Урок "Надання домедичної допомоги при втраті свідомості, шоку, тепловому та сонячному ударах, опіку, обмороженні"

Про матеріал
Розробка уроку з охорони праці до розділу "Надання домедичної допомоги" на тему "Надання домедичної допомоги при втраті свідомості, шоку, тепловому та сонячному ударах, опіку, обмороженні"
Перегляд файлу

Тема. Надання домедичної  допомоги при втраті свідомості, шоку, тепловому та сонячному ударах, опіку.

Мета: з’ясувати способи надання домедичної  допомоги при втраті свідомості, шоку, тепловому та сонячному ударах, опіку, розвивати логічне мислення, виховувати відповідальне ставлення як до свого життя, так і до життя оточуючих.

Матеріально-технічне забезпечення: ПК, мультимедійний проектор, мультимедійний екран.

Навчально-методичне забезпечення: презентація «Домедична допомога»; відеофільми «Доктор Валіхновський. Втрата свідомості», «Доктор Валіхновський. Тепловий удар», «Доктор Валіхновський. Опіки»;  картки до завдання «Хто перший».

Тип уроку: комбінований.

 

Структура уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Вправа «Вірю-не вірю»

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Домедична допомога при втраті свідомості.

1.1.          Вправа «QR код». Дати визначення, що таке втрата свідомості.

  1.        Перегляд відеофільму «Доктор Валіхновський. Втрата свідомості».
  2.        Пояснення викладача з використанням мультимедійної презентації за планом:
    1. Причини втрати свідомості.
    2. Ознаки втрати свідомості.
    3. Послідовність надання домедичної допомоги при втраті свідомості.
  1. Домедична допомога під час шоку.

2.1.          Вправа «QR код». Дати визначення, що таке шок.

  1.        Пояснення викладача з використанням мультимедійної презентації за планом:
    1. Причини шоку.
    2. Ознаки шоку.
    3. Послідовність надання домедичної допомоги під час шоку.

 

  1. Домедична допомога при тепловому та сонячному ударах.

3.1.          Вправа «QR код». Дати визначення, що таке тепловий та сонячний удар.

  1.        Перегляд відеофільму «Доктор Валіхновський. Тепловий удар».
  2.        Пояснення викладача з використанням мультимедійної презентації за планом:
    1. Причини теплового та сонячного ударів.
    2. Ознаки теплового та сонячного ударів.
    3. Послідовність надання домедичної допомоги при тепловому та сонячному ударах.
  1. Домедична допомога при опіках.

4.1.          Вправа «QR код». Дати визначення, що таке опік.

  1.        Перегляд відеофільму «Доктор Валіхновський. Опіки».
  2.        Пояснення викладача з використанням мультимедійної презентації за планом:
    1. Причини опіків.
    2. Види опіків.
    3. Послідовність надання домедичної допомоги при опіках.
  1. Закріплення вивченого матеріалу.

Гра «Хто перший».

VI. Підбиття підсумків уроку.

VII. Повідомлення домашнього завдання.

Хід уроку

  1.     Організаційний момент.

Вітання. Явка учнів до уроку.

 

Викладач.

Чи все необхідне до уроку ви приготували?

Голова-щоб слухати.

Вуха-щоб чути.

Очі-щоб усе бачити.

Руки-щоб їх піднімати.

Серце-щоб усе відчувати і сприймати.

 

  1.     Повідомлення теми та мети уроку.

Викладач. Запишіть в робочому зошиті урок ….  Тема сьогоднішнього уроку «Надання домедичної допомоги при втраті свідомості, шоку, тепловому та сонячному ударах, опіку, обмороженні».

Але спочатку виконаємо вправу «Вірю-не вірю», щоб перевірити ваші знання з пройденого матеріалу.

У вас на столі є картки, в яких запишіть своє прізвище. Якщо твердження вірне – ви ставите «+», якщо ні – «-».

Визначте правильність висловлювань.

  1.  

Поранення — це ушкодження з порушенням цілісності шкіри або слизової оболонки.

+

  1.                

Рану можна промивати водою, засипати порошком, накладати дерев'яну кору тощо.

-

  1.                

У разі відсутності медикаментів можна використати спирт, горілку, одеколон.

+

  1.                

Шина повинна бути накладена так, аби був надійно іммобілізований один сусідній з місцем пошкодження суглоб, а якщо перелом плеча або стегна, то два суглоби.

-

  1.                

При пошкодженні хребта потерпілого можна транспортувати у звичайних м'яких ношах обличчям догори.

-

  1.                

При переломі ребер необхідно міцно забинтувати груди або стягнути їх рушником під час вдиху.

+

  1.                

При переломі нижньої щелепи накладають пов'язку, що забезпечує її нерухомість.

+

  1.                

Рану змащують настоянкою йоду або «зеленкою».

-

  1.                

Якщо є підозра на вивих,  необхідно вправити вивих самостійно, оскільки це не потребує спеціальних знань.

-

  1.           

Не можна накладати шину на місце відкритого перелому, а слід прибинтовувати її поверх одягу (взуття).

+

  1.           

При ушкодженні тазу необхідно обережно стягнути його широким рушником, шматком тканини, покласти потерпілого на тверді ноші (щит, широку дошку), надавши йому пози «жаби».

+

 

Відповідь:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правильні відповіді:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

+

-

+

-

-

-

+

-

-

+

+

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

Викладач. У вас на столі лежить робочий зошит, у якому ви повинні заповнювати прогалини.

Перше питання, яке ми розглянемо – домедична допомога при втраті свідомості.

  1. Домедична допомога при втраті свідомості.
    1.        Вправа «QR код». Дати визначення, що таке втрата свідомсті.

Викладач. Давайте дамо визначення, що таке втрата свідомості?

Для цього скористайтеся своїми телефонами. Запустіть сканер та наведіть на QR код. (Учні читають визначення та записують його у зошит).

 

Втрата свідомості – це невідкладний стан, що виникає внаслідок короткотривалої недостатності кровообігу головного мозку.

 

  1.        Перегляд відеофільму «Доктор Валіхновський. Втрата свідомості».

Викладач. А зараз давайте переглянемо відео доктора Валіхновського щодо втрати свідомості. Вам необхідно уважно переглянути відеофільм та з’ясувати, причини, ознаку та домедичну допомогу. Отже, уважно дивимось.

Перегляд відеофільму  «Доктор Валіхновський. Втрата свідомості».

 

Викладач. Ви уважно переглянули фільм. До вас запитання. Які причини втрати свідомості? Подивіться на слайд, в якому є підказки.

Учні називають причини втрати свідомості:

  1. Сильний стрес.
  2. Нестача повітря.
  3. Страх.
  4. Гострий біль.

Викладач.

Отже, головною причиною втрати свідомості є раптова недостатність кровонаповнення мозку під впливом нервово-емоційного збудження, страху, болю, нестачі свіжого повітря тощо.

Які ж ознаки втрати свідомості

Звичайно непритомність настає раптово, але інколи можуть передувати  такі ознаки:

Учні називають ознаки втрати свідомості:

  1. Блідність,
  2. Нудота.
  3. Слабкість.
  4. Позіхання.
  5. Посилене потовиділення.
  6. Уповільнюється пульс до 40-50 ударів за хвилину.

 

Викладач. Яка ж послідовність надання домедичної допомоги?

Потерпілого необхідно покласти на спину, щоб голова була нижче рівня ніг (на 15-—20 см) для поліпшення кровообігу мозку. Потім звільнити шию і груди від одягу, забезпечити доступ свіжого повітря, поплескати по щоках, полити обличчя, груди холодною водою, дати понюхати нашатирний спирт. Коли потерпілий опритомніє, дати йому гарячий чай або каву, 20—30 крапель настоянки валеріани.

Якщо потерпілий починає дихати з хрипінням або взагалі не дихає, можливе западання язика. У такому разі вживають заходи для оживлення.

  1. Домедична допомога під час шоку.

Наступне питання – це «Домедична допомога під час шоку».

Давайте з’ясуємо, що таке шок?

2.1.          Вправа «QR-код». Дати визначення, що таке шок.

(Учні читають визначення з допомогою QR-коду та записують його у зошит).

 

Шок – це стан,  що загрожує життю людини, який виникає в зв'язку з реакцією організму на травму, хворобу, операцію або емоційне потрясіння.

 

  1.        Пояснення викладача з використанням мультимедійної презентації за планом:
    1. Причини шоку.

Викладач. Причиною шоку може стати сильний біль, значна втрата крові, утворення у пошкоджених тканинах шкідливих вірусів, що призводять до виснаження захисних можливостей організму, внаслідок чого виникають порушення кровообігу, дихання,обміну речовин.

  1. Ознаки шоку.

Блідість, холодний піт, розширені зіниці, короткочасне знепритомнення, прискорене дихання і пульс, зниження артеріального тиску. За важкого шоку — блювання, спрага, попелястий колір обличчя, посиніння губ, мочок вух, кінчиків пальців, можлива зупинка дихання і кровообігу.

  1. Послідовність надання домедичної допомоги під час шоку.

Допомога. Необхідно надати першу допомогу, яка відповідає виду поранення (наприклад, зупинити кровотечу, іммобілізувати перелами тощо).

Потерпілого слід зігріти (закутати в ковдру), покласти на спину з дещо опущеною головою.

Якщо немає підозри на пошкодження внутрішніх органів, потерпілому дають гарячий напій. Заходами, що перешкоджають виникненню шоку, є тепло, зменшення болю, пиття рідини.

  1. Домедична допомога при тепловому та сонячному ударах.

Викладач. Наступне питання – це «Домедична допомога при тепловому та сонячному ударах».

Давайте з’ясуємо, що таке тепловий та сонячний удар?

 

3.1.          Вправа «QR код». Дати визначення, що таке тепловий та сонячний удар.

(Учні читають визначення з допомогою QR-коду та записують його у зошит).

Тепловий удар — стан, що виникає раптово і зумовлений розладами терморегуляції організму при тривалому впливі на нього високої температури повітря.

Сонячний удар — різновид теплового удару, що виникає у випадку локального перегрівання голови під прямим сонячним промінням.

 

  1.        Перегляд відеофільму «Доктор Валіхновський. Тепловий удар».

Викладач. Давайте переглянемо відео доктора Валіхновського про тепловифй удар. Вам необхідно уважно переглянути відеофільм та з’ясувати, причини, ознаку та домедичну допомогу. Отже, уважно дивимось.

Перегляд відеофільму  «Доктор Валіхновський. Тепловий удар».

 

  1.        Пояснення викладача з використанням мультимедійної презентації за планом:

 

  1.                   Причини теплового та сонячного ударів.

Викладач. Отже, які причини теплового та сонячного ударів?

Учень. Тепловий або сонячний удар настає внаслідок тривалого перебування на сонці без захисного одягу, при фізичному навантаженні у нерухомому вологому повітрі.

 

  1. Ознаки теплового та сонячного ударів.

Ознаки. Легкий ступінь — загальна слабкість, нездужання, запаморочення, нудота, спрага, шкіра обличчя червона, вкрита потом, пульс і дихання прискорені, температура тіла 37,5—38,9°С.

Середній ступінь — температура 39—40°С, сильний головний біль, різка м'язова слабкість, миготіння в очах, шум у вухах, серцевий біль, яскраво виявлене почервоніння шкіри, сильне потовиділення, посиніння губ, прискорення пульсу до 120—130 уд./хв., часте і поверхневе дихання.

Тяжчі ступені перегрівання кваліфікуються по-різному: якщо температура повітря висока і його вологість підвищена, йдеться про тепловий удар; якщо довго діяли сонячні промені — про сонячний удар. При цьому температура тіла піднімається вище 40° С, настає знепритомнення, шкіра суха, можуть початися судоми, порушується серцева діяльність, припиняється дихання.

 

  1. Послідовність надання домедичної допомоги при тепловому та сонячному ударах.

Допомога. Потерпілого необхідно перенести в прохо­лодне місце, намочити голову і ділянку серця холодною водою, дати прохолодне пиття, піднести до носа ватку, змочену нашатирним спиртом. Якщо різко порушується серцева діяльність, зупиняється дихання, розпочинають штучне дихання.

 

  1. Домедична допомога при опіках.

4.1.          Вправа «QR код». Дати визначення, що таке опік.

(Учні читають визначення з допомогою QR-коду та записують його у зошит).

 

Опік - це травма м’язової тканини або шкіри, викликана дією тепла, електроенергії, хімічних речовин, тертя або випромінювання.

 

  1.        Перегляд відеофільму «Доктор Валіхновський. Опіки».

Викладач. Давайте переглянемо відео доктора Валіхновського про опіки. Вам необхідно з’ясувати, причини, ознаку та домедичну допомогу. Отже, уважно дивимось.

Перегляд відеофільму  «Доктор Валіхновський. Опіки».

  1.        Пояснення викладача з використанням мультимедійної презентації за планом:
    1. Причини опіків.

Викладач. 

  1. Види опіків.

 

Ознаки. Залежно від тяжкості розрізняють чотири ступені опіку:

1 — почервоніння шкіри та її набряк;

2 — пухирі, наповнені жовтуватою рідиною;

3 — утворення некрозу шкіри (струпів);

4 — обвуглювання тканин.

45_osobiy_reportaj_04_big

Опіки кислотами дуже глибокі, на місці опіку утворюється сухий струп. При опіках лугами тканини вологі, тому ці опіки переносяться важче, ніж опіки кислотами.

  1. Послідовність надання домедичної допомоги при опіках.

 

Допомога. Необхідно швидко вивести або винести потерпілого з вогню. При займанні одягу треба негайно його зняти або накинути щось на потерпілого (мішок, тканину), тобто не давати доступу повітря до вогню. Полум'я на одязі можна гасити водою, засипати піском, гасити своїм тілом, качаючись по землі.

При опіках 1 ступеня треба промити уражені ділянки шкіри антисептичними засобами, потім обробити спиртом, одеколоном. До обпечених ділянок не можна доторкатись руками, не можна проколювати пухирі й відривати шматки одягу, що прилипли до місць опіку, не можна накладати мазі, порошки тощо.

Опікову поверхню накривають чистою тканиною. Потерпілого (якщо його морозить) треба зігріти: укрити, дати багато пиття. При втраті свідомості дати понюхати ватку, змочену нашатирним спиртом. Уразі зупинки дихання треба зробити штучне дихання.

Якщо одяг потерпілого просочився хімічною рідиною, його треба негайно зняти, розрізати чи розірвати на місці події. Потім механічно видаляють речовини, що потрапили на шкіру, енергійно змиваючи їх струменем води 10—15 хвилин, поки не зникне специфічний запах. При попаданні хімічної речовини у дихальні шляхи необхідно прополоскати горло водним 3 %-м розчином борної кислоти. Не можна змивати хімічні сполуки, які займаються або вибухають при з'єднанні з водою. Якщо невідомо, яка хімічна речовина спричинила опік і немає нейтралізуючого засобу, на місце опіку накладається чиста суха пов'язка і потерпілого негайно направляють до медичного закладу.

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу.

Гра «Хто перший».

Викладач. На столі у вас є картки з визначеннями. Я на дошку буду кріпити поняття, а ви шукаєте у себе його визначення. Хто перший знаходить, піднімає руку і йде до дошки прикріплювати відповідь.

 

VI. Підбиття підсумків уроку.

VII. Повідомлення домашнього завдання.

 § 6.6  Ст. 209-212


Додаток

C:\Users\КПП\Desktop\1.png

C:\Users\КПП\Desktop\2.png

 

C:\Users\КПП\Desktop\3.pngC:\Users\КПП\Desktop\4.png

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Малиновська Ірина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Рябко Інна
Додано
11 грудня 2020
Переглядів
931
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку