Урок "Настінне панно – невід’ємна частина інтер’єру. Виготовлення барельєфу «Дерево Життя»"

Про матеріал
Мета: формування ключових компетентностей: Громадської компетентності:усвідомленнясвоєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціальнокультурного середовищ, Інформаційної компетентності:вміння добувати, осмислювати та використовувати інформацію з різних джерел; Міжпредметної естетичної компетентності: виявлення естетичного ставлення до мистецтва; Предметних мистецьких компетентностей: продовжити ознайомлювати учнів з декоративною скульптурою та її застосуванням, вчити створювати барельєф за ескізом та компонувати його в єдину композицію настінного панно.
Перегляд файлу

4-й клас ліплення

Тема: Настінне панно – невідємна частина інтер’єру. Виготовлення барельєфу   «Дерево Життя» (колективна робота)

3 години

Урок 3-й

Мета: формування ключових компетентностей:

Громадської компетентності:усвідомленнясвоєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціальнокультурного середовищ,

Інформаційної компетентності:вміння добувати, осмислювати та використовувати інформацію з різних джерел;

Міжпредметної естетичної компетентності: виявлення естетичного ставлення до мистецтва;

Предметних мистецьких компетентностей: продовжити ознайомлювати учнів з декоративною скульптурою та її застосуванням, вчити створювати барельєф за ескізом та компонувати його в єдину композицію настінного панно.

Тип уроку: комбінований

Техніка виконання: декоративне фарбування барельєфного виробу

Оснащення уроку:

  1. Таблиці та схеми з теми «Дерево Життя»
  2. Технічні (інформаційні) засоби навчання
  3. Акрилові фарби, пензлі, газета, ємність з водою,паралонка, барельєфний виріб, планшет- основа для панно

 

Хід уроку:

  1. Організаційний момент.

Завжди цікаво розкривати таємницю майстерності українського народу.

Вірш- легенда «Три дерева»

  1. Актуалізація опрних знань.

«Ланцюжок»

  • До якого виду мистецтва відноситься декоративне панно?
  • Де використовується декоративне панно?
  • Коли виник як самостійний стиль?
  • Хто є засновником?
  • З яких матеріалів виконується?
  • До якого виду скульптури відноситься наша розпочата робота?

«Послідовність виконаної роботи над проектом за 1-й та 2-й уроки»

  • розробка ескізу барельєфа
  • підготовка основи для барельєфа
  • переведення малюнку на основу
  • виконання ліплення барельєфу
  • грунтування виробу
  1. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети.

На цією темою ми працюємо 3-й урок. Ви були розподілені на групи (їх чотири) і кожна група готує своій проект «дерево-оберіг», яке в кінці цього уроку стане частиною загальної композиції декоративного панно «Дерево Життя»

  1. Вивчення нового матеріалу:

Основні символічні форми повязані з деревом –Дерево-символ, Світове дерево, Дерево пізнання, Дерево життя. В кожній групі є дослідник , які вивчали ці питання.

Виступи дослідників:

Група №1 - Дерево-символ

Група №2 - Світове дерево

Група №3 - Дерево пізнання

Група №4 - Дерево життя

«Дерево життя» чи «Дерево роду» дуже поширене в народному мистецтві:

-трипільська кераміка

-вишивка на рушниках, сорчках

-у мальованках та розписах

- в писанках

- у витинанках

- у килимарстві

- декоративних барельєфах

У казках трапляється мотив «дерева до неба», здершись на яке герой бачить небесне божество й отримує чарівні подарунки.

З образом древа-посередника між світами пов'язаний і звичай саджати дерева чи кущі на могилах.

Існує звичай, коли народжується дитина саджають дерево. Якщо дерево росте дужим, то і дитина буде здорова.

Обрядове дерево існує в багатьох обрядах річного кола (Вербна, Великдень, Трійця, Різдво). На Різдво є звичай встановлювати ялинку та прикрашати її. Вічнозелене деревце символізує вічне життя, а зоря , якою вона увінчана, є символом сонця, іграшки – наче зорі на небі.

У міфах та колядках:

У міфах слов’ян збереглися легенди про дуби, які існували ще до створення світу. Вукраїнських колядках співають про те, що в той час, коли не було ані землі, ані

неба, а тільки одне синє море —повітряний океан, — серед цього моря стояли два дуби, а на дубах сиділи два голуби. Голуби спустились на дно моря, дістали піску та каміння, з якого й утворились земля, небо і небесні світила.

 

  1. Фізкультхвилинка «То ж хай насіння проросте!»

Уявіть себе маленькими зернятками насіння дерев, які затаїлися в пухкій землі.

Вийшло сонечко і зернятка почали проростати і тягнутися вгору.

Перетворилися зернятка на дерева, гарні, дужі та міцні.

Вони розгойдують своїм гіллям і думають, ким вони хочуть стати.

 

  1. Постановка завдання. Інструктаж з послідовності роботи.

(частковий показ послідовності)

  • На грунтований виріб нанести акрилову фарбу
  • Дати фарбі пдсохнути
  • Паралонкою змити фарбу з випуклих частин виробу
  • Кожній групі підготувати презентацію свого проекту “Дерево-оберіг” (вказати на символізм кожної істоти та висловити  побажання).

7. Самостійна практична діяльність.

Музичний супровід: ( колядки) -  «Ріка життя» у виконанні Анні Лорак, Олега Скрипки, хору «Берегиня»; «Квітка-душа» у виконанні Ніни Матвієнко, хору «Берегиня».

8.Підсумок уроку.

  • Складання загальної композиції -декоративне панно «Дерево життя»;
  • Захист командами своїх проектів;
  • Узагальнення: Чи досягли ми поставленої мети?, Чи всі справились з завданням?,  Кому над чим найбільше сподобалось працювати?

9. Рефлексія. «Обери свій настрій» (всі учні прищеплюють прищепочки на відповідне настрою сонечко)

Дякую всім за урок!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вільнянська ЗОШ №2

 

 

 

 

Урок ліплення в 4-В класі художньо-естетичного профілю

на тему: Настінне панно – невідємна частина інтер’єру.

Виготовлення барельєфу   «Дерево Життя»

(колективна робота)

 

 

 

 

Підготувала: учитель образотворчого мистецтва

Бузова О.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

30.11.2018р.

 

 

 

 

 

doc
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
1646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку