4-й клас ліплення
Тема: Настінне панно – невід’ємна частина інтер’єру. Виготовлення барельєфу «Дерево Життя» (колективна робота)
3 години
Урок 3-й
Мета: формування ключових компетентностей:
Громадської компетентності:усвідомленнясвоєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціальнокультурного середовищ,
Інформаційної компетентності:вміння добувати, осмислювати та використовувати інформацію з різних джерел;
Міжпредметної естетичної компетентності: виявлення естетичного ставлення до мистецтва;
Предметних мистецьких компетентностей: продовжити ознайомлювати учнів з декоративною скульптурою та її застосуванням, вчити створювати барельєф за ескізом та компонувати його в єдину композицію настінного панно.
Тип уроку: комбінований
Техніка виконання: декоративне фарбування барельєфного виробу
Оснащення уроку:
Хід уроку:
Завжди цікаво розкривати таємницю майстерності українського народу.
Вірш- легенда «Три дерева»
«Ланцюжок»
«Послідовність виконаної роботи над проектом за 1-й та 2-й уроки»
На цією темою ми працюємо 3-й урок. Ви були розподілені на групи (їх чотири) і кожна група готує своій проект «дерево-оберіг», яке в кінці цього уроку стане частиною загальної композиції декоративного панно «Дерево Життя»
Основні символічні форми повязані з деревом –Дерево-символ, Світове дерево, Дерево пізнання, Дерево життя. В кожній групі є дослідник , які вивчали ці питання.
Виступи дослідників:
Група №1 - Дерево-символ
Група №2 - Світове дерево
Група №3 - Дерево пізнання
Група №4 - Дерево життя
«Дерево життя» чи «Дерево роду» дуже поширене в народному мистецтві:
-трипільська кераміка
-вишивка на рушниках, сорчках
-у мальованках та розписах
- в писанках
- у витинанках
- у килимарстві
- декоративних барельєфах
У казках трапляється мотив «дерева до неба», здершись на яке герой бачить небесне божество й отримує чарівні подарунки.
З образом древа-посередника між світами пов'язаний і звичай саджати дерева чи кущі на могилах.
Існує звичай, коли народжується дитина саджають дерево. Якщо дерево росте дужим, то і дитина буде здорова.
Обрядове дерево існує в багатьох обрядах річного кола (Вербна, Великдень, Трійця, Різдво). На Різдво є звичай встановлювати ялинку та прикрашати її. Вічнозелене деревце символізує вічне життя, а зоря , якою вона увінчана, є символом сонця, іграшки – наче зорі на небі.
У міфах та колядках:
У міфах слов’ян збереглися легенди про дуби, які існували ще до створення світу. Вукраїнських колядках співають про те, що в той час, коли не було ані землі, ані
неба, а тільки одне синє море —повітряний океан, — серед цього моря стояли два дуби, а на дубах сиділи два голуби. Голуби спустились на дно моря, дістали піску та каміння, з якого й утворились земля, небо і небесні світила.
Уявіть себе маленькими зернятками насіння дерев, які затаїлися в пухкій землі.
Вийшло сонечко і зернятка почали проростати і тягнутися вгору.
Перетворилися зернятка на дерева, гарні, дужі та міцні.
Вони розгойдують своїм гіллям і думають, ким вони хочуть стати.
(частковий показ послідовності)
7. Самостійна практична діяльність.
Музичний супровід: ( колядки) - «Ріка життя» у виконанні Анні Лорак, Олега Скрипки, хору «Берегиня»; «Квітка-душа» у виконанні Ніни Матвієнко, хору «Берегиня».
8.Підсумок уроку.
9. Рефлексія. «Обери свій настрій» (всі учні прищеплюють прищепочки на відповідне настрою сонечко)
Дякую всім за урок!
Вільнянська ЗОШ №2
Урок ліплення в 4-В класі художньо-естетичного профілю
на тему: Настінне панно – невід’ємна частина інтер’єру.
Виготовлення барельєфу «Дерево Життя»
(колективна робота)
Підготувала: учитель образотворчого мистецтва
Бузова О.О.
30.11.2018р.