Урок "Населення арктичної зони. Його заняття."

Про матеріал

Сформувати в учнів поняття про особливості сучасного населення зони арктичних пустель та його заняття; розвивати логічне мислення, вміння обґрунтовувати свої погляди, робити висновки; виховувати шанобливе ставлення до різних народів.

Перегляд файлу

Урок №                       7 клас                           Дата  проведення _____________

Населення арктичної  зони. Його  заняття.

Мета: сформувати  в  учнів  поняття про  особливості  сучасного  населення  зони  арктичних  пустель  та  його  заняття; розвивати  логічне  мислення, вміння  обґрунтовувати  свої  погляди, робити  висновки; виховувати  шанобливе  ставлення  до  різних  народів.

Обладнання: атласи, підручники, презентація.

Тип  уроку: комбінований.

Структура  уроку.

І. Організація дітей.

ІІ. Перевірка  домашнього  завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних  знань.

ІV. Мотивація  навчальної  діяльності.

V. Вивчення  нового  матеріалу.

VІ. Закріплення  вивченого  матеріалу.

VІІ. Підсумок  уроку.

VІІІ. Домашнє  завдання.

Хід  уроку.

І. Організація дітей.

Визначення  мети  і  завдання  уроку. Визначення готовності  до  уроку.

ІІ. Перевірка  домашнього  завдання.

Прийом  «Географічна  розминка».

  • Показати  на  карті зону  арктичних  пустель.
  • Показати  і  назвати  моря  арктичної  зони.
  • Що  таке «оазис» в  зоні  арктичних  пустель?

Індивідуальне  опитування (на  дошці)

  • Скласти  ланцюг  живлення:

Білий  ведмідь – тюлені – риба

Морж – риба – водорості.

Фронтальне  опитування.

  1. Які  тварини  живуть  в  зоні  арктичних  пустель?
  2. Розкажіть, що  ви  дізнались  про  тюленів  та  моржів?
  3. Як  тварини  арктичної  зони  пристосовані  до  життя  на  півночі?
  4. Чому  на  весні  велика  кількість  морських  птахів  прилітає  на  полярне  узбережжя?
  5. Що  таке «пташиний  базар»?

ІІІ. Актуалізація  опорних  знань.

  • Як  ви  думаєте, чи  живуть  люди  в  зоні  арктичних  пустель?
  • На  вашу  думку, на  берегах  якого  моря  вони  живуть?

ІV. Мотивація  навчальної  діяльності.

На  минулих  уроках  ви  дізналися  про  рослинний  та  тваринний  світ  зони  арктичних  пустель.  Сьогодні  ми  дізнаємося  про  населення  цієї  зони  та  його  заняття. (Запис  до  зошита  теми  уроку).

V. Вивчення  нового  матеріалу.

Розповідь  вчителя.

Природа  на  островах  Північного  Льодовитого  океану  дуже  сувора, тому  постійного  населення  там  мало.  На  берегах  Білого  моря  першими  поселенцями  були  помори. Вони займалися  морським  промислом, будували  з  дерева  міцні  морські  кораблі  та  плавали  на  них  далеко  в  океан.

  Весною  й  улітку  до  Арктики  припливають  рибалки, вони  ловлять  рибу  тралом. Трал – це  велика  капронова  чи  шовкова  сітка, яка  попереду  відкрита, а  на  вузькому  кінці  зав’язана. (Запис  у  зошит).

  Лебідкою  з  траулера  спускають  трал  у  воду. Судно  пливе  кілька  годин, а  сітка  тягнеться  за  ним  і  захоплює  рибу. Трал  наповнюється  рибою, його  піднімають  на  палубу  й  висипають  здобич. Сітку, яка  звільнилась, знову  закидають  у  воду.

  Рибу, яку  піймали, обробляють: солять, заморожують, складають  у  трюми  траулера. З  наповненими  рибою  трюмами  траулери  пливуть  у  порти, де  розвантажують  рибу  та  рибні  продукти  в  холодильники.

  На  островах  і  льодовиках  працюють  дослідні  експедиції.

(Самостійне  читання  дітей).

VІ. Закріплення  вивченого  матеріалу.

  • Як  ви  гадаєте, чому  на  островах  Північного  Льодовитого  океану  немає  постійного  населення?
  • Розкажіть, чим  займається  населення  в  полярній  зоні.
  • Як  ловлять  рибу  з  тралом?

       Прийом  «Так-ні»

  1. Баренцове  море  дуже  холодне, замерзає  на  9-10  місяців  у  році, і  навіть  влітку  там  плаває  лід. (Ні).
  2. Полярний  день, як  і  ніч,  в  Арктиці  триває  кілька  місяців. (Так).
  3. В  полярній  зоні  сухий  та  жаркий  клімат. (Ні).
  4. Баренцове  море  найтепліше  з  усіх північних  морів  і  не  замерзає  навіть  узимку. (Так).
  5. Полярна  зона  густо  заселена. (Ні).
  6. Полювання  на  білого  ведмедя  в  полярній  зоні  заборонене. (Так).
  7. Полярний  день, як  і полярна   ніч, в  Арктиці  тривають  кілька  днів.  (Ні).
  8. Риба  в  Льодовитому  океані  живиться  тюленями, моржами  та  птахами. (Ні).
  9. В  полярній  зоні  холодний  та  вологий  клімат. (Так).
  10. Постійного  населення  в  полярній  зоні  майже  немає. (Так).
  11. Полювання  на  білого  ведмедя  в  полярній  зоні  розповсюджене. (Ні).
  12. Морські  тварини    полярної   зони живляться  рибою.  (Так).

VІІ. Підсумок.

  • Що  нового  дізнались  на  уроці?
  • Чим  займається  населення  зони  арктичних  пустель?
  • Що  таке  трал?
  • Оцінювання  роботи  учнів.

VІІІ. Домашнє  завдання.

§30, ст. 59-60. Відповідати  на  запитання.

docx
Пов’язані теми
Географія, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
23 серпня 2018
Переглядів
1547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку