Урок "Написання з великої букви кличок тварин"

Про матеріал

Тема: Написання з великої букви кличок тварин

Мета: вчити учнів розрізняти назви тварин та їхні клички, правильно писати клички тварин; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, зв'язне мовлення; поповнювати словниковий запас учнів; виховувати любов та дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: таблиця «Написання з великої букви кличок тварин», предметні малюнки, картки, роздатковий матеріал, казкові герої.

Хід уроку

Ι. Організація початку уроку

Пролунав дзвінок, починаємо урок.

Працюватимемо старанно, щоб почути у кінці,

Що у нашім 2 класі діти – просто молодці!

ΙΙ. Перевірка домашнього завдання

Перевірка вправи 303

ΙΙΙ. Актуалізація опорних знань учнів

- Які слова відповідають на питання «хто?»

- Які слова відповідають на питання «що?»

ΙV. Мотивація навчальної діяльності

- До нас на урок завітав гість. Хто це, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку:

Пухнастий клубочок

Під столом муркоче

-Котик розповів, що він разом з песиком грався на подвір'ї. раптом до них прилетіла мудра тітонька Сова, яка є вчителькою лісової школи. Тітонька Сова запропонувала котикові та песику повчитися. Вони погодились, вона почала урок української мови.

Тітонька Сова дала їм завдання: записати на аркуші, як їх кличуть.

Котик написав так: «мурчик».

Песик написав так: «гавчик».

Тітонька Сова прочитала, похитала головою і була дуже незадоволеною.

- Як ви думаєте, чому?

V. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ви навчитеся писати клички тварин разом з Мурчиком та Гавчиком.

VΙ. Вивчення нового матеріалу

- Запишіть в зошитах сьогоднішню дату.

1. Хвилинка каліграфії

М м П п Мм Пп Му пе

котик Мурчик песик Гавчик

- Складіть речення з цими словами

2. Робота за підручником

1) Вправа 304

- Прочитайте речення.

- Про кого йдеться в реченнях? Як називають цих тварин? Чому? Які вони мають клички?

- Запишіть назви тварин разом з їхніми кличками.

- Отже, чому слова Рябуха, Орлик, Сірко, Пушок ви написали з великої букви?

- Пригадайте, які казки про тварин ви читали? Які в них були клички?

2) Читання правила про написання кличок тварин

Фізкультхвилинка

Сірий зайчик сів та жде,

Спритно вушками пряде.

Зимно зайчику стоять,

Треба трішки пострибати.

Пострибавши, відпочити.

  • -Яку кличку ми можемо дати зайчикові?

VΙΙ. Узагальнення і систематизація знань учнів

1. Робота за підручником

Вправа 305

- Послухайте текст Олександра Копиленка,скажіть, про яких тварин йдеться у тексті?

- Прочитайте текст самостійно, назвіть які клички мають тварини.

- Виконайте завдання до вправи 305.

- Отже, як пишуться клички тварин?

2. Робота над загадками

- Тітонька Сова приготувала для вас завдання: відгадайте загадки про тварин, підберіть їм клички та запишіть їх.

1) Голодна – мукає, сита – жує,

Всім дітям молоко дає.

2) Гавкає, кусає, в дім не пускає.

3) В теплій шубі зиму всю

Лапу смачно я смокчу.

3. Гімнастика для рук

4. Гра «Знайди зайве»

5. Гра «Впіймай велику букву»

- Я називатиму слова, ви уважно слухайте та плескайте в долоні, коли почуєте слово, яке треба писати з великої літери

Андрійко, татусь, Сірко, школа, Іванівна, Рекс, Мирослава, Вуханчик, Микита.

VΙΙΙ. Підсумок уроку

1. Гра «Мікрофон»

- Які слова вчились писати на уроці?

- Як пишуться слова-клички тварин?

- Як пишуться слова-назви тварин?

- Яке завдання сподобалось вам найбільше?

- Отже, як ви гадаєте, чи навчились Гавчик та Мурчик писати свої клички?

- Тітонька Сова задоволена вашою працею. Зараз їй час повертатися до лісової школи, а котикові та песику слід повернутись до господаря.

Перегляд файлу

Тема: Написання з великої букви кличок тварин

Мета: вчити учнів розрізняти назви тварин та їхні клички, правильно писати клички тварин; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, зв’язне мовлення; поповнювати словниковий запас учнів; виховувати любов та дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: таблиця «Написання з великої букви кличок тварин», предметні малюнки, картки, роздатковий матеріал, казкові герої.

                                            Хід уроку

Ι. Організація початку уроку

Пролунав дзвінок, починаємо урок.

Працюватимемо старанно, щоб почути у кінці,

Що у нашім 2 класі діти – просто молодці!

ΙΙ. Перевірка домашнього завдання

Перевірка вправи 303

ΙΙΙ. Актуалізація опорних знань учнів

- Які слова відповідають на питання «хто?»

- Які слова відповідають на питання «що?»

ΙV. Мотивація навчальної діяльності

- До нас на урок завітав гість. Хто це, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку:

   Пухнастий клубочок

   Під столом муркоче

-Котик розповів, що він разом з песиком грався на подвір’ї. раптом до них прилетіла мудра тітонька Сова, яка є вчителькою  лісової школи. Тітонька Сова запропонувала котикові та песику повчитися. Вони погодились, вона почала урок української мови.

   Тітонька Сова дала їм завдання: записати на аркуші, як їх кличуть.

   Котик написав так: «мурчик».

   Песик написав так: «гавчик».

   Тітонька Сова прочитала, похитала головою і була дуже незадоволеною.

- Як ви думаєте, чому?

V. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ви навчитеся писати клички тварин разом з Мурчиком та Гавчиком.

VΙ. Вивчення нового матеріалу

- Запишіть в зошитах сьогоднішню дату.

1. Хвилинка каліграфії 

М м    П п   Мм  Пп   Му пе

котик Мурчик   песик Гавчик

- Складіть речення з цими словами

2. Робота за підручником

1) Вправа 304

- Прочитайте речення.

- Про кого йдеться в реченнях? Як називають цих тварин? Чому? Які вони мають клички?

- Запишіть назви тварин разом з їхніми кличками.

- Отже, чому слова Рябуха, Орлик, Сірко, Пушок ви написали з великої букви?

- Пригадайте, які казки про тварин ви читали? Які в них були клички?

2) Читання правила про написання кличок тварин

Фізкультхвилинка

      Сірий зайчик сів та жде,

      Спритно вушками пряде.

      Зимно зайчику стоять,

      Треба трішки пострибати.

      Пострибавши, відпочити.

  • Яку кличку ми можемо дати зайчикові?

VΙΙ. Узагальнення і систематизація знань учнів

1. Робота за підручником

Вправа 305

- Послухайте текст Олександра Копиленка,скажіть, про яких тварин йдеться у тексті?

- Прочитайте текст самостійно, назвіть які клички мають тварини.

- Виконайте завдання до вправи 305.

- Отже, як пишуться клички тварин?

2. Робота над загадками

- Тітонька Сова приготувала для вас завдання: відгадайте загадки про тварин, підберіть їм клички та запишіть їх.

      1) Голодна – мукає, сита – жує,

          Всім дітям молоко дає.

      2) Гавкає, кусає, в дім не пускає.

      3) В теплій шубі зиму всю

         Лапу смачно я смокчу.

3. Гімнастика для рук

4. Гра «Знайди зайве»

5. Гра «Впіймай велику букву»

- Я називатиму слова, ви уважно слухайте та плескайте в долоні, коли почуєте слово, яке треба писати з великої літери

   Андрійко, татусь, Сірко, школа, Іванівна, Рекс, Мирослава, Вуханчик, Микита.

VΙΙΙ. Підсумок уроку

1. Гра «Мікрофон»

- Які слова вчились писати на уроці?

- Як пишуться слова-клички тварин?

- Як пишуться слова-назви тварин?

- Яке завдання сподобалось вам найбільше?

- Отже, як ви гадаєте, чи навчились Гавчик та Мурчик писати свої клички?

- Тітонька Сова задоволена вашою працею. Зараз їй час повертатися до лісової школи, а котикові та песику слід повернутись до господаря.

 

 

 

 

docx
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
1550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку