Урок " Настрій у пейзажі"

Про матеріал
Передача настрою в живописі, літературі та музиці. Використання контрастних кольорів при малюванні пейзажу.
Перегляд файлу

 

5 клас

Тема уроку: «Настрій у пейзажі».

  Мета: Продовжити знайомство з жанром пейзажу. Створення   колірної гами для передачі настрою у пейзажі. Розвивати уміння спостерігати за навколишньою дійс­ністю,

  Обладнання та матеріали: гуаш, пензлик, ТЗН, репродукції І.І. Левітана.

Музичний ряд: запис фонограми з циклу творів Вівальді «Пори року»;

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання. Перевірка готовності до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда за запитаннями.

— Що таке пейзаж?

— Про що можуть розповісти пейзажі?

— Назвіть основні й похідні кольори.

— Згадайте нюансні, зближені кольори. Назвіть їх.

— Які кольори називаються теплими?

— Які кольори називаються холодними?

  II.   Мотивація навчальної діяльності

 1.  Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Пейзаж» і  ознайомимось з творчістю

І.І. Левітана. (Перегляд репродукцій).

І.І. Левітан любив малювати осінні пейзажі — у нього було більше сотні картин, пов'язаних з цим часом року. Серед них картина «Золота осінь» стала одним з найвідоміших і популярних творів художника.

2. Контраст – протилежні кольори в кольоровому крузі. (Слайд кольоровий круг).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  Слово вчителя з елементами бесіди.

 

 

 

Осінь.

В. Сосюра

Олітають квіти, обриває вітер

пелюстки печальні в синій тишині.

По садах пустинних їде гордовито

осінь жовтокоса на баскім коні.

В далечінь холодну без жалю за літом

синьоока осінь їде навмання.

В’яне все навколо, де пройдуть копита,

золоті копита чорного коня.

Облітають квіти, обриває вітер

пелюстки печальні й розкида кругом.

Скрізь якась покора в тишині розлита,

і березка біла мерзне під вікном.

 

Пейзаж —це жанр, що зображує природу будь якої місцевості: лісовий, морський, гірський, сільській та інші.

Існують пейзажі, що відтворюють ті або інші куточки природи або міста; існують пейзажі, створені фантазією художника.

Художники – пейзажисти зображують природу для передачі настрою, якій знаходить потім відгук у серцях інших людей.

Для створення нашого завдання «Осінній пейзаж» потрібно з’ясувати наступне:

- Який у вас зараз «настрій»?

-Яким кольором можна намалювати ваш  настрій?

- А який настрої  може мати природа?

- Які відтінки та фарби ми можемо використати для зображення  осені?

 

 

 

  VI. Практична робота.

  1. Демонстрування вчителем побудови пейзажу.
  • Вибрати лінію горизонту.
  • Намітити дерева на дальньому плані.
  • Виконати ескіз середнього та першого плану.
  • Малювання фарбами неба з урахуванням повітряної перспективи.
  • Виконання підмальовка для трави.
  • Промальовуємо дальній план .
  • Робота над середнім та першим планом.
  • Робота над дрібними елементами пейзажу.

Для створення відповідного настрою пропонується прослухати музичний творів А. Вівальді з циклу «Пори року».

 

VII. Підсумки уроку

 

-  Виставка дитячих робіт.

- Які засоби виразності передають настрій у пейзажі?

-   З картинами якого художника ви сьогодні познайомились?

-    Обговорення настрою у пейзажах виконаних учнями.

        

 

docx
Додано
1 грудня 2021
Переглядів
571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку