Урок "Наповніть музикою серця..."

Про матеріал

Розробка уроку "Наповніть музикою серця, влаштуйте з буднів свято" є сучасним баченням уроку розвитку мовлення дітей 6 чи 7 класу. У ході уроку за допомогою різних методичних прийомів учні вчаться добирати й систематизувати матеріал для твору- роздуму, реалізовувати власний задум; розвивати асоціативне мислення, співпрацювати в групі, у парі; вміти пояснювати свою позицію іншому; вчитись бачити найголовніше, найсуттєвіше у вивченому матеріалі.

Перегляд файлу

Тема. Твір- роздум на основі особистих вражень у публіцистичному стилі. 

 « Наповніть музикою серця, влаштуйте з буднів свято»

Мета:

  • Навчальна – формувати вміння визначати межі запропонованої теми майбутнього твору, прогнозувати його головну думку, добирати й систематизувати матеріал для твору, реалізовувати власний задум; навчати самостійно аналізувати інформацію, аргументувати свою думку, переглядати її, якщо вона не витримує критики, виховувати прагнення до пошуку оптимальних рішень.
  • Розвивальна – розвивати асоціативне мислення, виразне читання, виховувати відкритість до сприймання поглядів інших; усне мовлення, формувати культуру розумової праці, удосконалювати орфоепічні навички, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів.
  • Виховна – виховувати повагу до загальнолюдський моральних цінностей, принциповість, сміливість у обстоюванні своїх позицій; любов до музики різних жанрів (класичної, народної, сучасної).

Тип уроку: урок розвитку мовлення – подорож музичними стежками.

Методичні прийоми: кутки,  круглий стіл; кубування.

Міжпредметні зв’язки: література, музика.

 Завдання уроку: співпрацювати в групі, у парі; вміти пояснювати свою позицію іншому; вчитись бачити найголовніше, найсуттєвіше у вивченому матеріалі.

 

Хід уроку

 

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Учитель.

Ще один урок

До нас прийшов за розкладом сьогодні

Отож, озброймося зошитом й пером,

Щоб знову пірнути в мовну безодню.

 

  1. Робота з таблицями – семами: «Стилі мовлення», «Типи мовлення».

 

Запитання до учнів:

  • Що таке роздум як один із типів мовлення? Назвіть основні композиційні елементи роздуму.
  • Які характерні особливості публіцистичного стилю?

 

Учитель. Сьогоднішній урок «Наповніть музикою серця… Вплив музики на життя людини» ми проведемо за методикою критичного мислення у формі «кутки». Отже, «Хай музика звучить!» сьогодні на уроці.

 

  • Чи впливає музика на поведінку людини?

 

 

           (Учитель пропонує учням поділитись на три групи (кутки): 1 – ті, хто вважає що музика існує сама по собі, вона не впливає на людину; 2 – ті хто відчуває вплив музики на своє життя; 3 – ті хто не визначився)

              Правила роботи групи:

  Згадаємо правила нашої роботи, дотримання яких дає можливість впливати один на одного, не зачіпаючи гідності кожного і не викликаючи почуття образи.

А ще, я впевнена, що нам допоможуть ваші добрі серця, світлі голови і розумні думки.

  1. Актуалізація опорних знань

               Метод «Займи позицію». (Учні аргументують свою позицію щодо ролі музики в житті людини)

 

«Принцип критичного мислення».

Учитель. Послухавши докази, хтось із вас, можливо змінить свою думку, бо знаємо основний принцип критичного мислення: «Змінити свою думку – це не слабкість і сором, а сила і мудрість». Обговоримо деякі види музичного мистецтва.

І почнемо говоримо про можливості класичної музики.

(Звучить «Місячна соната» Л. Бетховена)

Ви мали можливість насолодитися прекрасною «Місячною сонатою» Бетховена і про історію написання цього шедевру сьогодні нам розкаже Дар'я.

(Учениця зачитує виступ «Історія написання «Місячної сонати»).

Виступ учениці.

Історія написання «Місячної сонати».

 … У 1801 р., коли виникла соната, душевний стан Бетховена був складний.

 І у творчості, і в житті він, бідний юнак, досяг висот. Та випробування вже «стукали у двері». У 26 років Людвіг почав втрачати слух. Для музиканта – це трагедія. У 30 років Бетховен покохав гарну Джульєтту Гвіччарді. Готувався до одруження. Та Джульєтта проміняла його на багатого графа Галленберга. Глухота робила Бетховена зовсім самотнім. Виникли думки покінчити життя самогубством. Бетховен зник з дому. Три дні він блукав лісом. Його знайшли в далеких хащах: він зовсім знесилів від голоду. Жодної скарги ніхто не почув. Бетховен не мав потреби в словах. Він все висловив музикою. Це була «Місячна соната». За висловом Ференца Ліста,               квітка між двома безоднями».

 

Учитель.

  • А зараз спробуйте висловити свої почуття і міркування щодо впливу класичної музики на людину.

( після відповідей учнів Записати у зошити: Класична музика закликає до перемоги над лихом, нещастям, спонукає до активної дії, випромінює величезну силу бадьорості, щастя, вимагає боротися за життя. Класика – сучасна й вічна.)

Висновок. Класика – сучасна й вічна. Не можна робити певні висновки, якщо ти не впевнений у своїх знаннях.

  • А яка пісня супроводжує людину від самого народження?
  • Правильно. Саме колискова – це перша пісня, яку чує дитина, це пісня, яка першою входить у наше життя.
  • Яким чином на дитину впливає колискова пісня?

Отож, долучимося до найніжнішого пісенного джерела колискової пісні. А нашим помічником буде звичайний кубик.

 Метод «Кубування»

 На уроках української літератури ви вивчали колискові пісні. Тож, зробивши спостереження над піснею, поміркуйте й опишіть те, що ви побачили в ній, розглядаючи вказівки на гранях кубу.

Звучить колискова пісня.

Перша грань кубика ОПИШІТЬ ЦЕ – отже, спробуйте описати ті почуття, які викликає у вас колискова.

Друга грань – ПОРІВНЯЙ – з чим можна порівняти колискову?

Третя грань – ЗАСОЦІЮЙ – які асоціації у вас виникають, коли слухаєте колискові

Четверта грань – ПРОАНАЛІЗУЙ -   з чого вона зроблена?

П’ята грань – АРГУМЕНТУЙ – Потрібні чи ні колискові пісні.

Шоста грань – ЗАСТОСУЙ – про застосування колискових пісень нам розкаже учениця, яка мала випереджаюче завдання.

 

Виступ учениці. «Чому іноземці шанують нашу пісню»

Виявляється іноземці не просто шанують нашу пісню – вони ще й оздоровлюються нею! У Франції цей рух започаткувала донька нашого письменника Гната Хоткевича, почавши співати колискові … вагітним жінкам. Нині там створено спеціальний центр, де майбутні мами навчаються українських колискових пісень, отримують касети з ними тощо. Тамтешні фахівці дійшли висновку: пісенна атмосфера української колискової дає дитині духовне здоров’я.

Отже, як впливає на людину колискова пісня?

Висновок.  Колискова зміцнює духовне здоров'я, прилучає до дивовижного світу звуків, образів, барв.

Учитель.

 Музика веде нас до краси та милосердя, прилучає до відчуття прекрасного, закликає любити, знімає втому, створює настрій, вселяє віру в життя. Отже, вона має великий вплив на людину. І в мене питання до тих учнів, які на початку уроку не визначилися зі своєю позицією: ви змінили свою думку? Чи долучитеся ви до якоїсь із груп?

 Музика збуджує почуття. А почуття бувають як високі, так і низькі. Однак істинне мистецтво покликане пробуджувати в людині добре. То ж з дитинства потрібно намагатися виховувати в собі смак, щоб відрізнити псевдомистецтво від істинного. Хай любов до музики буде вашим хобі.

 А група дослідників, попрацювавши з випереджаючим завданням, хоче ознайомити вас з інформацією про лікувальні властивості музики.

Виступи групи «Дослідники» «Музика – великий лікар».

Роздати пам’ятки усім присутнім.

Підсумки уроку.

Що цінного ви дізналися на цьому уроці?

Оцінювання.

Домашнє завдання.

Написати твір-роздум на тему: «Вплив музики на життя людини»

 

 

1

 

docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
707
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку