Урок № ______ Дата_________
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Самостійне виконання вправ(із взаємоперевіркою).
Варіант -1 |
Варіант -2 |
||
1 |
Дві сторони трикутника дорівнюють см і 1 см, а кут між ними становить Знайти третю сторону. |
1 |
Дві сторони трикутника дорівнюють см і 2 см, а кут між ними становить Знайти третю сторону. |
2 |
Сторони трикутника дорівнюють 4 см, 7 см і 5 см. Знайти кут, який лежить проти найменшої сторони. |
2 |
Сторони трикутника дорівнюють 5 см, 13 см і 7 см. Знайти кут, який лежить проти найменшої сторони. |
Розв’язання:
Варіант -1 |
Варіант -2 |
Нехай см, b=1 см,
= =
|
Нехай см, b=2 см,
= =27
|
Нехай см, b=7 см, с=5 см.
25=3
|
Нехай см, b=13 см, с=7 см.
49=75
|
ІІІ. Поетапне розширення та усвідомлення навчального матеріалу.
Якщо , то
Якщо , то
Якщо , то
Користуючись теоремою косинусів можна визначити вид кутів трикутника, не обчислюючи їх.
ІV. Засвоєння нового матеріалу.
Задача №1: Визначити вид трикутника, якщо його сторони дорівнюють:
Розв’язання:
Задача №2: Знайти сторони паралелограма, якщо його діагоналі завдовжки 10 см і 16 см перетинаються під кутом .
Дано:
Знайти:
Розв’язання: Нехай діагоналі перетинаються в т.О. діагоналі точкою перетинаються навпіл, тому BO=OD=5 см, AO=OC= 8 см.
За теоремою косинусів з трикутника AOB:
З трикутника BOC () за теоремою косинусів:
Відповідь: 7 см;
VІ. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання.