Написання малих букв четвертої групи: н, ч, к.
Підготувала: Бурилкіна Л.В.
Навчання грамоти: навчання письма, 1 клас
За навчальним проектом «Росток»
Тема. Написання малої букви н.
Мета:
навчальна: ознайомити учнів із зображенням та назвами малих рукописних букв четвертої групи: н, ч, к; вчити правильно писати малу рукописну літеру н та поєднувати її у буквосполучення; відрізняти друковану букву від рукописної; закріплювати вміння писати вивчені літери; удосконалювати правильну посадку під час письма, уміння правильно тримати ручку та розташовувати зошит на парті;
розвивальна: розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію;
виховна: виховувати дружбу, взаємоповагу до друзів, товаришів.
Обладнання: підручник «Українська мова» Прописи. 1 клас.2 частина. /Кальчук М.І.,Чабайовська М.І.. – С.: ТОВ НВП «Росток А.В.Т.», 2018. –76 с.; малюнок Казкової галявини, казкової сторінки, тренажер для письма.
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності.
Організація уроку.
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності.
Розглянь уважно начерк букв н, ч, к на листочку чарівного дерева
1.Вправа «Чарівне дерево»
2.Запамятай зображення рукописних букв н, ч, к та відрізняй їх від друкованих.
3. Знайди між ними схожість та відмінність.
4. Знайди на чарівному дереві літер листочок з вивченою групою букв і замалюй його.
1.Вправа «Листочок»
ІІІ. Виявлення причин утруднення і фіксація в діяльності.
Знайди і наведи на малюнку контури букв н, ч, к на предметах.
1.Гра «Буква заховалась»
ІV. Побудова проекту виходу з утруднення.
Пофантазуй та перетворіть вивчені букви у малюнки предметів за власним задумом.
1.Гра – фантазія «Перетворення». Робота у парах.
Фізкультхвилинка
Ось летів собі жучок.
Ніс у лапках він листок.
Сів жучок на жоржину,
потім заховавсь в ожину.
Потім каже: «же-же-же»,
«Полечу, мабуть, уже»
V.Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
* Доповни малюнок.
* Запам’ятай правильне написання букви «ен». Який звук позначає ця літера?
Учитель. Розгляньте уважно схему (с.23 – завдання від мудрої Сови) послідовність написання букви н.
Учитель.
- Сьогодні ми навчимося писати малу літеру н.
Буква н
Писана буква складається з трьох елементів - похила паличка, невелика пряма лінія і пряма похила паличка із заокругленням унизу.
Пишемо пряму похилу від верхньої до нижньої рядкової лінії. Від її середини праворуч проводимо невелику пряму лінію. Третій елемент починаємо від верхньої рядкової лінії теж прямою, яку заокруглюємо на нижній рядковій і закінчуємо на середині рядка.
* «Письмо в повітрі» під рахунок.
Буква н
- Напишіть елементи в повітрі: «раз, два, три – і».
*Письмо на дощечках.
А тепер спробуйте самостійно записати букву н на дощечках.
*Письмо на тренажерах для письма букви (6 р.)
Діти пишуть букву н на тренажерах.
VІ. Самостійна робота.
Написання літери н у «Прописах»:
(Перед початком письма в зошитах потрібно повторити правила, яких слід дотримуватися під час письма. Учні озвучують, як правильно сидіти під час письма; правильно розміщувати зошит; правильно тримати руки на парті та ручку.)
Виконай письмове завдання. (с.24)
VІ. Фізкультхвилинка.
Забавлялись зайченята (встати, підняти руки вгору, потягнутися)
Виглядаючи маму і тата. (руки на пояс, повороти вліво, вправо)
Ось так – лапку до лапки (поплескати в долоні)
Ось так – шапку до шапки (руки до голови, вгору)
Ось так – вусом потрусим (похитати головою)
Так, так, так! (пострибати)
VІІ. Включення в систему знань і повторення вивченого.
Продовження роботи в зошиті.
Знайди і закресли букви, які написані неправильно.
1. Вправа «Знайди помилку».
2.Назвати друковані букви і дописати рукописні.
г п р т н
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
-Які букви навчилися писати на уроці?
- Що цікавого дізналися?