Підготувала: Бурилкіна Л.В.
Навчання грамоти: навчання письма, 1 клас
За навчальним проектом «Росток»
Тема. Написання малої букви т.
Мета:
навчальна: вчити правильно писати малу рукописну літеру т та поєднувати її у буквосполучення; відрізняти друковану букву від рукописної; закріплювати вміння писати малі букви г, п, р ; удосконалювати правильну посадку під час письма, вміння правильно тримати ручку та розташовувати зошит на парті;
розвивальна: розвивати вміння спостерігати, аналізувати, порівнювати графічний матеріал;
виховна: виховувати старанність.
Обладнання: підручник «Українська мова» Прописи. 1 клас.2 частина. /Кальчук М.І.,Чабайовська М.І.. – С.: ТОВ НВП «Росток А.В.Т.», 2018. –76 с.; малюнок Казкової галявини, казкової сторінки, тренажер для письма.
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності.
Організація уроку.
Щиросердно привітаєм в цьому класі нас усіх.
В парах гарно покружляєм,
Не шкодуєм ніг своїх.
Три плескання, три притопи,
Присідання і підскок.
Посміхнулись, привітались
І почнемо наш урок.
ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності.
1.Казкова сторінка. Кольоропис.
Розглянь уважно начерк букв г, п, р, т на листочку чарівного дерева.
Запам’ятай зображення рукописних букв г, п, р, т та відрізняй їх від друкованих. Знайди між ними схожість та відмінність.
1.Гра «Буква загубилась»
г р т
ІІІ. Виявлення причин утруднення і фіксація в діяльності.
1.Придумай казку про те, як Білочка, Зайчик, Їжачок у Лісовій школі вчилися правильно писати букви г, п, р, т.
Казка «Як звірята писали букви г, п, р, т»
ІV. Побудова проекту виходу з утруднення.
1.Розмалюй казкову галявину буквами г, п, р, т.
Фізкультхвилинка.
Пальчикова гімнастика. Вправа «Котики»
Покажи, як котики згортаються клубочком.
Он – веселі кошенята,
Люблять всіх наздоганяти.
А клубочки – то забава,
Для малих найбільш цікава.
V.Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
1.Визнач краще письмо в зошитах звірят.
2.Вправа «Допомога»
Допоможи Вовчику написати групу букв г, п, р.
3.Запамятай правильне написання букви. Який звук позначає ця літера?
Учитель. Розгляньте уважно схему (с.21 – завдання від мудрої Сови) послідовність написання букви т.
Учитель.
- Сьогодні ми навчимося писати малу літеру т.
Буква т
Мала писана буква «те» - пряма похила паличка і дві палички із заокругленням. Пишемо пряму похилу паличку. Не відриваючи руки, повертаємося вгору, посередині рядка робимо відхилення праворуч, під верхньою рядковою лінією заокруглюємо і ведемо паличку вниз, до нижньої рядкової. Так само пишемо ще одну паличку із заокругленням угорі, яку заокруглюємо ще й унизу.
* «Письмо в повітрі» під рахунок.
Буква т
- Напишіть елементи в повітрі: «раз – і, два – і, три – і».
*Письмо на дощечках.
Учитель. А тепер спробуйте самостійно записати букву т на дощечках.
*Письмо на тренажерах для письма букви ( 6 р.)
Діти пишуть букву т на тренажерах.
VІ. Самостійна робота.
Написання літери т у «Прописах»:
(Перед початком письма в зошитах потрібно повторити правила, яких слід дотримуватися під час письма. Учні озвучують, як правильно сидіти під час письма; правильно розміщувати зошит; правильно тримати руки на парті та ручку.)
Виконай письмове завдання. (с.21)
Фізкультхвилинка.
Забавлялись зайченята (встати, підняти руки вгору, потягнутися)
Виглядаючи маму і тата. (руки на пояс, повороти вліво, вправо)
Ось так – лапку до лапки (поплескати в долоні)
Ось так – шапку до шапки (руки до голови, вгору)
Ось так – вусом потрусим (похитати головою)
Так, так, так! (пострибати)
VІІ. Включення в систему знань і повторення вивченого.
Продовження роботи в зошиті.
Знайди і закресли букви, які написані неправильно.
г п р т пити
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
-Які букви навчилися писати на уроці?
- Що цікавого дізналися?