Бінарний Урок- мандрівка

Про матеріал
Бінарний урок - мандрівка.з позакласного читання та образотворчого мистецтва у 4 класі Тема уроку позакласного читання: Нести добро у світ природи. Тема уроку образотворчого мистецтва: Малювання домашнього улюбленця котика .
Перегляд файлу

   

  

 

Крива Наталія Іванівна- вчитель початкових класів, вища категорія, методист                                                                НВК ” Богданівський ЗНЗ І-ІІ ступенів - ДНЗ”                                                                                         Підволочиського р-ну Тернопільської обл.

 

 

 

 

          БІНАРНИЙ    УРОК – МАНДРІВКА                    з позакласного читання та образотворчого мистецтва  у 4 класі

 Тема уроку позакласного читання:  Нести добро у світ природи.  Слайд 1.               Тема уроку  образотворчого мистецтва: Малювання домашнього улюбленця                                                                                                                 котика.                                                                                    Мета:   -  розвивати ключові компетентності: уміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця);                                                                                                                                                                        загальнокультурну компетентність (мовленнєві здібності та норми відповідної культури);                                                                                                                                                                                                    громадянську компетентність ( здатність екологічно мислити,бережливо стави-тися до природи);                                                                                                                      - розвивати предметні компетентності:   удосконалювати навички самостійного  читання ;послідовно формувати думки і поєднувати  їх у звꞌязному мовленні;       збагачувати словниковий запас ;                                                                                                                                  учити спостерігати і бачити красу навколишньої природи, розвивати уяву,фан-тазію,образне мислення; зображувати тварину за будовою та пропорціями її тіла; правильно розташовувати зображення на аркуші паперу; самостійно обирати і змі-шувати необхідні кольори  та відтінки;                                                                                                                              виховувати  любов та бережливе ставлення до природи.

Обладнання: ноутбук, презентація уроку, твори для читання,ілюстрації із зобра- женням тварин, зразки учнівських робіт,гуаш, набір пензликів, серветки,аркуш паперу,посудина для води.

   ПЕРЕБІГ  УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Учитель . Такий  цікавий світ безмежний,    Слайд 2.    багато в нім загадок є.                                                                                                                                                         

                                        

 

    Десь вовк ступає обережний,     2.                                                         а лось з ріки водичку пꞌє.                                                                                                                                            От вранці соловей співає                                                                                                                                            останню пісеньку свою,                                                                                                                                            а білка сонечко стрічає,                                                                                                                                                          стрибає весело в гаю.                                                                                                                                                          Летять метелики на квіти,                                                                                                                                            гуде бджолиний дружний рій.                                                                                                                              І дивляться на все це діти,                                                                                                                                            бо загадковий світ такий,                                                                                                                                            що хочеться його пізнати -                                                                                                                                             він стільки радості несе!                                                                                                                                            І діти прагнуть розгадати                                                                                                                                            і вивчити у світі все.          Н.Красоткіна                                                                      - Ми – люди і живемо серед чарівного світу природи. Поруч живуть різнома- нітні тварини, ростуть чудові рослини. Всі прийшли на землю для життя,радості та щастя.І немає нічого ціннішого,ніж життя.  Метелики,пташки – всі живуть серед природи,літають,співають,будують гнізда, ростять діточок… Вони щасливі? Так! Бо живуть. Усі вони – частинка природи.                                                                                                                              - Тож ,який зробимо висновок ?                                                                                                                              (Учні читають  вірш Н.Красоткіної)                                                                                                                1. А людина живе у світі -                                                                                                                                                 теж природи мала частина.                                                                                                                                   Без довкілля не може й миті                                                                                                                                   на землі цій  прожить людина.                                                                                                                              2. Без повітря і без водички,                                                                                                                                                і без сонечка,й сині неба,                                                                                                                                                і без квіточки, без травички,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  та природу              - вивчати треба!                                                                                    3.                                          3. Щоб не скривдити, не зламати,                                                                                                                                  а в гармонії з світом жити.                                                                                                                                                Тож  природу нам треба знати,                                                                                                                                   бо прийшли ми у світ - любити!

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.          1. Мотивація навчальної діяльності.                                                                                                                Учитель. Людина приходить у світ не тільки жити,але й творити добро,захищати цей світ , берегти його. І сьогодні ми будемо  мандрувати,будемо вірші казати,казку розповідати і рідну природу вивчати.                                                                   2. Інтерактивна вправа ”Мікрофон”                                          Слайд 3.                                                          Журналіст . – А чи знаєте ви правила поведінки в природі?                                                 Учень. Тільки спостережливим і терплячим природа відкриває свої таємниці.                                                                                                                                                      Учениця. Вчися спостерігати, прислухатися,думати                                                                        Учениця. Слухати тишу.                                                                                                                                    Учень . Умій дивуватися.                                                                                                                            Учениця. Будь великодушним, добрим до всього живого: ти сильніший за кожну стеблинку та комашку.                                                                                                                    Журналіст. Добре. Ми можемо  сміливо мандрувати.                                                                    ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.                                                                                     ПЕРША ЗУПИНКА ” ШКОЛА”                                                                       Слайд4                                   Учениця. Коли ми до школи прийшли,                                                                                                                                               то зовсім мало знали,                                                                                                                                                          і учителька усього нас навчала.                                                                                                 ДРУГА ЗУПИНКА ”ЛУГОВА”                                                                                                                     Учениця. Готуючись до уроку позакласного читання у газеті ”Журавлик” ми з Оксанкою прочитали казку ”Лелеко,чого ти сумний?” і зараз її озвучимо. (Інсценізація казки)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Автор. На одному прекрасному озері,  де так гарно цвіло біле      латаття, стояв

зажурений  Лелека. Він про щось думав.Неподалік в озері плавала жабка Ква-кваша.Вона підпливла до птаха ,чемно привіталася і запитала.:                                                   Ква-кваша:  -Лелеко, чого ти такий сумний?                                                                                       Лелека:- Бо сьогодні я відлітаю до теплих країв.                                                                                        Ква-кваша: - А що таке теплі краї?                                                                                                                        Автор. Лелека нахилив  голову  і сказав:                                                                                                  Лелека: - Це далека чужа сторона, де завжди тепло, ростуть високі пальми    і страшила-кактуси.                                                                                                                                                          Ква-кваша: - Але чому тобі так не подобаються теплі краї?                                                        Лелека: - Бо це не моя рідна сторона.                                                                                        Учениця. А я вивчила вірш,який написала учениця  разом з мамою.Я вам його прочитаю.                Жабка скрипку десь поділа                                                                                                                             Жабка скрипку десь поділа:                                                                                                                                            чи закинула, згубила?                                                                                                                                                Все шукає і нема…                                                                                                                                                         - Вже на носі он зима,                                                                                                                                                спочивати ти збирайся,-                                                                                                                                              горобець звідкільсь озвався.                                                                                                                                   - Ні,зима,мабуть,далеко,                                                                                                                                            ще літає он лелека.                                                                                                                                                          Попрошу, напевно,рибку,                                                                                                                                            хай шукать поможе скрипку.                                                                                                                                  Хочу трішечки пограти,                                                                                                                                            заразом  і пострибати,                                                                                                                                            не прийшла ж іще зима.                                                                                                                                            Жаль, що скрипочки нема.                                                                                   Учень. Мені  сподобався вірш  ”Два коники”.  А знайшов я його у газеті ”Долоньки”                                            Два коники

  На зеленому лужку, до трави в достатку,                                  Стрілись коник-стрибунець і мале лошадко.             

             5.    - Хто ти?-коник-тупачок запитав комаху, -                                                                                                  Ти не  схожий на бджолу,ані на мураху.                                                                                                                Ні павук ти, ні жучок,ні пустун-метелик,                                                                                                                Ні комарик-пискунець,ні дзизкучий джмелик.                                                                                                  Сам зелений, а відтак, схожий на травинку.                                                                                                  Ще й невтомний стрибунець – скачеш без упинку.                                                                                    Ноги – наче у коня. Ти зі мною не рідня?                                                                                                                Стрибунець йому сказав: - Ми обидва гожі.                                                                                                  Коник  - ти, і коник – я. Може ,трішки схожі.                                                                                                  Серед трав  обидва ми любимо бувати,                                                                                                                Разом з вітриком легким по лужку скакати.                                                                                                  Котик - ти, і коник - я, та, на жаль, ми не рідня.                                                              ТРЕТЯ ЗУПИНКА   ” ЛІСОВА”                                                                                                                              Учениця.   Ліс дні і ночі не вгава -                                                                                                                                                     пісеньки про щось там все співа.                                                                                                                              Там травинка кожна і листок                                                                                                                                            Має неповторний  голосок.                                                                                                                                            Тихо ллється музика жива:                                                                                                                                            Лісовий струмочок,знай, співа.                                                                                                                              Раптом загуділи десь баси -                                                                                                                                            То дерев старезних голоси.                                                                                                                                            Я збирав у лісі не квітки -                                                                                                                                            Я несу із лісу пісеньки.                                                                                                                              Р У Х А Н К А.                                                                                                                                                                        ІУ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ   І                МЕТИ  УРОКУ.                                          Слайд  5.                                          Учитель. Зараз я прочитаю вам оповідання Василя Сухомлинського                                          ” ЛАСТІВКИ   ПРОЩАЮТЬСЯ  З  РІДНИМ  КРАЄМ”                                                                            Уважно слухайте.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      6.                            Багато років під стріхою однієї хатини жили ластівки. Весною вони повертались з вирію, ластів’ят виводили, а восени відлітали в теплі краї. У хатині жили батько й мати, була в них дівчинка Оленка. Вона з нетерпінням чекала теплого весняного дня, коли з’являються ластівки. Це було для Оленки справжнім святом. Улітку дівчинка любила дивитись, як ластівки годують пташенят, вкладаються спати.

А восени, коли вони відлітали, Оленці ставало сумно: мовби розлучалася з дорогими друзями.

За кілька днів до відлітання ластівки збиралися великою зграєю, сідали на телефонних дротах напроти двору й довго там сиділи. Оленці здавалося, що ластівки сумують. Вона прислухалась до їхнього тривожного щебетання й думала:”Чому це вони так довго сидять?”

І маму спитала:

– Чому?

– Вони прощаються з рідною землею. Бо дорога до теплого краю далека й важка.

Оленка підходила до зграйки ластівок, що сиділи на дротах. Їй дуже хотілося, щоб ластівки і з нею попрощалися.                                                                                                                                            Учитель. Зрозуміли  текст? А зараз виконаємо завдання до нього.                                          1. Закінчи речення:   Початок оповідання веселий, а його кінець - … .                                          2. Як ви гадаєте, чому ластівки   так довго збираються в дорогу?                                                        3. Чи доводилося вам  бачити відліт птахів? Розкажіть про свої враження.               Самостійне читання  учнями  твору Євгена Гуцала  ” ЛАСОЩІ  ДЛЯ  БІЛКИ” ∕Додаток 1∕                                                                                                  Слайд 6.                                                                                    1. Прочитайте і поясніть значення слів:  прудким ,полинула,завмерла, на узліссі, неквапно, ласункою.                                                                                                                                                                        2.Розкажи,  як  Василько потурбувався про лісову красуню.                                                        3. Що тобі хочеться сказати про хлопчика? Який він?                                                                      4. Чи хотів би ти мати такого друга?                                                                                                                5. Творче завдання.     Хто де зимує?  (З’єднати лініями)                                                                                                                                                                                                                                              7.                                                                       Заєць                                        у дуплі                                                                                                                білка                                                                      під кущем                                                                                                                ведмідь                                                        у гущавині                                                                                                                вовк                                                                      у барлозі                                                                                                                мурашки                                                        у мурашнику                                                                                                  жаби                                                                      на дні ставка, у мулі                                                                                    жучки,павучки                                          у норі                                                                                                                змія                                                                      між корінням дерев                                                                                    їжак                                                                      під купою листя                                                                                                  лис                                                                      під корінням пенька                                          ОФТАЛЬМОЛОГІЧНА ПАУЗА                                                                                                                               Подивіться вправо, вліво, вгору, вниз, собі на ніс.              Знову вправо, вліво,вгору,                     вниз,покліпали очима. (повторити 3- 4 рази)                                                                                                     Учитель демонструє   Слайд   7.                                                                                                                - Діти, сподобались вам котики? А може хтось знає вірш про цю тваринку.  Учень читає вірш П.Боднарчука  ”Котик”.                                                                                                  КОТИК                                                                                                                                                                                      Любить Петрик малювати,                                                                                                                                            котик любить позувати.                                                                                                                                            Як стрибне він на стілець,                                                                                                                                            Петрик візьме олівець,                                                                                                                                                          Розкрива альбом негайно.                                                                                                                                            Каже котик:”Почекай-но,                                                                                                                                            поспішати не годиться,                                                                                                                                                          хочу я причепуриться”.                                                                                                                                                          Та й почне вмивати котик                                                                                                                                            лапки,груди і животик…                                                                                                                                            Дуже хоче він у Петі                                                                                                                                                          гарно вийти на портреті.                                                                                                                                                                                                                                                                                                      8.                            Учитель.  Малюючи кішку,потрібно дотримуватись послідовності виконання  малюнка.                                                                                                                                            Слайд 8.                                          П о я с н е н н я   п о с л і д о в н о с т і   в и к о н а н н я    з а в д а н н я.                            1. Простим олівцем позначте голову і тулуб.                                                                                                  2. Намітьте передні і задні лапи,хвіст,вуха.                                                                                                  3. Зобразіть ніс( трохи нижче середини голови), очі, мордочку, вуса,кігті,смуж-                   ки або плями на хутрі.                                                                                                                                            4. Доберіть колір. Зафарбуйте  хутро, залишаючи білі плями чи смужки.                            5. Дрібні деталі промалюйте тонким пензликом.                                                                            У. САМОСТІЙНА ХУДОЖНЬО-ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ.                                                        Виставка робіт.                                                                                                                                                               УІ. ПІДСУМОК  УРОКУ.                                                                                                                                                          Учитель.   Любі друзі, діти милі!                                                                                                                                                          Хочу я вас попросити,                                                                                                                                                          щоб ви все живе любили,                                                                                                                                            зла нікому не чинили!                                                                                                                              - Любіть природу, бережіть її,  співчувайте кожній пташині і комашці…                             УІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.   КОМПЕТЕНТНІСНЕ ЗАВДАННЯ.                                                        Написати розповідь про свою кішку.                                                                                                   УШ. ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

    

 

        

 

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 4 клас (Калініченко О.В., Калініченко В.В., Сергієнко В.В.)
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку