Підготувала: Бурилкіна Л.В.
Навчання грамоти: навчання письма, 1 клас
За навчальним проектом «Росток»
Тема. Написання малої букви г.
Мета:
навчальна: ознайомити учнів із зображенням та назвами малих рукописних букв третьої групи: г п, р т; вчити правильно писати малу рукописну літеру г та поєднувати її у буквосполучення; відрізняти друковану букву від рукописної; удосконалювати правильну посадку під час письма, вміння правильно тримати ручку та розташовувати зошит на парті;
розвивальна: розвивати вміння спостерігати, аналізувати, порівнювати графічний матеріал;
виховна: виховувати старанність.
Обладнання: підручник «Українська мова» Прописи. 1 клас.2 частина. /Кальчук М.І.,Чабайовська М.І.. – С.: ТОВ НВП «Росток А.В.Т.», 2018. –76 с.; малюнок Казкової галявини, казкової сторінки, тренажер для письма.
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності.
Організація уроку.
Доброго ранку – сонце привітне!
Доброго ранку – небо блакитне!
Доброго ранку – в небі пташки!
Доброго ранку – зелені дубки!
Доброго ранку – люди привітні!
Я всім бажаю щоб посмішки квітли!
ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності.
1.Казкова сторінка. Кольоропис.
Розглянь уважно начерк букв г, п, р, т на листочку чарівного дерева.
Запам’ятай зображення рукописних букв г, п, р, т та відрізняй їх від друкованих.
Знайди між ними схожість та відмінність.
1.Вправа «Листочок»
г п р т
Знайди на чарівному дереві літер листочок з вивченою групою букв і замалюй його.
ІІІ. Виявлення причин утруднення і фіксація в діяльності.
1.Знайди і наведи на малюнку контури букв г, п, р, т на предметах.
ІV. Побудова проекту виходу з утруднення.
Пофантазуйте та перетворіть вивчені букви у малюнки предметів за власним задумом.
1.Вправа «Чарівне перетворення»
г п р т
Фізкультхвилинка
Вправи для розвитку дрібної моторики
Вправи для пальчиків
— Розімнімо пальчики нашої руки.
Великий пальчик — це дідусь,
А вказівний — бабуся.
Середній пальчик — це татусь,
І безіменний — це матуся.
А мізинчик — це ж я.
Разом дружна вся сім’я.
Діти з вчителем масажують пальчики, про які розповідають.
V.Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
1.Доповни малюнок. Запам’ятай правильне написання букви.
Учитель. Розгляньте уважно схему (с.17 – завдання від мудрої Сови) послідовність написання букви г.
Учитель.
- Сьогодні ми навчимося писати малу літеру г.
Буква г
Малу букву «г» починаємо писати трохи нижче верхньої рядкової лінії, заокруглюємо праворуч, торкаємось верхньої рядкової лінії і ведемо коротку пряму похилу лінію, трохи не доводячи до нижньої рядкової лінії, пишемо заокруглення вправо вверх, доводячи його до середини робочого рядка.
* «Письмо в повітрі» під рахунок.
Буква г
- Напишіть елементи в повітрі: і - раз – і.
*Письмо на дощечках.
Учитель. А тепер спробуйте самостійно записати букву г на дощечках.
*Письмо на тренажерах для письма букви (6 р.)
Діти пишуть букву г на тренажерах.
VІ. Самостійна робота.
Написання літери у у «Прописах»:
(Перед початком письма в зошитах потрібно повторити правила, яких слід дотримуватися під час письма. Учні озвучують, як правильно сидіти під час письма; правильно розміщувати зошит; правильно тримати руки на парті та ручку.)
Виконай письмове завдання. (с.17)
Фізкультхвилинка.
Забавлялись зайченята (встати, підняти руки вгору, потягнутися)
Виглядаючи маму і тата. (руки на пояс, повороти вліво, вправо)
Ось так – лапку до лапки (поплескати в долоні)
Ось так – шапку до шапки (руки до голови, вгору)
Ось так – вусом потрусим (похитати головою)
Так, так, так! (пострибати)
VІІ. Включення в систему знань і повторення вивченого.
Продовження роботи в зошиті.
Знайди і закресли букви, які написані неправильно.
1. Вправа «Знайди помилку». Допоможи Білочці виправити помилки.
2. Назвати друковані літери і допиши рукописні.
і и ш ц у г
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Який звук вона позначає?
- З яких елементів складається?
Вправа «Сонечко»