Урок навчання грамоти.Читання 1клас."Звуки [л],[л'].Мала буква л."

Про матеріал
На уроці учні знайомляться з новою буквою, її назвою, звуковим значенням; вчаться робити звуковий аналіз слів, читати злиття, склади, слова, працювати в парах і групах; розвивають мовлення, пам'ять.
Перегляд файлу

УРОК НАВЧАННЯ ГРАМОТИ. ЧИТАННЯ 1 КЛАС. ЗВУКИ [Л], [Л']. МАЛА БУКВА Л. ЧИТАННЯ СКЛАДІВ З БУКВОЮ Л.

Мета: ознайомити учнів з новою буквою, її звуковим значенням, удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; формувати вміння читати  склади, добирати слова зі звуками [л], [л'], складати речення; розвивати мовлення, память, уміння аналізувати і порівнювати мовні звуки;  виховувати старанність, інтерес до навчання.

Обладнання : Буквар К.І. Пономарьова, комплекти для звукового аналізу слів, мультимедійна презентація, таблиця складів і слів на букву л.; малюнок лелеки, картки для групової роботи, цеглинки LEGO.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Передбачення теми і завдань уроку

  •  Як ви думаєте, що ми будемо робити на уроці? Подивимось, чи здійсняться ваші передбачення.

ІІ. Мовленнєва розминка

  1. Чистомовка.

     Ла-ла-ла : Алла дівчинка мала.

     Ли-ли-ли: В гості ми до неї йщли.

      Ра-ра-ра: Дуже рада дітвора.

      Ро-ро-ро: Доберемось на метро.

      Ра-ра-ра : Закінчилась у нас гра.

  1.  Анаграма

З «и»  я плаваю у морі.

З «і»  - ловлю мишей у коморі.

- Побудуйте звукові моделі слів кит, кіт

- Вимовте перший звук у словах.

- Який він? (Порівняння приголосного твердого [к],  і м'якого [к'])

- Перед якою буквою приголосні завжди м'які? (і)

  ІІІ. Основна частина

  1. Робота над скоромовкою

На лелеку лила злива, зліва –злива ;справа - злива. (малюнок лелеки)

- Що таке злива? Як ви розумієте зліва,справа? (підняти ліву, праву руку)

Промовляння у повільному темпі , потім у пришвидшеному.

Побудова звукової моделі слів «злива» , «зліва». Порівняння звукових схем слів.

- Який звук найчастіше повторююється в скоромовці?

2. Повідомлення теми уроку.

- Хто догадався,  яку букву ми будемо вивчати?

 (Буква називається «ел», звуки [л], [л'])

  1. Робота за сторінкою букваря (с,54).

а) Бесіда

- Які букви зображено на сторінці?

- Що вони роблять? Порівняйте за розміром лева і букви.

- Чи можна сказати , що вони –друзі?

б) Звуковий  аналіз слова «лев».

(Буква «ел» позначає приголосний звук)

в) Графічний аналіз букви «ел»

г) Робота в зошитах

Друкування літери в зошитах. Друкування складів, читання їх.

З'єднання складів з малюнками.

д) Читання зі стуканням олівцем. Читання слів: всі разом, по рядах.

 Індивідуальне читання.

е) Зорова гімнастика. (презентація)

є) Робота в парах.

- Складіть речення за малюнками і схемами  (матеріал зошита)

У лісі живе зозуля. У полі ростуть маки і волошки.

ж) Складання речень за малюнком  (презентація)

-Що робить ластівка на першому малюнку? (несе у вузлику букву «ел»)

- На другому? (буква «ел» зриває малинку)

 -На третьому? (буква «ел» залізла  в пенал)

з) Вправа на порівняння звуків  (буквар с. 55)

- Назвіть зображені на малюнках предмети (лимон-літак)

- Покажіть, як ми позначаємо голосний звук, твердий, мякий приголосний ? (цеглинки LEGO)

ІV. Групова робота.

-З набору карток виберіть ті, в яких є буква Л.

(Картки з малюнками: лисичка, ластівка, лампа, дошка, морква, картина)

V. Заключна частина

1. Бесіда

- Яку букву вивчали на уроці?

- Які звуки вона позначає?

2. Рефлексія

(за настроєм совенят)

Все зрозуміло                                         Нічого не зрозуміло

 Не зовсім зрозуміло                              Пояснення було гарне.

docx
Додано
28 жовтня 2022
Переглядів
1161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку