Урок " Підсумковий урок з теми «Південна Америка"

Про матеріал
Урок - гра дає можливість узагальнити знання учнів про природу і населення Південної Америки, перевірити теоретичні знання та практичні уміння і навички; розвивати вміння аналізувати, співставляти, узагальнювати, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, вміння застосувати отримані знання у нестандартних ситуаціях; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

ТЕМА:  Південноамериканський калейдоскоп. Урок узагальнення знань.

МЕТА: узагальнити знання учнів про природу і населення Південної Америки, перевірити теоретичні знання та практичні уміння і навички; розвивати вміння аналізувати, спів ставляти, узагальнювати, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, вміння застосувати отримані знання у нестандартних ситуаціях; виховувати дбайливе ставлення до природи.

ОБЛАДНАННЯ: фізична карта світу, таблиці, атласи, підручники,  презентація

ТИП УРОКУ:  узагальнюючий урок – гра

СТРУКТУРА УРОКУ:

І. Організаційний момент……………………………………………2 хв

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів. ……….1 хв

ІІІ. Узагальнення,  систематизація та контроль знань і умінь учнів...32 хв

IV. Підсумок уроку ……………………………..3 хв

V. Рефлексія……………………………………..6 хв

ІV. Домашнє завдання ………………………….1 хв

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

У кожного з вас на столі лежать «діаграмки настрою», виберіть яка з них відповідає вашому настрою і замалюйте в зошиті на полі

 

 

 

ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

Важко переоцінити роли гри в житті людини, починаючи з дитинства і до зрілих років. Ще видатний мислитель Платон казав: «Гра – це дарунок богів». Мабуть, усім вам відомий вислів «Життя – це гра, а люди в ній актори». Грати люблять усі: і малі, і дорослі.  Тому я вам сьогодні пропоную взяти участь у незвичайному уроці – грі «Південноамериканський калейдоскоп». За відповіді виступи та доповнення кожен із вас буде отримувати жетони – бали, за кількістю яких наприкінці уроку ми виявимо найкращих знавців теми. Бажаю успіху!

ІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ,  СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ І УМІНЬ

  1. «Географічний чемпіонат». Досить влучно про Південну Америку висловився російський поет Р. Рождественський:

Да осенит вас Южный Крест,

 Название почти как музыка,

Хибарки посредине мукора,

Да осенит вас Южный Крест…

Стада, уставши пастись,

Голодно – царственные гаучо.

И птицы  - крохотнее бабочек,

И бабочки – с размахом птиц.

- Чим же цікавий цей материк? Які ви можете назвати  рекорди материка?

  1. Географічна вікторина «Що таке? Хто такий?»
  1. О. Гумбольт. (Німецький дослідник, учений, який описав окремі області материка.)
  2. М. Вавілов. (Російський дослідник материка.)
  3. Вогняна Земля. (Острів на півдні материка.)
  4. Парана. (Річка басейну Атлантичного океану, назва якої в перекладі  «мати моря».)
  5. Анди. (Молоді гори на заході материка, їхня протяжність –9000 км з пн.. на південь.)
  6. Бразилія. (Найбільша за площею держава материка.)
  7. Сельва.(Зона вологих екваторіальних лісів, назва в перекладі означає «ліс».)
  8. Анхель. (Водоспад на р. Чурун, висота якого 1 054 м.)
  9. Пампа. (Зона степів, у перекладі означає «рівнина».)
  10.  Ягуар. (Хижак, господар сельви, який почувається вільно на землі, у воді та на деревах.)
  11.  Інки. (Корінні народи материка, культуру яких знищили європейці.)
  12.  Анаконда. (Найдовша у світі змія.)  

3. «Третій зайвий». З трьох географічних назв треба вибрати зайве слово та пояснити, чому воно зайве.

Анди, Амазонка, Оріноко

Бразилія, Аргентина, Ла Плата

Гальїнас, Еквадор, Фроуедр

4.«Один, два, три…»

Учитель лічить до трьох, каже, що саме треба назвати, і кидає м’яча учневі. Учень має назвати номенклатурне поняття: І. 1 – 2 – 3 -  назви рівнину;  ІІ. 1 – 2 – 3 – назви річку; ІІІ. 1 – 2 – 3 – назви природну зону.

5.«Картографічна». На аркушах намальовані географічні об’єкти. Впізнайте їх:

  Ла-Плата.  Амазонка.   Південна Америка.   Вогняна Земля.  Дрейка.

6. «Ковдра». На контурні карти потрібно розмістити умовні знаки з клейкими  стрічками, не користуючись картами атласу.  Робота виконується в парах

  1.    терміни: льянос, кампос, сельва, пампа;
  2.    зображення типів рослинності – сельва, кампос;
  3.    умовний знак «висотна поясність»;

4) зображення тварин – папуга ара, лінивець, мурахоїд, кондор, лама. 

7. Цифровий диктант

Вивчаючи природу Південної Америки, ми з вами проводили порівняння з природою Африки, знаходили риси подібності та відмінності в географічному положенні, рельєфі, кліматі, внутрішніх водах, природних зонах.

Для того, щоб перевірити, наскільки ви засвоїли особливості природних цих материків, я пропоную виконати цифровий диктант. Виконуємо її за двома варіантами.  Укажіть номери тверджень, що стосуються материка:

варіант І – Африка.   варіант ІІ – Південна Америка.

  1. Материк перетинає екватор.
  2. Переважна частина материка розташована на південь від екватора.
  3. Переважна частина материка розташована у Східній півкулі.
  4. Материк розташований і Західній півкулі.
  5. У рельєфі переважають рівнини.
  6. У рельєфі переважають високі рівнини.
  7. Найпотужніша гірська система простягнулася вздовж узбережжя материка.
  8. Материк на півночі межує з великими масивами суходолу.
  9. Омивається Атлантичним океаном.
  10.  Омивається Індійським океаном.
  11.  Усі кліматичні пояси на материку повторюються двічі.
  12.  Материк перетинає помірний кліматичний пояс.
  13.  На материку  тече багато повноводних річок.
  14.  Це найспокійніший з усіх материків Землі.
  15.  Материк заслужив назву найвологішого на землі.
  16.  Пустелі на материку займають велику площу. 

 

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

Підводяться підсумки, підраховуються зароблені бали.

 

V. РЕФЛЕКСІЯ

 «Уявна мандрівка»

Під звуки музики учитель читає короткий нарис про природу Південної Америки: «Південна Америка – країна, де казкова краса Амазонки межує зі сліпучо білими снігами Анд, мертва пустеля Атакама змінюється безмежними просторами трав’янистих рівнин Пампи, високогірні озера, високі водоспади та повноводні річки, різноманітне населення та яскравий бразильський карнавал з чарівними ритмами аргентинського танго, «Ча – ча - ча» та «Ламбади» - це все вона, Південна Америка. Кому б не хотілося там побувати?»

А тепер заплющіть очі, уявіть себе мандрівником. Які красиві картини природи ви уявили? У якій частині материка ви побували у своїй уяві.

«Діагностування»

На початку уроку ви замальовували діаграмку свого настрою. Зараз знову візьміть її в руки і покажіть який у вас настрій. Чи змінився він протягом уроку?

 

VІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти кросворд на тему «Південна Америка» на 10 – 20 запитань (залежно від бажаної оцінки): 10 – 14 запитань – 6 б., 15 – 20 запитань – 9 б., більше 20 - 12 б.

 

 

docx
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
1431
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку