Урок навчання грамоти.Тема: Звук [б] ,буква Б,б «бе».Читання складів, слів. Опрацювання тексту.

Про матеріал

Урок розроблений до підручника Захарійчук М.Д., Науменко В.О. Буквар, Зміст, мета і тип даного уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми. . При проведені уроку я дотримувалася загальнодидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, враховуючи підготовку учнів; вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів. На мою думку, обраний тип і структура уроку відповідають його цілям і завданням: самостійно думати, розвивати увагу. Захопившись грою, діти не помічають, що навчаються, до активної діяльності залучаються навіть найпасивніші учні.

Перегляд файлу

        Конспект уроку навчання грамоти

 

 Тема: Звук [б] ,буква Б,б («бе») 
Мета: Ознайомити учнів зі звуком [б] та буквою «бе», що його позначає; вчити учнів правильно артикулювати звук, виділяти його у словах; навчити читати склади і слова з цим звуком, удосконалювати навички читання;розвивати в дітей спостережливість, фонематичний слух та творче мислення;збагачувати словниковий запас учнів;виховувати у дітей турботливе ставлення до братів наших менших. 

 Тип уроку:засвоєння нових знань

 Обладнання:  підручник Захарійчук М.Д., Науменко В.О. Буквар, смайлики, предметні,сюжетні малюнки, звуковы тренажери, роздатковий матеріал.

                    Хід уроку:

 І. Організаційний момент.

Продзвенів чаклун-дзвінок

Починається урок

Всі за парти тихо всілись

І на мене подивились.

http://kopilkaurokov.ru/uploads/user_file_563787ea24ff4/prirodnaia-zona-arktichieskaia-pustynia_1.jpegПокажіть мені, який у вас настрій. Чому саме такий?


 

 

 

 

Подивилися на мене.

Посміхнулися усі.

Чи готові до роботи?

Молодці!

-Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?(відповіді дітей).

 ІІ.Активізація навчальної діяльності.

-Яка пора року за вікном?

Сьогодні ми з вами вирушаємо в подорож у чудову зимову казку.

Зимова казка зустрічає нас сніговою порошею, а сніжинки тут незви чайні, давайте ми прочитаємо їхні імена.( Діти читають склади).

-Із поданих складів складіть і прочитайте імена дітей, які вийшли на прогулянку у зимовий двір.(Робота в парах) Дарина,Роман,Каріна,Віка,Влад,Іра,Павлік,Марина,Діма.

-А що люблять робити діти коли випадає сніг?

(відповіді дітей).

-Давайте ми з вами теж зліпимо сніговика із сніжинок, що лежать у вас на парті.(Діти читають слова: лід, день,заметіль,ліс,зима, мороз......)

Ось який чудовий сніговичок,ви дуже старалися і він ожив,і приніс для вас завдання, а ще подарунок.

- Які асоціації у вас виникають,коли ви чуєте слово ЗИМА? Що перше вам спадає на думку?

( Побудова асоціативного куща)

Вчитель.

Сніг ви назвали,

Сніжинку згадали,

Склали з літер вітер

Дуже добре, діти.

Заметіль, завірюха

Засвистіло у вухах.

Отак ми помалу

Зиму змалювали.

-Яке питання поставимо до цих слів?

-Назвіть ознаки зими.

-Що робить зима?

-Погляньте у вікно. Який основний колір зими? Що ще може  бути білого кольору?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Читання вчителем тексту Д.Матіяш « Білий кіт».

Про кого текст ви почули?

Які вони були?

Де вони жили?

Звуковий аналіз слова будинок.

— Який перший звук у цьому слові?

Які були стіни? (білі)

Звуковий аналіз слова білі.

— Який перший звук у цьому слові?

Як утворюється звук [б]? (Треба міцно стулити губи,набрати багатоповітря і з голосом виштовхнути його, відкривши губи.)
— До яких звуків належить звук [б]? (Приголосний,бо струмінь повітря натрапляє на перешкоди.)
2.)Відпрацювання літературної вимови слів зі звуком [б].
-Конкурс  на кращого скоромовця.

Читання скоромовки. «По базару йшов баран, бубонів у барабан».

Про кого йде мова?

Що вони робили?

Повторіть скоромовку разом зі мною (чітко, цілими словами)

Повторіть тільки губами («Німе кіно» за матеріалами авторського посібника «Перші кроки»)

Тепер швидше і голосніше.

 По одному.

Який звук найчастіше повторюється?

Спробуйте охарактеризувати його. ( приголосний, бо при вимові беруть участь  і губи) То який він ще? (губний), а якщо губний, то буква і його лише пом якшує.

-Гра «Впізнай звук» (б).

Звук ми охарактеризували, а чи вмієте ви його розпізнати в мовленні? Оплесками визначте слова, в яких є звук (б) :

Собака, ведмідь, бик, борсук, кабан, бобер, лисиця, білка.

-Артикуляційна хвилинка.

У лісі гриби: би –би- би.

Грали на трубі: бі-бі-бі.

Виросла верба: ба-ба-ба.

-Фізкультхвилинка      «Морозець»

3.)Вивчення букви

-Сніговичок вам дуже вдячний за роботу і в подарунок приніс букву ,яку ми сьогодні вивчаємо.
Велика буква Б (бе) і маленька буква б (бе) відрізняються за своєю формою. 
– На що схожа літера Б (бе)? 
(На бандуру, на білочку з горішком, на гуску, яка дивиться назад, на черпак). 
– Велика буква Б (бе) складається з трьох елементів: прямої вертикальної лінії, до якої вгорі приєднується коротка горизонтальна лінія, і лівого півовала, що починається з середини вертикальної лінії і прилягає внизу до її кінця. Це можна пояснити таким віршиком: 
М’який знак собі з дощок 
Змайстрував зручний дашок. 
– Можу йти тепер далеко: 
Не страшні дощі і спека! 
Подивився знак в люстерко – 
І в очах йому померкло: 
Він пізнать не міг себе – 
Схожий став на букву "Бе”. 
– Мала буква б (бе) складається з двох елементів: овала і хвилястої лінії над ним. Вона схожа на букву "о” з хвостиком угорі. 

4.Читання злиття ,буквосполучення, слів.(ст.108)

5.Читання колонок слів( після вчителя).

Довідкове бюро

Тис  хвойне вічнозелене дерево або чагарник із твердою бурувато-червоною деревиною, що росте переважно в південних країнах.

Бук  листяне дерево з гладкою сірою корою і міцною деревиною. Учитель демонструє малюнки або слайди із зображеннями дерев.

Бондар  майстер, ремісник, що виготовляє діжки, бодні, дерев'яні відра т. ін.

6.)Робота над предметними малюнками, поданими у «віночку»

Барвінок, кульбаба, білка, бандура, бегонія, бобри.

( Словникова робота. Бандура – український народний інструмент.

— Назвіть двоскладові слова.

— У яких словах два звуки [б]?

— Які слова відповідають на питання хто?

Читання стовпчиків слів з опорою на злиття бу, бра, бру

Робота над текстом (с. 109)

Читання тексту вчителем.

Читання стовпчиків слів «ехом» за вчителем.

Повторне читання тексту учнями «ланцюжком».

— Хто є головними героями тексту? 
— Хто був батьками білих кошенят? 
— Що більш всього любили кошенята?
— Яка бабуся була у білих кошенят? 
— Чим вона пригощала своїх онуків? 
— Розгляньте малюнок. 
— Який колір на ньому переважає? 
— Порахуйте, скільки в тексті речень. 
— Знайдіть слова із буквою Бб.

      -Вправа на концентрацію уваги. Гра “Коректор”
 Графічне зображення букви ми запам'ятали, а тепер на своїх картках спробуйте викреслити всі букви “б”. Треба встигнути якнайшвидше, але не пропустити жодної букви, а з букв ,що залишились- прочитати слово

М Б б о б л б о б д б ц б і б Б!

ІV. Підсумок уроку 

-Давайте пригадаємо,що цікавого було на уроці?

-Що вам сподобалось?

-Який у вас зараз настрій? Чому саме такий?

           Тест на самооцінку

Хто попрацював не дуже добре – підніміть руку.

Добре – погладьте себе по голівці.

Старанно – поаплодуйте.

Ви всі заслуговуєте оплесків-молодці! Дякую вам за урок.

 

doc
Додано
26 січня 2018
Переглядів
10432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку