Урок " Навчальне приладдя. Лічба."

Про матеріал
Розробка уроку на заявлену тему, мета якого ознайомити з українськими назвами деяких навчальних речей; зі словами, які вживають для лічби предметів; учити вступати в діалог і підтримувати його , формувати індивідуальний досвід участі учня в навчальному процесі.
Перегляд файлу

Тема уроку. Навчальне приладдя. Лічба.

Мета уроку: формувати предметні (мовну і мовленнєву) компетентності: ознайомити з українськими назвами деяких навчальних речей; зі словами, які вживають для лічби предметів; учити вступати в діалог і підтримувати його (2-3 реп­ліки); сформувати вміння вживати деякі форми особових займенників (мені, вам, у мене, у тебе, тобі), удосконалювати орфоепічні вміння;

формувати математичну компетентність учнів у лічбі в межах 10

формувати ключові компетентності:

комунікативну  розвивати в учнів мовленнєве чуття, культуру мовлення; уміння вчитися – формувати індивідуальний досвід участі учня в навчальному процесі;

соціокультурні – формувати уміння взаємодіяти у в парах, виховувати любов до рідної мови, доброзичливі стосунки.

Очікувані результати:

  • діти називають навчальні речі українською мовою;
  • вживають слова для лічби предметів,
  • вступають в діалог та підтримують його.

Обладнання:

  • демонстраційне: презентація, аудіозапис «Танок маленьких каченят», зайчик Побігайчик (іграшка), навчальні речі (для гри «Магазин»)
  • індивідуальне:О. Н. Хорошковська, Г. І. Охота «Українська мова» підручники для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням російською мовою, Київ «Освіта» - 2012; Кобзар О. Г. «Буду мову я вивчати», зошити для 1 класу,  Харків «Ранок» - 2016, індивідуальні картки з малюнками навчальних речей (для лічби)

I. Організація класу. Визначення настрою.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Повернімось до гостей

І промовим : «Добрий день!»

D:\НАТАЛЬЯ\ФОТО РИСУНКИ\картинки\57ad0960e9807.jpgВсі мерщій сідайте, діти,

домовляймось не шуміти,

на уроці не дрімати,

руки вчасно підіймати.

І щоб не було мороки.

Всі готові до уроку?!

Тож гаразд, часу не гаємо

і урок розпочинаємо.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Робота над загадкою

Довгі вуха, куций хвіст,

Невеличкий сам на зріст,

На городі побував,

Там капустки куштував.

Довгі лапи: скік та скік,

На урок до нас прибіг. (зайчик)

  • Які слова вам допомогли відгадати загадку?
  • Нашого гостя звуть Побігайчик. Він навчається у лісовій школі.
  • Побігайчику дуже цікаво дізнатися, як ми з вами вивчаємо українську мову.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Мовна розминка.
  • На попередньому уроці ми з вами вивчили чистомовку про школу. Давайте розповімо її Побігайчикові.

Олі-олі-олі

Вчуся я у школі.

Аю-аю-аю,

У школі я читаю,

Шу-шу-шу, шу-шу-шу

У школі я пишу,

Лю-лю-лю, лю-лю-лю

Школу я люблю!

  1. Розповідь про свій клас
  • Розкажіть Побігайчикові про свій клас.

Орієнтовні відповіді дітей:

  • Наш клас світлий.
  • На стіні перед учнями дошка. 
  • У класі є шафи. В них багато книжок.
  • Учні сидять за партами.
  • В класі дівчатка дружать з хлопчиками
  • В нашому класі є ігровий куточок. Там багато іграшок.
  1. Читання вірша П. Воронька «Ось і школа…» напам’ять
  • Побігайчику дуже цікаво, чи знаєте ви віршик про школу?
  1. Учні декламують вірші про школу

Ось і школа, ось і клас

Він давно чекає нас,

А прийшли ми всі сюди,

Щоб учитись  і рости!

Школо наша, школо,

Приголуб нас, мила,

Пригорни усіх нас, 

Як голуб під крила.

Ти нас всіх научиш,

Як у світі жити,

Як зло обминати,

А добро чинити.

Бджілоньки на квітах,

Дітоньки - до школи,

Там збирають мудрість,

Як мед у полі бджоли.
 (М. Підгірянка)

 

  1. Фізкультхвилинка «Ведмежата»
  • У зайчика є друзі – ведмежати. А ми з вами знаємо віршик про ведмежат. Давайте розкажемо його гостю та покажемо рухи фізкульхвилинки.

«Ведмежата»

Ведмежата в лісі жили,

Головою вертіли.

Ось так, ось так – головою вертіли.

Ведмежата мед шукали,

Дружно дерево гойдали,

Ось так, ось так - дружно дерево гойдали.

Вперевалочку ходили

Та із річки воду пили.

Ось так, ось так – та із річки воду пили.

Ну, а потім танцювали,

Вище лапи піднімали.

Ось так, ось так – вище лапи піднімали.

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Сьогодні ми разом з Побігайчиком вивчимо деякі українські назви навчального приладдя, вивчимо лічилку та пограємо у гру.

ІV. Сприймання та усвідомлення нових знань

  1. Робота над загадками.
  • Послухайте і відгадайте загадки.

 3 ним подружить кожен з вас,

Як піде у перший клас.

Бо хоч він завжди мовчить,

Та читати вас навчить(Буквар.)

(Увага до вимови звука [р].)

Промовляння слів 1-2 рази

Виводить букви і слова

Ота цікава штучка.

В руці виблискує здаля

Нова гарненька ... (ручка).

Всяк школяр його шанує, 

Бо він пише ще й малює. 
Хто ж цей славний молодець? 

Це, звичайно… (Олівець.)

Він такий, як олівець.

Розмалює папірець.

Як побачить він водицю —

Вийде сонце і травиця. (Пензлик)

Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати? фарби

Книжечки маленькі, аркуші біленькі. 
В них вчимося ми писати, 

І складати, й віднімати. (Зошити) 

Я негарно написала,

А вона усе злизала.

Олівців моїх сусідка,

Ця вертлява-буквоїдка(гумка)

Ріжемо усе, що треба:

Ми поріжемодля тебе

І тканину, і папір.

Як не віриш — перевір. (Ножиці)


Ручки й олівці, щоб знали, 

Ми кладемо у …(пенали) 

У портфелі є хатинка —

ручки там живуть, резинка,

клей, лінійка, кутники́ —

школярів помічники.  

Носики в нас кольорові:

Білі, чорні та бузкові,
Жовті й сині на кінці.

Це, звичайно, кольорові …(олівці)

Малювать плакати майстер

Яскравий, тоненький … (Фломастер)

  1. Вправа на узагальнення.
  • Чи можна слова «буквар», «ручка», «олівець» об’єднати в одну групу?
  • Дайте назву цій групі.
  • Повторіть разом «навчальне приладдя»

(повторення 1-2 рази)

  1. Гра «Так чи не так?»
  • Побігайчик запам’ятав нові слова та хоче з вами пограти в гру «Так чи не так?»
  • Зайчик говорить, що це олівець ( вчитель показує ручку).
  • Так чи не так?

(діти відповідають: «Ні, це не олівець, це ручка»)

  • А це підручник. (Ні, це не підручник, це зошит)
  • А ось це пензлик. (Ні, це не пензлик, це ножиці)
  • Це фломастери. (Ні, це не фломастери, це фарби)
  1. Складання речень до малюнків.
  • Роздивіться малюнки. Дайте імена дітям.
  • Розкажіть Побігайчикові, як учні використовують ці предмети.

Описание: L:\урок\51a3864ed3ad604d2340c3f8fe249f94_XL.jpgОписание: L:\урок\451653873-624x415.jpg

 

 

 

 

 

 

L:\урок\dochrisuet.jpgОписание: L:\урок\3.jpg

 

 

 

 

 

  1. Фізкультхвилинка.

Діти виконують рухи під музику «Танок маленьких каченят»

 

  1. Вправа на засвоєння слів, які вживають для лічби предметів
  • Давайте разом з Побігайчиком порахуємо кульки.

Перегляд мультфільму «Вчимо цифри – вчимося рахувати»

  1. Вправа «Лічи, не помились!».

Робота в парах.

  • Об’єднайтеся у пари. Один з вас вчитель, другий учень.
  • Допоможіть Побігайчику порахувати предмети.

На картках малюнки навчальних речей.

  • Полічіть зошити.
  • Полічіть олівці в коробці.
  • Полічіть підручники.
  • Полічіть гумки.

VІ. Узагальнення і систематизація знань

  1. Вправа «Упізнай нас і назви правильно» (підручник, с. 28)

Робота в парах

  • Попрацюйте в парах. Запитайте один в одного, що намальовано.
  1. Робота в зошитах.
  • Що можна сказати про кількість зошитів, не рахуючи їх?

(їх багато)

Виконання завдання 4 на с. 19

  • Змініть слова за зразком: одна гумка – багато гумок
  • Розфарбуйте одну гумку та багато зошитів.
  1. Вивчення лічилки
  • Вивчимо лічилку, щоб обрати ведучого  для гри

Я до школи вранці йду,

До портфеля покладу

Фарби, пензлик, олівці,

А водити будеш ти …

  1. Гра «У магазині “Все для школи ”.

(Використати особисті навчальні речі учнів як товар).

  • Пограємо в гру «У магазині «Все для школи» та придбаємо зайчикові подарунки для школи.
  • Виберемо ведучого за допомогою лічилки. Він буде продавець, а всі інші покупці.
  • Пригадайте, як ми з вами повинні себе поводити в магазині?
  • Які слова говоримо, коли приходимо до магазину?
  1. Гра «Складемо портфель»
  • Давайте зайчикові допоможемо скласти до школи портфель.

Діти виходять до дошки з навчальним приладдям, яке «купили». Кожен промовляє слова: « У портфель я покладу…»

D:\НАТАЛЬЯ\ФОТО РИСУНКИ\картинки\57ad0960e9807.jpg

 

D:\НАТАЛЬЯ\ФОТО РИСУНКИ\ШКОЛЬНЫЕ ПРИНАДЛЕЖНОСТИ\Ранец.jpg

 

 

 

VІІ. Підсумок уроку

  1. Гра  «Мікрофон»

«Сьогодні   на   уроці  …»

  • Я навчився …
  • Я дізнався…
  • Мені  сподобалось …
  1. Картка настрою

D:\НАТАЛЬЯ\ФОТО РИСУНКИ\картинки\57ad0960e9807.jpg

  • Побігайчик дуже вам дякує за подарунки.

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
1659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку