Сформувати в учнів поняття про особливості сучасного населення зони арктичних пустель та його заняття; розвивати логічне мислення, вміння обґрунтовувати свої погляди, робити висновки; виховувати шанобливе ставлення до різних народів.
Урок № 7 клас Дата проведення _____________
Населення арктичної зони. Його заняття.
Мета: сформувати в учнів поняття про особливості сучасного населення зони арктичних пустель та його заняття; розвивати логічне мислення, вміння обґрунтовувати свої погляди, робити висновки; виховувати шанобливе ставлення до різних народів.
Обладнання: атласи, підручники, презентація.
Тип уроку: комбінований.
Структура уроку.
І. Організація дітей.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
V. Вивчення нового матеріалу.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
VІІ. Підсумок уроку.
VІІІ. Домашнє завдання.
Хід уроку.
І. Організація дітей.
Визначення мети і завдання уроку. Визначення готовності до уроку.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Прийом «Географічна розминка».
Індивідуальне опитування (на дошці)
Білий ведмідь – тюлені – риба
Морж – риба – водорості.
Фронтальне опитування.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
На минулих уроках ви дізналися про рослинний та тваринний світ зони арктичних пустель. Сьогодні ми дізнаємося про населення цієї зони та його заняття. (Запис до зошита теми уроку).
V. Вивчення нового матеріалу.
Розповідь вчителя.
Природа на островах Північного Льодовитого океану дуже сувора, тому постійного населення там мало. На берегах Білого моря першими поселенцями були помори. Вони займалися морським промислом, будували з дерева міцні морські кораблі та плавали на них далеко в океан.
Весною й улітку до Арктики припливають рибалки, вони ловлять рибу тралом. Трал – це велика капронова чи шовкова сітка, яка попереду відкрита, а на вузькому кінці зав’язана. (Запис у зошит).
Лебідкою з траулера спускають трал у воду. Судно пливе кілька годин, а сітка тягнеться за ним і захоплює рибу. Трал наповнюється рибою, його піднімають на палубу й висипають здобич. Сітку, яка звільнилась, знову закидають у воду.
Рибу, яку піймали, обробляють: солять, заморожують, складають у трюми траулера. З наповненими рибою трюмами траулери пливуть у порти, де розвантажують рибу та рибні продукти в холодильники.
На островах і льодовиках працюють дослідні експедиції.
(Самостійне читання дітей).
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Прийом «Так-ні»
VІІ. Підсумок.
VІІІ. Домашнє завдання.
§30, ст. 59-60. Відповідати на запитання.