Тема уроку: Звичайні дроби.
Мета уроку:
Закріпити поняття звичайного дробу, знаменника, чисельника, дробової риски.
Формувати вміння і навички запису звичайних дробів, читання та застосування поняття звичайного дробу для розв’язування первинних задач на дроби.
Виховувати інтерес до математики, історії математики. Показати безпосередній зв'язок математичних понять з оточуючим світом. Застосовувати активні, наочні форми навчання.
Обладнання: Моделі дробів, педагогічний програмний засіб «Математика, 5 клас» (ППЗ), презентація Microsoft Power Point.
Хід уроку:
І. Мотивація навчальної діяльності. Перевірка домашнього завдання.
Швидко вирішуються організаційні питання, щодо початку уроку.
|
Вчитель повідомляє тему уроку, мету. Робляться відповідні записи на дошці і в зошиті.
|
|
Перевіряємо домашнє завдання. Висвітлюється відповідний слайд. Учень читає умову та розв’язок, виправляються помилки |
|
Під час перевірки вчитель швиденько перевіряє наявність домашнього завдання. |
|
Під час перевірки останнього завдання можна попросити дітей піднімати руку, якщо вони виконали правильні обчислення, встати тим учням, які виконали домашнє завдання без помилок. |
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
|
Вчитель: А тепер, щоб повернутися до звичайних дробів, розв’яжемо нескладну задачу і допоможемо Вінні – Пуху зробити свій вибір.
Читають умову, дають відповідь та відповідні роз’яснення.
|
|
|
ІІІ. Повторення матеріалу початкової школи. |
|
|
|
|
Вчитель повторює ще раз:
|
ІV. Закріплення поняття дробу. |
|
|
Після того як дроби прочитали, вчитель на вибір показує дріб і пропонує назвати чисельник або знаменник дробу. |
|
Розв’язання наступних завдань записують в зошит. Завдання розв’язують самостійно, з наступною перевіркою. |
|
а) ; б) ; в) ; (Коло розрізано на 8 рівних частин, а заштриховано – 3). г) ; д) ; е) або .
|
|
Наступна задача розв’язується усно.
(Динаміка слайду допомагає унаочнити перевірку.) |
V. Застосування поняття звичайних дробів. Математичні цікавинки. |
|
Вчитель: До речі, яка частина уроку вже пройшла? Чи встигнемо ми дізнатися на уроці ще щось цікаве?
|
Робота з ППЗ (педагогічний програмний засіб «Математика, 5 клас» . Фрагмент 1 –урок 67 З історії виникнення дробів.
|
До речі про час: 1хв теж можна записати у вигляді дробу. 1хв = год.
|
|
Робота на дошці:
До дошки викликають 2 учнів, які за допомогою вчителя і класу заповнюють відповідями колонки прикладів. |
|
Виразити
1см = 5см = 24см = 1дм = 7дм = 1мм = |
2) у годинах: 1хв = 7 хв = 19 хв = 39 хв = 1с = 4с = |
Робота з ППЗ (педагогічний програмний засіб «Математика, 5 клас» . Фрагмент 2 –урок 67 З історії виникнення дробів.
|
Вчитель: Ну добре, ми сьогодні почули про Єгипет, Вавілон, а що говорили про звичайні дроби наші предки? |
У Київській Русі дроби називали частинами. Найпоширенішими з них були: - полтинник, - четь, - півчеть, - треть, - півтреть, - півпівтреть. |
(учні виконують побудову в зошиті самостійно, вчитель проходить по класу, допомагає, виправляє помилки).
Заштрихуйте полтинник квадрату. Обчисліть площу заштрихованої фігури.
Можливі побудови:
4∙4 = 16 (см2) – площа квадрату.
16:2 = 8 (см2) – площа заштрихованої частини.
6 см
Робота з ППЗ (педагогічний програмний засіб «Математика, 5 клас» . Фрагмент 1 –урок 70 Числовий промінь. |
Вчитель виконує побудову числового променя на дошці, нагадуючи дітям, що таке числовий промінь, показує як на числовому промені відмічаються дроби: , , , , , , , , , . ( Одиничний відрізок – 10 клітинок)
Вчитель: Тепер прийшов час відкрити підручник. (Робота з підручником. Розв’язування задачі з коментуванням )
№ 906
№ 907
№ 908
V. Підсумок уроку. Оцінювання учнів.
|
В підсумку уроку вчитель дає оцінку всьому класу та називає оцінки конкретним учням.
|
Домашнє завдання: (За підручником ) п.23; № 904, 905, 909.