашнього завдання.
Вияснення труднощів при виконанні домашнього завдання. Зошити беруться на перевірку.
ІІ. Повторення. Опорні поняття.
1. Теорема Піфагора.
2. Єгипетський трикутник. Піфагорові штани.
Завдання. За готовим малюнком і відповідними записами сформулювати означення синуса, косинуса, тангенса.
А
sinA = sinB =
cos A = cosB =
b c tg A = tgB =
С a В
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Задача1. Знайдемо синус, косинус, тангенс кута 30˚.
Задача2. Знайдемо синус, косинус, тангенс кута 60˚.
Учениця біля дошки досліджує ці значення.
Задача3. Знаходження синуса, косинуса, тангенса рівнобедреного прямокутного трикутника. (Знайдемо синус, косинус, тангенс кута 45˚).
Дослідити значення тригонометричних функцій для кута 45˚ самостійно вдома.
На екрані висвітлюється таблиця значень тригонометричних функцій.
IV. Математичний диктант. Робота у парах.
Обчисліть
sin45˚ + cos 45˚=
cos 60˚ + sin 30˚ =
tg 45˚∙ tg 60˚=
V. Знаходження тригонометричних функцій кута за допомогою таблиць Брадіса, калькулятора або комп'ютера. № 713.
VI. Рефлексія.
Домашнє завдання. Удосконалення вміння розв'язувати задачі, використовуючи основні тригонометричні співвідношення та вміння користуватися таблицями. Виконати № 7.14, № 7.16. Задача3 у зошиті.
Слайд 1.
Слайд 2.
Слайд 3.
Слайд 4.
Слайд 5.
Слайд 6.
Слайд 7.
Слайд 8.
Слайд 9.
Слайд 10.