Тема уроку. Навчальне приладдя. Лічба.
Мета уроку: формувати предметні (мовну і мовленнєву) компетентності: ознайомити з українськими назвами деяких навчальних речей; зі словами, які вживають для лічби предметів; учити вступати в діалог і підтримувати його (2-3 репліки); сформувати вміння вживати деякі форми особових займенників (мені, вам, у мене, у тебе, тобі), удосконалювати орфоепічні вміння;
формувати математичну компетентність учнів у лічбі в межах 10
формувати ключові компетентності:
комунікативну – розвивати в учнів мовленнєве чуття, культуру мовлення; уміння вчитися – формувати індивідуальний досвід участі учня в навчальному процесі;
соціокультурні – формувати уміння взаємодіяти у в парах, виховувати любов до рідної мови, доброзичливі стосунки.
Очікувані результати:
Обладнання:
I. Організація класу. Визначення настрою.
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Повернімось до гостей
І промовим : «Добрий день!»
Всі мерщій сідайте, діти,
домовляймось не шуміти,
на уроці не дрімати,
руки вчасно підіймати.
І щоб не було мороки.
Всі готові до уроку?!
Тож гаразд, часу не гаємо
і урок розпочинаємо.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Довгі вуха, куций хвіст,
Невеличкий сам на зріст,
На городі побував,
Там капустки куштував.
Довгі лапи: скік та скік,
На урок до нас прибіг. (зайчик)
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Олі-олі-олі
Вчуся я у школі.
Аю-аю-аю,
У школі я читаю,
Шу-шу-шу, шу-шу-шу
У школі я пишу,
Лю-лю-лю, лю-лю-лю
Школу я люблю!
Орієнтовні відповіді дітей:
Ось і школа, ось і клас
Він давно чекає нас,
А прийшли ми всі сюди,
Щоб учитись і рости!
Школо наша, школо,
Приголуб нас, мила,
Пригорни усіх нас,
Як голуб під крила.
Ти нас всіх научиш,
Як у світі жити,
Як зло обминати,
А добро чинити.
Бджілоньки на квітах,
Дітоньки - до школи,
Там збирають мудрість,
Як мед у полі бджоли.
(М. Підгірянка)
«Ведмежата»
Ведмежата в лісі жили,
Головою вертіли.
Ось так, ось так – головою вертіли.
Ведмежата мед шукали,
Дружно дерево гойдали,
Ось так, ось так - дружно дерево гойдали.
Вперевалочку ходили
Та із річки воду пили.
Ось так, ось так – та із річки воду пили.
Ну, а потім танцювали,
Вище лапи піднімали.
Ось так, ось так – вище лапи піднімали.
ІV. Повідомлення теми та мети уроку.
ІV. Сприймання та усвідомлення нових знань
3 ним подружить кожен з вас,
Як піде у перший клас.
Бо хоч він завжди мовчить,
Та читати вас навчить(Буквар.)
(Увага до вимови звука [р].)
Промовляння слів 1-2 рази
Виводить букви і слова
Ота цікава штучка.
В руці виблискує здаля
Нова гарненька ... (ручка).
Всяк школяр його шанує,
Бо він пише ще й малює.
Хто ж цей славний молодець?
Це, звичайно… (Олівець.)
Він такий, як олівець.
Розмалює папірець.
Як побачить він водицю —
Вийде сонце і травиця. (Пензлик)
Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати? фарби
Книжечки маленькі, аркуші біленькі.
В них вчимося ми писати,
І складати, й віднімати. (Зошити)
Я негарно написала,
А вона усе злизала.
Олівців моїх сусідка,
Ця вертлява-буквоїдка(гумка)
Ріжемо усе, що треба:
Ми поріжемодля тебе
І тканину, і папір.
Як не віриш — перевір. (Ножиці)
Ручки й олівці, щоб знали,
Ми кладемо у …(пенали)
У портфелі є хатинка —
ручки там живуть, резинка,
клей, лінійка, кутники́ —
школярів помічники.
Носики в нас кольорові:
Білі, чорні та бузкові,
Жовті й сині на кінці.
Це, звичайно, кольорові …(олівці)
Малювать плакати майстер
Яскравий, тоненький … (Фломастер)
(повторення 1-2 рази)
(діти відповідають: «Ні, це не олівець, це ручка»)
Діти виконують рухи під музику «Танок маленьких каченят»
Перегляд мультфільму «Вчимо цифри – вчимося рахувати»
Робота в парах.
На картках малюнки навчальних речей.
VІ. Узагальнення і систематизація знань
Робота в парах
(їх багато)
Виконання завдання 4 на с. 19
Я до школи вранці йду,
До портфеля покладу
Фарби, пензлик, олівці,
А водити будеш ти …
(Використати особисті навчальні речі учнів як товар).
Діти виходять до дошки з навчальним приладдям, яке «купили». Кожен промовляє слова: « У портфель я покладу…»
VІІ. Підсумок уроку
«Сьогодні на уроці …»