Урок навчання грамоти у першому класі "Буква ї"

Про матеріал
Урок -гра у першому класі "Буква ї" У матеріалі цього уроку містяться цікаві практичні завдання для дітей 1 класу, підібрані вправи для індивідуальної роботи, вправи для колективної роботи, фізична хвилинка з використанням матеріалц даного уроку. Використано місцевий матеріал.Урок спрямований на вміння дітей працювати самостійно.
Перегляд файлу

Вчитель Валентина Пилипівна Чурилова

Тема. Закріплення звукового  значення  букви « ї».  Опрацювання вірша Г.Чубач «Я живу в Україні»

Мета: продовжити формувати в першокласників уявлення про звуко-буквений аналіз слів; удосконалювати вміння учнів добирати за поданою схемою речення та за поданою звуковою схемою — слова;  закріпити знання про написання великої літери у словах; вчити логічно і послідовно висловлювати свої думки; розвивати уяву, спостережливість, мовну культуру; виховувати почуття патріотизму, гордості за свою країну та її столицю.

Обладнання:  звукові фішки; ілюстрації Києва; карта України,  картки зі словами.

Тип уроку: урок-гра

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

— Сьогодні на уроці ми вирушимо на екскурсію  по нашій рідній країні. але щоб її дістатися, нам треба пригадати все, що ми знаємо про букву Ї, правильно виконувати звуко-буквений аналіз слів, вправлятися у виразному читанні діалогу, збагачувати свій словниковий запас. Рухаючись до своєї мети, нам потрібно проїхати декілька станцій. А їхати ми будемо певним транспортом, до назви якого записана звукова модель. (поїзд)

   — Скільки букв у слові? (5)

— Скільки звуків? (6)

— Чому у слові звуків більше, ніж букв? (Буква Ї завжди на письмі позначає два звуки: м’який приголосний [й] та голосний звук [і].)

Учні хором повторюють правило.

— Отже, поїдемо поїздом. Вперед!

III. Актуалізація опорних знань учнів

1. Станція « Скоромовна»

Їжак, їжаченя,

Їздять по гриби щодня.

Їжачиха помагає,

Сироїжки їм збирає.

Учні повторюють декілька раз: повільно, швидше, швидко.

2. Станція « Вибираївка»

А ось  станція — «Вибираївка». Серед поданих слів нам слід обрати лише ті, у яких є літера Ї,— вони нам потім стануть в пригоді.

На дошці — картки зі словами.

Київ, Україна, Андріївка, українка, українець, вулиця., небо, син, донька, українська

3. Станція «Складалочка»

— Молодці, рушаймо до наступної станції — «Складалочки» —  зібрані слова візьмемо із собою!

На дошці картки з частинами слів :  Укра-їна, Ки-їв, україн-ська, при-їхати краї-на, Андрії-вка)

- Складіть ці слова.

— Що ви примітили спільного в цих словах? (Є буква ї.)

— Складені слова ще знадобляться нам на наступній зупинці.

4.Станція «Розповідь»

— Їдемо до наступної станції — «Розповідь». Нам потрібно утворити текст зі складеними на попередній станції словами.

На дошці записаний текст, куди потрібно вставити картки зі словами попередньої вправи.

— А ось і текст, куди потраплять зібрані слова.

Ми живемо в чудовій (країні). Її назва (Україна). Люди розмовляють у ній (українською) мовою. Найголовніше місто( Київ). А ми живемо в селищі (Андріївка). Запрошуємо (приїхати) до нас в гості.

— Молодці! Ви впоралися із завдання.

- Діти подивіться на карту України.

Робота з картою України. Вчитель демонструє країну і столицю на картіУкраїни.

5.Зупинка «Відпочинок»

 Фізкультхвилинка

Їдуть-їдуть поїзди

До столиці трудової,

В славне місто — Київ-град,

Що цвіте, мов пишний сад.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда про рідний край

 Зупинка «Букварна»

2.Робота над віршем «Я живу в Україні»

А) Виразне читання вірша «Я живу в Україні» вчителем

Б) Словникова робота

Мила сторона,       далина,         блакить.

В) Читання дітьми вірша

Г) бесіда за змістом вірша

- Де я живу, в якій стороні?

- Хто мені усміхається?

- Якими словами автор називає сонце, вітер?

3. Конкурс «Кращий читач віршів»

-Від кожного ряду один учень виразно прочитає вірш.

4.Складання невеликої розповіді за малюнком в Букварі на с. 142

- Кого ви бачите на малюнку?

В якому одязі одягнені діти?

- Що робить дівчинка?

- Як слухає хлопчик дівчинку?

- Як ви думаєте, чому на малюнку так багато квітів?

5.Зупинка « Ігрова»

Діти пограємо в гру. Хто першим складе прислів’я, яке записане в книзі?

 Гра «Склади прислів’я» с.142 ( Без верби й калини - немає України)

6.Зупинка «Розгублені  букви»

На партах в дітей букви з яких треба скласти слова

ЖАЇ, ЇКАЖ, УКЇАРАН (робота в парах)

VI. Підсумок уроку

— Ось наша подорож добігає кінця.

— Яка літера допомогла вам прочитати багато слів? (Ї)

— Отже, рушаймо додому, на нас чекає відпочинок і невеликий сувенір на згадку про нашу подорож.( Символ України – гілочка калини).

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 січня
Переглядів
663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку