Урок навчання грамоти (читання) "Звук а, позначення його буквами А, а."

Про матеріал
Урок формує поняття про букву як знака, що позначає звук; ознайомить дітей з буквами А а і звуком [а]; вчить знаходити і чути звук [а] в мовленні; продовжує роботу над формуванням умінь визначати наголос; розвиває фонетичний слух, аналітико-синтетичні вміння роботи зі звуком; удосконалювати вміння роботи в групі; збагачувати словниковий запас, удосконалювати мовлення учнів; виховувати любов, повагу до рідної країни, символіки.
Перегляд файлу

                                            Урок навчання грамоти (читання)   

Тема. Звук [а]. Позначення його буквами А, а

Мета: формувати поняття про букву як знака, що позначає звук; ознайомити дітей з буквами Аа і звуком [а]; вчити знаходити і чути звук [а] в мовленні; продовжити роботу над формуванням умінь визначати наголос; розвивати фонетичний слух, аналітико-синтетичні вміння роботи зі звуком; удосконалювати вміння роботи в групі; збагачувати словниковий запас, удосконалювати мовлення учнів; виховувати любов, повагу до рідної країни, символіки.

Обладнання: звукові схеми, фішки для звукового аналізу, мультимедійна дошка, набори малюнків, набори лічильних паличок, індивідуальні картки, прапор Украни, Буквар, відеоматеріал із фізкультхвилинкими.

Хід уроку

І. Організація класу

  1. Перевірка готовності до уроку
  2. Налаштування на роботу

II. Актуалізація опорних знань

  1.  Гра «Знайдіть спільний звук»

— Роздивіться малюнки, промовте слова, визначте спільний звук, що зустрічається в кожному слові. (Звук [а])

(Прапор, мама, лелека, калина)

  1.  Характеристика звука [а]

— Який це звук: голосний чи приголосний? Доведіть. (Голосний. Він співається, вимовляється легко.)

  1. Гра «Я - спіймав»

Учитель читає вірш, а діти уважно слухають. Коли чують слово зі звуком [а], -плескають у долоні.

Літака спитав Лелека:

– Ти куди летиш?

– Далеко:

В Україну, рідний край!

То, будь ласка, помахай

Над моїм малим гніздом

Хоч однесеньким крилом!

(Ігор Січовик)

— Назвіть слова, у яких зустрівся звук [а].

  1. Звуковий аналіз слова  прапор

— Подивіться, діти, у нас в класі висить прапор.

Додаткова інформація

Наш прапор – синьо-жовтий. У народі пояснюють, що синій колір символізує небо, а жовтий – пшеничне колосся.Прапор – це  символом нашої держави, який шанують українці.

— Давайте зробимо складо-звуковий аналіз цього слова, правильно поставимо наголос.

Складо-звуковий аналіз слова прапор

• Визначимо кількість складів у цьому слові.

• Визначимо наголошений склад.

• Визначимо кількість голосних у слові прапор.

• Визначимо кількість приголосних у цьому слові.

• Вимовимо це слово вголос.

• Який звук виділяється при вимові? Це голосний звук [а]. Скажіть цей звук ще раз.

— Повторіть, скільки голосних у цьому слові? Вимовте їх.

— А скільки складів? Який висновок можемо зробити?

Висновок. Голосний звук може утворювати склад.

  1. Фізкультхвилинка

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні, діти, до нас на урок завітала буква, що позначає звук [а]. Це буква А.

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Ознайомлення з буквою А. Перегляд мультфільму «Уроки тітоньки сови». Вивчення букви А»

Демонстрація букви в Букварику,  на плакаті,  на мультимедійній дошці.

— Голосний звук [а] на письмі позначається буквами Аа. Роздивіться їх.

— Але чому їх дві? (Одна — велика, друга маленька — рядкова.)

— Коли використовують велику букву? (На початку речення, у назвах імен.)

— Коли використовують маленьку або рядкову? (Коли пишемо слова в реченні.)

  1. Гра «Асоціації»
  • Давайте зараз подумаємо. На що ж схожа наша гостя – буква А.

3.  Розгляд малюнків

4. Гра «Фігури – створення образу»

— Давайте розглянемо, з яких елементів складається буква А.

— Спробуйте показати цю букву за допомогою частин свого тіла. (Діти стають так, щоб візуально було схоже на літеру А – спочатку самостійно, а потім в парі)

V. Закріплення вивченого матеріалу

1.  Робота в групах

1 група: називає види транспорту на букву а (автомобіль, автобус, аероплан).

2 група: називає континенти чи країни (Африка, Америка, Австралія, Австрія, Азія, Аляска, Англія, Антарктида)

3 група: називає тварин на букву а (антилопа, анаконда,)

4 група: називає овочі та фрукти (апельсин, ананас, абрикос, агрус)

2. Гра «Актори»

- Вигукніть звук а радісно, сумно, здивовано, перелякано, захопливо

VI. Підсумок уроку

  • Яка літера у нас побувала на уроці?
  • Продемонструйте , як позначається буква Аа
  • Назвіть слова, які починаються на цю літеру.

 

 

docx
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
385
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку