Тема: Звичайні дроби.
Мета:- узагальнити знання учнів про додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів; - систематизувати вміння і навички; - використовувати знання при розв’язуванні рівнянь і задач; - виховувати наполегливість та допитливість.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
План уроку
Не буде проблем, не буде питань.
Слово ключове знайди.
Ми розв’яжемо рівняння.
1.Актуалізація опорних знань.
Розгадати кросворд.,(Завдання мал. 1)
В кросворді по вертикалі вийшли слова «Звичайні дроби».
2. Перевірка домашнього завдання.
«Солодка» задача.
Поділити 7 плиток шоколаду між 12 учнями.(3 способи).
3. Повторення теорії.
Правила про скорочення дробів (вірш) ,(Завдання мал. 2)
Додавання, віднімання, множення і ділення дробів.
4. Усний розрахунок.
Суворов: «Поквапливість – шкідлива, а швидкість необхідна».
5. Робота в групах.
І група
а) 3 б ) в)
ІІ група
а)б) в)
ІІІ група
а)б) 20 в) 20
|
1 |
2 |
3 |
а |
за |
ву |
да |
б |
нев |
да |
ча |
в |
ме |
ду |
за |
6. Розв’язування задач.
І група
Площа поля 3 га, цього поля засіяли житом. На якій площі посіяли жито.
ІІ група
На площі 6 га посіяли гречку. Ця площа складає всього поля. Яка площа поля?
ІІІ група
Довжина прямокутного паралелепіпеда 5м, його ширина становить від довжини, а висота від ширини. Обчислити об’єм паралелепіпеда.
7. З банку логічного мислення.
1 |
|
|
? |
|
|
8. Розв’язування рівняння.
9.Обчислити:
3 - 1
2 + 1
2 - 1
2
Підсумок уроку.
На наступному уроці тематична атестація.
Л. Толстой говорив: « Людину можна оцінювати як дріб. Знаменник – це те, що людина думає про себе сама, а чисельник – те, що про неї думають люди».
Бажаю, щоб у вас чисельник був більший за знаменник.
Домашнє завдання
Кросворд
|
1з |
н |
а |
м |
е |
н |
н |
и |
к |
|
|||||||
2п |
р |
а |
в |
е |
л |
ь |
н |
и |
й |
|
|
||||||
|
3ч |
и |
с |
е |
л |
ь |
н |
и |
к |
||||||||
|
4с |
к |
о |
р |
о |
ч |
е |
н |
н |
я |
|
||||||
|
5н |
е |
п |
р |
а |
в |
е |
л |
ь |
н |
и |
й |
|||||
|
6м |
і |
ш |
а |
н |
и |
й |
|
|||||||||
7о |
б |
е |
р |
н |
е |
н |
і |
|
|
|
|
||||||
|
8д |
і |
л |
е |
н |
н |
я |
|
|||||||||
|
9в |
і |
д |
с |
о |
т |
о |
к |
|||||||||
|
10к |
в |
а |
д |
р |
а |
т |
|
|||||||||
|
11м |
н |
о |
ж |
е |
н |
н |
я |
|
||||||||
12к |
у |
б |
|
|
|||||||||||||
13о |
д |
и |
н |
|
|||||||||||||
Віршована математика
Про скорочення дробів
Чисельник із знаменником
Спочатку добре жили,
Чисельник із знаменником
Співали та дружили.
Та якось відшукався спільний
Дільник у них
І приводом для сварки
Відразу стати встиг.
Ніхто дільник цей спільний
Другому не дає,
І кожний вимагає:
– Віддай, бо то – моє!
Премудра Одиниця
Сказала: « Не сваріться,
А на дільник цей спільний
Візьміть та поділіться!»
Послухалися поради
І поділились радо.
Відразу стало тихо –
Минуло сварки лихо.
Але не довго мирні
Відносини тривали,
Бо інший дільник спільний
У себе відшукали.
Все почалось спочатку:
Сварились та ділились,
Все знову так і знову,
Аж поки не втомились.
На щастя в результаті
Дріб нескоротним став,
Період життя мирного
У нього знов настав
А можна і відразу
Скорочення зробити,
То ж поміркуйте, друзі,
На що треба ділити?