Урок на тему " Звук, його властивості та характеристики. Інфразвук і ультразвук "

Про матеріал
Урок на тему "Звук, його властивості та характеристики. Інфразвук і ультразвук" містить презентацію, цікаві матеріали та відео
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Звук Звук

Номер слайду 3

1) Що таке механічна хвиля? 2) Які умови виникнення механічної хвилі? 3) Назвіть види механічних хвиль4) Яка хвиля називається поперечною? 5) Яка хвиля називається повздовжньою? 6) В якому середовищі поширюються поперечні хвилі? 7) …повздовжні? 8) звук-це хвиля?Необхідно повторити!!!!!!!!

Номер слайду 4

Акустика– це розділ фізики, що займається вивченням звуку, його властивостей і звукових явищ

Номер слайду 5

ЗВУКБіологія. Фізика. Механічна хвиля. Те, що чує вухо. Що таке звук?

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Людське вухо сприймає механічні коливання частотою від 20 до 20000 Гц.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Джерело звуку. ЗВУКПружнє середовище. Непружнє середовище ( вакуум)ЗВУК

Номер слайду 10

Джерела звукуприродніШтучні

Номер слайду 11

Бувають випадки, коли неможливо побачити коливання тіла, але можна знайти спосіб зробити коливання видимими

Номер слайду 12

Аристотель (384 г. до н. е. – 322 г. до н. е. )Схема поширення звукутіло, що звучить, створює поперемінне стиснення і розрідження повітря. Так як повітря пружне, то даний процес поширюється в простір. Так виникає звукова хвиля.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Швидкість звуку залежить від : Агрегатного стану. Температури. Виду речовини

Номер слайду 15

Номер слайду 16

2) Гучність   Гучність залежить від  амплітуди : Чим більша амплітуда, тим гучніший звук За одиницю гучності звуку взяли  1 Бел (на честь Олександра Грэхема Белла, винахідника телефону). На практиці гучність вимірюють в децибелах (д. Б).1 д. Б = 0,1 Б. 10 д. Б – шепіт; 50 д. Б –розмова середньої гучності;ХАРАКТЕРИСТИКИ ЗВУКУЗвук гучністю більше 180 д. Б може спричинити  разрив барабанної перетинки.

Номер слайду 17

3) Тембр   Тембр звуку це яскравість звуку, його індивідуальність, його «відтінок». В мовній інтонації завдяки тембру розрізняють емоції: радість, гнів, незадоволення, загрозу , тощо. ХАРАКТЕРИСТИКИ ЗВУКУ

Номер слайду 18

№Музичний голос. Частота (гц)1 Бас60 - 3502 Баритон100 - 4003 Тенор150 - 5004 Альт160 - 6005 Контральто170 - 7806 Меццо – сопрано200 - 9007 Сопрано250 - 10008 Колоратурне сопрано260 - 1400

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Відлуння (ЛУНА) утворюється утворюється внаслідок відбиття звуку від різних перешкод …. Хвилі добре відбиваються твердими поверхнями ( стіна, підлога) і значно гірше м’якими ( килими, хутро)Запитання : чому у нас в кімнаті немає відлуння?

Номер слайду 22

. Відповідь : утворення відлунню в кімнаті перешкоджають меблі, штори та інші предмети, які частково поглинають відбиті звуки. Ось чому в такому приміщенню мова людей та інші звуки звучать чітко і розбірливо.

Номер слайду 23

 

Номер слайду 24

Р. Роллан. Життя Бетховена«Він (Бетховен) використовував дерев’яну паличку, один кінець якої він клав на корпус фортеп’яно, а інший тримав в зубах. Він робив це , щоб краще чути коли писав музику ». Поясніть, чому паличка допомогала композитору краще чути.

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Рефлексія Про що ми говорили сьогодні на уроці?Які умови необхідні для отримання звуку?Які характеристики звуку ви знаєте?Якою є швидкість звуку в повітрі?Чи завжди звук корисний?Що ви дізналися такого, про що не здогадувалися до сьогоднішнього уроку? Яка інформація вразила найбільше?

Номер слайду 28

ДОМ. завдання. Параграф 18 , впр 18 (1,2,3) Творче завдання: змайструвати рацію з кавових банок (додаток)

Номер слайду 29

«Рація з кавових банок»Тобі потрібно:• Металеві банки з-під кави• Молоток і цвях• Два гвинтика• Відрізок дроту• Друг для розмов Що робити:1. За допомогою цвяха і молотка виконай по отвору в денці кожної банки.2. вкрутити в ці отвори гвинтики.3. Прив'яжи один кінець дроту до одного гвинтика, а другий кінець - до іншого гвинтика.4. Візьміть з одним по одній кавовій банку і розійдіться по різних кімнатах. Перевір, щоб провід був натягнутий.5. Розмовляйте один з одним. Примітка: замість кавових банок можна використовувати сірникові коробки, пластмасові стаканчики, але з металом виходить набагато краще. Варіанти: Спробуй дроти різної довжини і подивися, чи є різниця в звуці. Яку максимальну довжину проводу ти зможеш використовувати? Спробуй також поексперементувати з товщиною дроту. 

Номер слайду 30

Дякую за увагу

Перегляд файлу

Звук, його властивості та характеристики. Інфразвук і ультразвук

Мета: 

Навчальна: сформувати поняття звукової хвилі, визначити  види джерел звуку, з’ясувати властивості звуку, навчити використовувати теоретичні знання на практиці за допомогою експериментальних завдань, ввести поняття швидкості, висоти тону, тембру і гучності звуку, показати їх відмінність; познайомити з такими поняттями як ультразвук, інфразвук та показати використання цих понять в практичному житті; повторити відомості про будову слухових аналізаторів у тварин і людини; забезпечити  міжпредметні зв'язки між фізикою, біологією, архітектурою, медициною, музикою

 

Виховна : виховувати  інтерес до предмета через практичну значимість досліджуваного матеріалу; виховувати співробітництво в процесі спільного виконання завдань, патріотизм на прикладі відомих українців

 

Розвиваюча: розвивати пізнавальні інтереси, інтелектуальні і творчі інтереси учнів, мовлення, мислення, увагу

 

Тип уроку: комбінований

Міжпредметні звязки:

оволодіння узагальненими способами дій, що відкривають можливість аналізувати, узагальнювати матеріал з різних предметних областей: біології, фізики, медицини, музики

 

 

Методи: спостереження, діалог, постановка проблемних питань, пошук, робота в групах

 Технологічні засоби навчання : ІКТ при вивченні нового матеріалу.

Обладнання: ПК, проектор,  презентація  “Звук”, камертон, бусинка,  предмети, що створюють різні звуки: свисток, сопілка, дзвоник,  листки паперу, завдання командам, картки з балами за правильну відповідь, підготовлені доповіді та презентації представниками груп на заздалегідь отримані питання

Підручник : Фізика. 9 клас.

Автори: Бар’яхтар В. Г., Довгий С. О., Божинова Ф.Я.

Харків, видавництво «Ранок», 2017 рік

Хід уроку

  1.          Організаційний момент (2хв)
  2.       Підготовка до засвоєння нового матеріалу ( актуалізація опорних знань) (5хв)

Доброго дня усім!)))

Доброго дня нашим гостям!

Раді вас бачити

Тема у нас сьогодні надзвичайно цікава, сподіваюсь цсі присутні отримають максимум позитивного заряду на весь день…

Отже, мої хороші, сьогодні ми працюємо в командах, у вас більшість відведеного часу групова робота. ВКОЖНІЙ КОМАНДІ Є КАПІТАН. ПІДНІМІТЬ РУКУ, ЩОБ МИ ВАС ПОБАЧИЛИ.к Капітани, ваше завдання, піднятою рукою сигналізувати про готову відповідь та назвати учасника, який її озвучить.

Закожну правильну відповідь ви отримуєте жетон, кфлькість яких ми порахуємо в кінці уроку і визначимо найактивніших

 

А почнемо ми наш урок з ШУМУ..так саме з нього))

Шум моря завжди додає приємних спогадів ) поки релаксуєте…погляньте, що за предмети на столі

1) свисток,   укулеле…Дарбука, дзвіночок…ну і шум моря….Що об'єднує їх?( Ці предмети видають звук)

Про що ми будемо говорити сьогодні на уроці?( Про звуки)

Відкрийте  зошити, запишіть сьогоднішнє число і тему уроку "Звук".

 (Презентація "Звук": слайд 1 )  

 Згадаймо матеріал минулих уроків. З чим ми познайомилися з вами на минулих уроках? ( З механічними хвилями).

(Презентація "Звук": слайд 2 )  

 

1) Що таке механічна хвиля? (Поширення коливань в пружному  середовищі)

2) Які умови виникнення механічної хвилі? ( 1. Джерело  2. пружне середовище)

3) Назвіть види механічних хвиль.( Поздовжня і поперечна )

4) Яка хвиля називається поперечною? (Хвиля, частинки якої коливаються перпендикулярно напрямку поширення хвилі)

5) Яка хвиля називається повздовжньою? (Хвиля, частинки якої коливаються вздовж напрямку поширення хвилі)

6) В якому середовищі поширюються поперечні хвилі? ( лише в твердих тілах)

7) …повздовжні? ( в усіх)

 

 

III. Вивчення нового матеріалу (20 хв)

Звук - це хвиля? Як це можна довести наприклад за допомогою укулеле?

 (Є тіло, що коливається + пружне середовище. Значить, звук - це хвиля)

Отже, коли ми говоримо про звук, то маємо справу зі звуковою хвилею, а отже все, що вивчали в темі "Механічні хвилі", відноситься і до звукової хвилі.

-Ми з вами говорили про те, що існує два види хвиль: поперечні та поздовжні, а звук - це хвиля поздовжня або поперечна? 

Звук від мене до вас йде в якому середовищі? В повітрі, тобто в газі.

Яка хвиля може поширюватися в газах? Поздовжня.

Значить звук - це хвиля ..... Поздовжня.

 

 

Звук нас оточує всюди..  Приблизно 8-9% всієї інформації людина отримує за допомогою звуку. Ми спілкуємося один з одним за допомогою звуку.(Презентація "Звук": слайд 3)

Розділ фізики, що займається вивченням звуку, називається акустикою.

 

Який орган людини пов'язаний зі звуком? (вухо)

Спробуйте дати визначення звуку з точки зору біології. (Звук - це те, що чує вухо).

 

 

Тепер спробуйте дати визначення звуку, об'єднавши фізичну і біологічну суті. (Презентація "Звук": слайд 4 ).

Звук - це механічні коливання, які сприймаються людським вухом.

Перейдемо до вивчення умов виникнення звуку.

1 умова Для виникнення звуку необхідно джерело? (Так)

Будь-яке джерело буде видавати звук?( Різні варіанти відповідей учнів)

Дослід: Візьміть в руки листок паперу. Робіть помахи листком з різною частотою, в кожному разі примічаючи, є звук чи ні. Що помітили? Звук виникає не завжди: якщо коливати дуже рідко, то звуку немає.

 

2 умова…Було помічено, що звук виникає при коливанні тіла від 20 до 20000 Гц. У зв'язку з цим є ще одне визначення звуку:

Звук - це механічні коливання з частотою від 20 Гц до 20000 Гц. (Презентація "Звук": слайд 5 ).

Це той частотний діапазон, який сприймає людське вухо. Але межі досить умовні - все залежить від особливостей слухового апарату людини і від віку: діти можуть уловлювати звук з частотою більше 20 тис. Гц, тоді як літні - до 6 тис Гц.

Згадаємо будову нашого слухового апарату, звернемося до улюбленого багатьма мультику « Смішарики» (1 хв)

 

Чи достатньо цієї умови для виникнення звуку(20-20000)? (Різні варіанти відповідей учнів)

Звернемося до досліду.( Презентація "Звук": слайд 6 ).

 

Дослід: електродзвінок (годинник) під куполом повітряного насоса, з якого викачане повітря.

 

 

Ще в 1660 році Роберт Бойль довів, що звук у вакуумі неможливий,  тому що відсутнє середовище, частинки якого можуть коливатися. 

 

Скільки і які умови необхідно виконати для появи звуку? (Презентація "Звук": слайд 7 ).

-Джерело коливань з частотою 20-20000 Гц.

-Пружне середовище.

 

Наведіть приклади природних і штучних джерел звуку. Після висловлювань учнів: (Презентація "Звук": слайд 8 )

Природні: грім, спів птахів, шипіння змій, шелест листя, тощо.

Штучні: дзвін дзвонів, звук машини ..

 

Бувають випадки, коли неможливо побачити коливання тіла. Але можна знайти спосіб зробити коливання видимими. Наприклад, дослід з камертоном.

Дослід: камертон, молоточок, намистинка.

Камертон винайшли на початку VIII століття для настройки музичних інструментів. Він складається з V-подібної трубки і резонаторного шухлядки. Наш камертон видає хвилю з частотою 440Гц, в музиці це відповідає ноті "ля". Якщо вдарити ПО  камертону, то він почне звучати, але коливань гілок камертона ми не помічаємо. Піднесемо до гілки намистинку на нитці. Бусинка буде відскакувати. Це свідчить про те, що гілки камертона коливаються.

 

 

 

 

Робота з роздатковим матеріалом по групам: (ДОДАТОК 2)

Добре проводять звуки пружні речовини, наприклад, метали, деревина, рідини, гази.
Покладемо на один кінець дерев'яної дошки кишенькові годинники, а самі відійдемо до іншого кінця. Приклавши вухо до дошки, почуємо хід годинника.
М'які і пористі тіла - погані провідники звуку. Щоб захистити яке-небудь приміщення від проникнення сторонніх звуків, стіни, підлога і стеля прокладають прошарками з звукопоглинальних матеріалів ( войлок, пресований пробку, пористі камені,  пінопласт). Звук в таких прошарках швидко загасає.
Рідини добре проводять звук. Риби, наприклад, добре чують кроки і голоси на березі, це відомо досвідченим рибалкам.

( у рідинах звук поширюється краще ніж у газах, у твердих тілах ще швидше)

 

-Про що йдеться в матеріалі, прочитаного вами? (Про поганих і хороших провідниках звуку).

-Де в життя необхідно враховувати це? (Різні варіанти відповідей учнів ( будівництво, рибалка)).

 

Люди вже давно почали замислюватися про те, що являє собою звук. Давньогрецький філософ Аристотель вірно пояснив природу звуку (Презентація "Звук": слайд 9.):  тіло, що звучить, створює поперемінне стиснення і розрідження повітря. Так як повітря пружне, то даний процес поширюється в простір. Так виникає звукова хвиля.

-Будь-яка хвиля поширюється в просторі з певною швидкістю. Наведіть приклад, який доводить, що звук поширюється на деяку відстань.( Людина каже - його чують на деякій відстані)

 

 

Групова робота: Вас чекає робота в групах. Кожній групі дається листок, на якому зображені таблиці (Додаток №3) .. Ваше завдання: спираючись на таблиці, сформулювати закономірності швидкості звуку.

Після висловлювань учнів: (Презентація "Звук": слайд 11 ).

Швидкість звуку залежить від:

• агрегатного стану речовини

• Температури середовища

• Виду речовини.

Повернемося до наших таблиць.

-Яка швидкість звуку в повітрі в середньому?( 340 м / с)

 

-З якого матеріалу будують будинки? (Дерево, цегла, бетонні блоки)

-З точки зору акустики, з якого будівельного матеріалу найбільш сприятливо побудувати будинок? Чому? (Дерево, так як в ньому швидкість звуку менше)

 Характеристики звуку (Презентація "Звук": слайд 12-16 ).

1. Тон (Презентація "Звук": слайд 11 ).

2. Гучність (Презентація "Звук": слайд 12 ).

 

3. Тембр (Презентація "Звук": слайд 13-14).

 Презентація "Звук": слайд 15

 один з найвидатніших баритонів світу Василь Сліпак, майже все життя прожив у Франції, був відомим оперним співаком, з початком війни в Україні повернувся на батьківщину, був волонтером  та учасником АТО, в 2016 р убитий снайпером

 

(Презентація "Звук": слайд 16-17 ).

 

Відлуння- це звук, відбитий від віддаленої перешкоди.

 

-Де ви чули відлуння? (Гори, пусте велике приміщення)

 Хвилі добре відбиваються від твердих поверхонь( стіни, підлога), і значно гірше від м’яких ( килими, хутро)

-Чому в нашій кімнаті не спостерігається це явище? ( перешкоджають меблі, штори, які частково поглинають відбиті звуки)

- Чому в горах можна почути кількаразове відлуння?( відбивається від кількох поверхонь..але потрібно знаходитися не під підніжжям гори, а на висоті)

В одному палаці в Мілані, якщо зробити постріл з вікна, спостерігалося відлуння з 40-кратним повторенням!!!

 

IV. Первинне закріплення знань (8 хв)

Групова робота: Нас знову чекає робота в групі. Кожна група вибирає питання, на яке через 1 хвилину дає відповідь. Решта оцінюють відповідь групи. Варіанти питань:

 

Отже, як не дивно, завдання з фізики можна знайти в казках, міфах, легендах.

 

 1  - У народній казці "Баба-Яга" є такий епізод: ".... покричала баба-яга, пошуміла, потім сіла в ступу і помчала навздогін. Товкачем поганяє, помелом слід замітає ... А дівчинка бігла-бігла, зупинилася, прислухалася - тиша. Доклала вухо до землі і чує: земля гуде - баба-яга женеться, і вже зовсім близько ... ". Який фізичний факт доводить казка?

(Звук в твердих тілах поширюється з більшою швидкістю, ніж в газах)

 

2   -Чому комара, що летить чуємо завжди, а пташку, найчастіше, ні ? ( Птах рідше махає крилами)

3   -20 липня 1969 американський апарат "Аполлон-11" здійснив політ на Місяць, на поверхню якої висадилися Ніл Армстронг і Базз Олдрін. На згадку про цю подію вони встановили американський прапор. Чи чули вони звуки ударів при вбивання древка прапора в місячний грунт? ( Ні, тому що звук у вакуумі не виникає.).. (Презентація "Звук": слайд 18 ).

 

 

4    -Як визначити відстань до епіцентру грози? (Після спалаху блискавки засікти час в секундах до моменту звучання грому Час помножити на 340 м / с (або 300) – це і є потрібна відстань.)

 

А тепер  цікавинки :

- майже глухі люди розмовляють по телефону, притискаючи трубку до скроневої кістки.

- глухі часто танцюють під музику, адже звук проникає в їхнє внутрішнє вухо через підлогу і кістки скелета.

Ось якими дивовижними шляхами доходять звуки до слухового нерва людини, але «музичний слух» при цьому залишається.

 

-(Презентація "Звук": слайд 19 ) Великий німецький композитор Бетховен, коли став втрачати слух, знайшов оригінальний спосіб слухати музику.  Він приставляв до роялю кінець своєї палиці, а інший її кінець притискав до зубів. І звук доходив до його внутрішнього вуха, яке було здоровим.

 

-Нечутні звуки (Презентація "Звук": слайд 20 )

 

VI. Захист презентацій (6 хв)

Доповідь у вигляді  захисту   домашніх презентацій представників кожної з груп (  по 3 хв на кожну)

  •             Ехолокація у тваринному світі
  •             Ультразвук та інфразвук

 

 

Додатково* ( якщо є час)

Задача  Якою буде реакція вашого організму на інтенсивну звукову хвилю довжиною 50 см, 300 м, 0,5 см, якщо швидкість поширення звуку 340 м / с?

 

Відповідь:

 680 Гц - коливання є звуковими і ніякого впливу на організм не буде надавати 1,13 Гц -  другі коливання відносяться до інфразвукових і можуть викликати зниження артеріального тиску і слабкість ,

 68 кГц - в третьому випадку спостерігається ультразвук  блокада дрібних капілярів згустками еритроцитів, зміна проникності біологічних мембран, виведення

 

V. Рефлексія (Презентація "Звук": слайд 21 ) ( 2хв)

 

  • Про що ми говорили сьогодні на уроці?
  • Які умови необхідні для отримання звуку?
  • Які характеристики звуку ви знаєте?
  • Якою є швидкість звуку в повітрі?
  • Чи завжди звук корисний?
  • Що ви дізналися такого, про що не здогадувалися до сьогоднішнього урока? яка інформація вразила найбільше?

 

 

VI. Підведення підсумків. Оцінки (2 хв)

Слух –надзвичайно важливий для людини, незважаючи на те, що фізично здорові люди цінують його менше ,ніж зір. На відміну від зору, він працює постійно, навіть під час сну . Його неможливо « відключити».

Про шкідливий вплив шуму на організм людини знали ще в Стародавньому Китаї, і кара за допомогою шуму там вважалася найжорстокішою. (Слайд 16) У минулому столітті Роберт Кох писав: "Колись людство буде змушене боротися з шумом настільки ж рішуче, як воно бореться з холерою або чумою" І цей час настав. Сучасна медицина вважає шум одним з грізних ворогів здоров'я людини. Серед шумових подразників найбільш шкідливими є вуличні шуми. Якщо людина живе в умовах шумового стресу, то він швидко втомлюється, у нього безсоння, втрата апетиту.

 

Підрахунок балів кожної команди (одним учасником міняються), визначення переможців, виставлення оцінок

 

VII. Домашнє завдання (Презентація "Звук": слайд 22-23 ) (2 хв)

Фізика, 9 Автори: Бар’яхтар В. Г., Довгий С. О., Божинова Ф.Я.

Харків, видавництво «Ранок», 2017 рік

Параграф 18 , впр 18 (1,2,3)

Творче завдання: змайструвати рацію з кавових банок  (додаток)

VIII  Використана література.

1.      Фізика 9 клас Бар’яхтар, 2017

  1. Інтернет ресурси
  2. Стефанович София, Иванофф Джордж, Тейлор Питер. 101 дело, которое нужно успеть сделать до того, как повзрослеешь (или прежде чем слишком постареешь для таких занятий). – Hinkler Books Pty Ltd, 2009

     shkolyar.in.ua/zvuk

5.     Доповідь про звук (фізика) - Моя освіта
 

moyaosvita.com.ua › Відповіді

  1. Тема 8: Звукові хвилі - Фізика в старших класах - Google Sites

 

https://sites.google.com/site/qwerty345123567/.../urok-30-zvukovi-hvili


https://naurok.com.ua › Бібліотека › Фізика › 9 клас

  1. Для складання презентації використані рисунки з сайтів, ссилки  на які в Додатках

 

Перегляд файлу

                     Додаток №3

Таблица №1

 

Швидкість зву­ку в повітрі в залежності від температури

Швидкість зву­ку в залежності від роду речовини

Температура (в °С)

материал

швидкість звуку 
(в м/сек)

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

Вода
Дерево
Мідь латунь,

цегла
Бетон
Сталь 
Алюминий
Стекло
Пробка       Резина           

1 450
3 000
3 500
3 600
 

4 000
5 000
5 100
5 200
500
40

швидкість звуку
(в м/сек)

337,5

338,0

338,7

339,3

339,9

340,5

341,1

341,7

342,3

342,9

343,6

 


Таблица №2  «Швидкість звуку в газах»    

                     

Газ

Швидкість (м/с)

Азот (25 ° C)

334

Кисень(25 ° C)

316

Угарний газ (25 ° C)

338

Вуглекислий газ (25 ° C)

259

Водень (25 ° C)

1284

Водяной пар (100 ° C)

404,8

повітря сухе (0 ° C)

331,4

повітря сухе (25 ° C)

346,3

 

Таблица №3,4  «Швидкість звуку в рідинах»

 

    Рідина

Швидкість (м/с)

Ацетон (25 ° C)

1174

Бензин (20 ° C) [3]

1170

Дистиллированная вода (20 ° C)

1481

Дистиллированная вода (25 ° C)

1497

Озеро воды

1450

Морская вода (13 ° C)

1500


 

Назва речовини

Швидкість (м/с)

Водяна пара

404,8

Дистильованна вода

1450

Лід

2900

 

Висновок     Швидкість звуку залежить від:• агрегатного стану речовини• Температури середовища• Виду речовини.

Додаток 1

1) Що таке механічна хвиля?

2) Які умови виникнення механічної хвилі? ( 1. Джерело  2. пружне середовище)

3) Назвіть види механічних хвиль.

4) Яка хвиля наз поперечною

5) Яка хвиля наз повздовжньою?

6) В якому середовищі поширюються поперечні хвилі?

7) В якому середовищі поширюються повздовжні?

8) назвіть характеристики коливань

9) Задача: Дмитрик помітив, що під час танцю на дискотеці за 5 хвилин він підпригнув 120 разів. Який  період та частота цих коливань?

 

 

Додаток 2

Добре проводять звуки пружні речовини, наприклад, метали, деревина, рідини, гази.
Покладемо на один кінець дерев'яної дошки кишенькові годинники, а самі відійдемо до іншого кінця. Приклавши вухо до дошки, почуємо хід годинника.
М'які і пористі тіла - погані провідники звуку. Щоб захистити яке-небудь приміщення від проникнення сторонніх звуків, стіни, підлога і стеля прокладають прошарками з звукопоглинальних матеріалів ( войлок, пресований пробку, пористі камені,  пінопласт). Звук в таких прошарках швидко загасає.
Рідини добре проводять звук. Риби, наприклад, добре чують кроки і голоси на березі, це відомо досвідченим рибалкам.

( у рідинах звук поширюється краще ніж у газах, у твердих тілах ще швидше)

 

Додаток 4

Задача  Якою буде реакція вашого організму на інтенсивну звукову хвилю довжиною 50 см, 300 м, 0,5 см, якщо швидкість поширення звуку 340 м / с?

 

 

zip
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
4 січня 2020
Переглядів
1495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку