14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок "Написання великої букви К. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами. Розвиток зв'язного мовлення (Одяг і взуття)".

Про матеріал
Матеріал знайомить учнів з великою рукописною буквою К, вчить її писати.Розвиває спостережливість, мислення, мовлення.Формує компетентності спілкування державною мовою, соціальну, громадянську. Виховує охайність, старання, дбайливе ставлення до свого одягу і взуття.
Перегляд файлу

Тема. Написання великої букви К. Письмо складів, слів і речень

          з  вивченими буквами. Розвиток звязного мовлення

                                  (Одяг і взуття).

Мета. Ознайомити учнів з великою рукописною буквою К; навчити її писати. Формувати вміння писати склади і слова з вивченими буквами. Удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита, складати і списувати речення.  Розвивати спостережливість, логічне мислення, мовлення.

 Формувати компетентності спілкування державною мовою, соціальну, громадянську. Виховувати охайність, старання, дбайливе ставлення до свого одягу і взуття.

Обладнання: таблиця-зразок написання букви, іграшка Колобок, ілюстрації до казки «Колобок», предметні малюнки із зображенням одягу та взуття, цеглинки LEGO.

Тип уроку: комбінований.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, природознавча, здоровязбережувальна.

                                   Хід   уроку

I.Організація  класу.

Емоційне налаштування на урок.

І знову дзвоник кличе в клас,

Знання нові чекають нас.

Ми дуже любимо навчатись,

Тож до роботи треба братись!

Ми починаємо урок,

Нехай знання ідуть вам впрок!

II.Актуалізація  опорних  знань

  1. Робота над загадкою.

Хто утік від баби з дідом,

Не сидів він на вікні,

А зустрівсь із зайченятком,

Й ну співать йому пісні?  (Колобок)

  • Діти, а ви памятаєте казку про Колобка?
  • Чому він утік від баби з дідом?
  • Яких звіряток він зустрів у лісі?
  • Яку пісеньку він співав?
  • Що трапилося з Колобком наприкінці казки? Чому?
  • А сьогодні Колобок завітав до нашого класу і приніс багато цікавих завдань.

2.Звуко-буквений аналіз слова .

- Давайте промовимо разом слово Колобок.

- Скільки в ньому складів? Визначте наголошений склад.

- Викладіть звуками слово. Під звуками викладіть відповідні букви.

- З якого звука починається це слово?  Яким закінчується?

- Чим будуть відрізнятися букви к під час запису цього слова? (Перша буде великою, а остання – маленькою.)

- А чому перша буква буде великою?

-А чи вміємо ми її писати? А хочете навчитися?

III.Повідомлення теми і мети уроку

  • Щоб вміти написати слово Колобок, нам потрібно сьогодні навчитися писати велику букву К, поєднувати її з іншими буквами у складах і словах. А іще сьогодні ми поговоримо про одяг і взуття.
  • Готові до роботи?  Бажаю вам успіху!

IV.Вивчення  нового  матеріалу

  1. Графічний аналіз букви К.
  • Розгляньте велику букву К. З яких елементів вона складається?
  • Порівняйте друковану й рукописну букви. Чим вони відрізняються?
  • Порівняйте рукописні букви К, Н, І. Що в них спільного?
  • Що нагадує вам буква К?
  • Давайте спробуємо перетворити букву К на той предмет, який ви уявили.
  1. Робота в групах.

У кожної групи аркуш паперу з рукописною буквою К.

Вони домальовують малюнок і перетворюють букву на уявлений ними предмет.

  1. Презентація роботи груп.
  2. Робота  за сторінкою зошита.
  • Кого ви бачите на малюнку?
  • Що ви знаєте про космонавта?
  • Хто був першим космонавтом?
  • Коли він полетів у космос?
  • Складіть речення з цим словом.
  • Допоможіть космонавту подолати перешкоди. (Обведення ліній у зошиті).
  1. Пояснення і демонстрація написання великої букви К.
  • Велика рукописна буква К складається з чотирьох елементів: гострого елемента, подовженої прямої і двох кривих.
  • Починаємо писати трохи нижче міжрядкової лінії короткою прямою ,  пряму вниз до нижньої рядкової, де заокруглюємо ліворуч. Наступний елемент починається трішки  нижче міжрядкової, біля неї заокруглюється ліворуч і ведеться похило вниз , а не доходячи до верхньої рядкової лінії, повертає ліворуч до першого елемента. Звідси починається четвертий елемент, який пишеться по останньому до того місця, де третій підіймається догори, а цей елемент опускається вниз прямою лінією  аж до нижньої рядкової, де й заокруглюється праворуч.
  •  Літера пишеться під такт :» і-раз-і-і-два-і-і-три-і».
  1. Обведення букви К у зошитах.
  2. Написання букви К  у повітрі.
  3. Написання пальчиком на парті.
  4. Пальчикова гімнастика.

                                        Зозуля

                        Сіла пташка на дубку,

                          Завела своє ку-ку!

Долоні розгорнуті до себе, великі пальці випрямлені від себе й переплетені (наче чіпляються один за одний).  Великі пальці – голова пташки, інші пальці – крила. «Помахайте» крилами.

  1.  Написання великої букви К у рядку зошита.
  2. Робота в парах. Утворення і читання складів з буквою К.
  • Подивіться у зошити. Які з утворених складів ви побачили?
  • Поясніть , як поєднуються букви у цих складах.
  • Який склад починає слово Колобок?
  1.  Написання складів.
  2.  Гра  «Хто більше?».
  • А тепер час погратися. Придумайте слова ,які починаються складом Ки (Ку, Ко).
  • Хто придумає більше, той і переміг.
  1. Написання слів і речень з великою буквою К.
  • Прочитайте слово. Що воно означає? Чому написане з великої букви?
  • Поясніть спосіб поєднання букв. Запишіть.
  • Прочитайте речення. Скільки в ньому слів?
  • Яке слово написане з великої букви? Чому?
  • Що стоїть в кінці речення? Запишіть речення.
  1. Фізкультхвилинка. (З цеглинками  LEGO)

Пальчик, пальчик- тук- тук-тук,

По цеглиночці – тук, тук.

Плесни, плесни – раз, два, три,

Ти цеглиночку бери.

Її другу передай, гру спочатку починай!

  1.  Читання, порівняння і письмо слів: осел-ослик; слон-слоник.

V. Розвиток звязного мовлення.

1. Відгадування загадок.

*  Лютих не боїться зим, хутром вкриє нас густим.  (Шуба).

*  Не вдягають її хлопята, мов принцеси, в ній дівчата.  (Сукня).

*  Комірець і рукава, більш для хлопчиків вона.  (Сорочка).

*  На голову вдягаємо, вушка захищаємо.  (Шапка).

- Як одним словом можна назвати ці предмети?

*  Ані тіла, ані духа, мають рота, шкіру й вуха.( Чоботи).

*   У домівці їх взувають, біля ліжечка знімають.  (Капці).

-  Яким словом можна назвати ці предмети?

2. Слухання учнями тексту «У магазині одягу».

                                У  магазині   одягу

Ми з мамою і братиком Васильком прийшли до магазину одягу. Спочатку пішли у відділ, де продають одяг для дівчат. Мама сказала:

  • Подивись, Надійко, що тобі тут подобається? Гадаю, тобі пасуватиме ота картата сукня в червону і синю клітинку з білим комірцем.
  • Так, вона гарна, але довга. Я б хотіла поміряти оту барвисту спідничку і жовту кофтинку.
  • Купивши ці речі і чемно подякувавши продавцеві, ми перейшли до відділу, де продавався одяг для хлопчиків. Тут ми купили Василькові синій спортивний костюм, білу футболку, блакитні шорти і смугасту майку. А ще мама купила нам обом теплі курточки. Поцілувавши маму за обнови, ми дуже задоволені повернулися додому.

3.Гра  «Знайди одяг».

На дошці картинки із зображенням предметів одягу.

  • Відшукайте і назвіть, який одяг купили Надійці.
  • Покажіть і назвіть, що купили її брату.
  • Який ще одяг був у магазині?

4.Гра  «Що я купив би в магазині одягу».  Робота в парах.

                Костюм                 тепле.

                Сукня                    коротенька.

                Кофтинка             святкова.

                Светрик                вишивана.

                Спідничка            спортивний.

                Сорочка               пухнастий.

                Пальто                  шовкова.

5.Робота в зошитах ( с. 42)

* Дібрати одяг «по сезону».

* Зєднати одяг з дітьми.

6. Робота над віршем Г. Бойка  «Бруднуля».

Шапочка у глині, сажа на коліні,

Пальчики зелені, плаття у смажені,

У смажені навіть ніс, на щоках сліди від сліз.

Отака Ганнуля, дівчинка – бруднуля.

Мама доню одягала, в коси бантик заплела.

Відійшла лиш мама – бантик під ногами.

Отака Ганнуля, дівчинка – бруднуля.

В пальтечку своїм новім вийшла вона з дому.

А вернулася у дім ніби у старому.

-З   гірки я спускалася,на пальті каталася!

Отака Ганнуля, дівчинка – бруднуля.

Спать вона лягала – не помила ніжки.

Плаття і панчішки кинула під ліжко.

Отака Ганнуля, дівчинка – бруднуля…     

  • А серед    вас немає таких бруд нуль?
  • Як треба доглядати за одягом і взуттям?
  • Дайте поради  Ганнулі – бруднулі.

7. Заучування вірша.

        Про охайність пильно дбай,

        Чистим одяг свій тримай.

VI.Підсумок  уроку.  Рефлексія.

  1. Вправа «Мікрофон».
  • Яку букву вчилися писати на уроці?
  • Які звуки вона позначає?
  • Навіщо треба вміти писати велику букву К?
  1. Гра  «Велика – маленька»  ( Цеглинки LEGO)

(Велика бука – червона цеглинка; маленька – синя цеглинка.)

Київ, кіт, корова, Крим, Конотоп, капці, коровай, Кривий Ріг, куля, Китай, кінь, Карпати, ковзани.

  1. Вправа  «Кольорова рефлексія».

Зелена цеглинка – я задоволений уроком; він був корисним для мене.

Жовта цеглинка – урок був цікавим, здебільшого корисним.

Червона цеглинка – користі від уроку я отримав мало, розумів не багато з того, про що йшлося на ньому.

docx
Додано
12 травня
Переглядів
181
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку