Урок " Населення і політична карта Південної Америки"

Про матеріал
Урок має на меті сформувати в учнів систему знань про населення Південної Америки; закріпити практичні навички учнів аналізувати політичну карту материка; поглибити уміння учнів складати характеристику країн та порівнювати країни між собою
Перегляд файлу

ТЕМА: Населення і політична карта Південної Америки Основні держави. Україна і країни Південної Америки Основні держави. Україна і країни Південної Америки

МЕТА: сформувати в учнів систему знань про населення Південної Америки; закріпити практичні навички учнів аналізувати політичну карту материка; поглибити уміння учнів складати характеристику країн та порівнювати країни між собою

ОБЛАДНАННЯ: політична карта Південної Америки, атласи, підручники, схеми та діаграми.

ТИП УРОКУ: урок вивчення нового матеріалу

СТРУКТУРА УРОКУ:

І. Організаційний момент ………………………1 хв

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів….7 хв

ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів ..1 хв

ІV. Вивчення нового матеріалу……………….25 хв

V. Закріплення нових знань і умінь учнів ….…9 хв

VI. Підсумок уроку………………….………….1 хв

VII. Домашнє завдання……..…………………..1 хв.

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ

  1. Гра «Детектор брехні» (знайди помилку)

Учні працюють в парах,

«Нарешті учасники нашої експедиції досягли загадкової, таємничої і, як і раніше, дикої Амазонки. Яким великим був наш інтерес до найдовшої і найповноводнішої річки світу, що несе свої води в Тихий океан. Наша експедиція з неймовірними зусиллями пробиралися крізь нетрі незнайомого лісу. А яка розмаїтість рослинного світу! Ось мімоза з ажурними листочками, серед яких видніється грандіозна голова жирафа. А яке захоплення викликала в нас найбільша квітка світу – Рафлезія Арнольді. У заростях біля води  ми почули дзижчання й насторожилися, знаючи, що в цих місцях водиться муха цеце. Не затримуючись, ми поспішили далі. Дорогою, неподалік від стежки, побачили носорога. Після короткочасного привалу ми вирушили далі. Сонце підіймалось усе вище. Ми відчули спрагу від неймовірної сухості повітря. Незабаром хмари заволокли небо, і пішов легкий дощ. На щастя, він скоро закінчився, і ми знову рушили в дорогу. Важко було йти грузьким чорноземом, але думка досягти підніжжя Кіліманджаро підбадьорила нас, і ми не почували втоми. Настала світла тропічна ніч, і ми зупинилися на привал.»

  1. «Заморочки із бочки»

Із торбинки дістаються жетони з номерами запитань, учні дають на них відповіді:

  1. Тут майже ніколи не буває дощів. Середньорічна кількість опадів – 7 мм. Якщо випадає дощ, то він є справжнім лихом: руйнуються цегляні будинки, провалюються дахи. Де спостерігається таке явище? (пустеля Атакама)
  2. Це дерево у народі називають «зламай сокиру». А чи справді це так? Як називається це дерево? (так. Кебрачо, його так назвали за тверду деревину)
  3. На столі розкладені: квасоля, кукурудза, гарбуз, картопля. Запитання: яке відношення до сьогоднішнього уроку мають ці культури? (Південна Америка є батьківщиною цих культур)

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

Вивченням природних комплексів Південної Америки ми закінчили перший великий етап – знайомство з природою материка. Другий етап нашої роботи полягає у визначенні особливостей населення та сучасної політичної кари материка. На першому уроці з цієї теми ви дізналися, як було відкрито Південну Америку, як вона отримала сучасну назву, як її території освоювалися та досліджувалися. Тому сьогодні ви зможете використати набуті знання для детальнішого розгляду складу населення Північної Америки, визначити притаманні йому особливості та познайомитися з деякими країнами материка.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. «Словесний портрет» Робота в групах

Клас ділиться на три групи, кожна група отримує завдання:

  • скласти портрет (опис зовнішності)  представника однієї з рас, що населяють Південну Америку. А також за допомогою підручника назвати представників (народи) які населяють материк.
  1.    Розповідь учителя  про формування сучасного населення і   представників змішаних рас.
  2. Робота з картою
  • За тематичною картою атласу визначити як розміщене населення;
  • Назвати найбільші за площею країни материка

5. Кероване читання

 - За допомогою тексту підручника та  карт атласу скласти характеристику  країн:

        1. географічне положення;

2. природні умови (клімат, корисні копалини, органічний світ);

3. населення (національний та релігійний склад, офіційна мова, густота, відсоток міського населення тощо)

4. промисловість, сільське господарство, транспорт.

1 група характеризує Перу;

2 група  - Бразилію;

3 група – Аргентину.

V.   ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.

  1. Тести:
  1. До скількох рас належать жителі материка? а) однієї;  б) двох;  в) трьох.

2) Де  здебільшого живуть українці в Північній Америці?

            а) Аргентина і Бразилія;    б) Перу і Венесуела; в)  Аргентина і Колумбія.

3) Як називають нащадків від шлюбів індіанців і негрів?

          а) метиси;        б) мулати;      в) самбо.

4) Яка державна мова в Бразилії?    а) іспанська;  б) португальська;  в) англійська

  1. Відгадування анаграм

«анитнегра»   - Аргентина; « лаесеневу» - Венесуела; « ілич»  - Чилі

  1. Зустріч з гостями   (інсценування)

Не обійшлося сьогодні без гостей. З радістю ми привітаємо «делегації» з найбільших південноамериканських держав – Бразилії, Аргентини, Чилі, які прийняли наше запрошення і хотіли б вам сказати, що…

Чилі – це держава на узбережжі Тихого океану. У перекладі це слово означає «мідна». На острові Пасхи, який їй належить, є музей просто неба з кам’яних баб. Одну з них як подарунок привезла «делегація». (дарують макет)

Аргентина – у перекладі «срібна» - це друга за площею і рівнем розвитку держава. Держава є світовим виробником вовни та м’яса. Розвинуте морське рибальство. Вам в дарунок аргентинці прислали кальмари.

Бразилія – найбільша держава за площею і населенням. Виділяється розвитком як промисловості, так і сільського господарства. Підтримує зв’язки з багатьма країнами світу. Вона є найбільшим  у світі виробником кави. Особливо цікаво проходить бразильський карнавал, коли вулиці міста Ріо – де – Жанейро заповнюються натовпами людей, які співають і танцюють запальний танець самбу. Ми привезли вам в подарунок каву.

VІ.   ПІДСУМОК УРОКУ.

VІІ.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. опрацювати відповідний матеріал підручника
  2. нанести на контурну карту найбільші держави Південної Америки та їх столиці.
  3. * скласти кросворд «Південна Америка»

 

docx
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
680
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку