Ознайомити учнів з рукописною буквою О, вчити писати її,
з'єднувати з вивченими літерами, закріплювати вміння розрізняти друковані й рукописні букви, закріплювати навички звукового аналізу слів. Розвивати зв'язне мовлення, пам'ять, логічне мислення, фонетичний слух, збагачувати словниковий запас. Виховувати любов до тварин.
Урок навчання грамоти в 1 класі (письмо)
Тема: Письмо малої букви о
Мета: Ознайомити учнів з рукописною буквою О, вчити писати її,
з’єднувати з вивченими літерами, закріплювати вміння розрізняти друковані й рукописні букви, закріплювати навички звукового аналізу слів. Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, логічне мислення, фонетичний слух, збагачувати словниковий запас. Виховувати любов до тварин.
Обладнання: демонстраційні картки з друкованою і писаною літерами, фішки для звукових моделей, таблиці, малюнок.
Хід уроку
-Діти, сьогодні до нас на урок прийшов казковий герой, а ну відгадайте, хто це?
Спекла його бабуся
Із борошна й яєць.
Такий він гарний вдався -
Ну просто молодець !
Кругленький, рум’яненький,
Веселий і меткий.
Хто він такий ?
(Колобок)
Виходить Колобок, співає пісеньку.
Я веселий Колобок,
Я усіх дітей дружок,
Від зайця я тікав,
Від вовка я тікав
І до вас, малята любі,
На урок я завітав.
-Який склад наголошений ?
-Викладіть фішками звукову модель слова колобок .
(Один учень працює біля дошки, інші за партами.)
-Перевіряємо.
-Згадайте, як у казці Лисиця називала Колобка, коли хотіла, щоб той іще раз заспівав ? (Колобочок)
-Скільки звуків О в слові колобочок ? (чотири)
Запишався Колобочок :
-Аж чотири маю О !
Чи долинка, чи горбочок,
Не зловити вже його.
Круглі О, мов коліщата,
Котять, вертять Колобка.
А Лисичка хитра - хитра
Вже стоїть біля куща.
Сьогодні на уроці ми навчимося писати букву О , та закріпимо звук О .
-А чи знаєте ви, що раніше писали паличкою, потім гусячим пером, а згодом його замінила ще одна паличка, але вже свинцева, яка не дряпала, а залишала темні сліди. Згодом почали використовувати дерев’яні олівці, дуже схожі на сучасні, але серцевина в них була із сплава олова та цинку. Звідси походить назва олівця : олово - оливець-олівець.
-А тепер згадаємо, як пишеться друкована буква О. Напишіть дві друковані букви О. (Один учень пише на дошці). А зараз порівняємо друковану і рукописну букву О.
Зараз будемо вчитися писати букву О.
Пояснення (таблиця).
- Маленька буква О - це овал. Починаємо писати трохи нижче верхи рядкової лінії, ведемо вгору до лінії, заокруглюючи ліворуч, ПО! униз, теж заокруглюючи ліворуч і ведемо вгору до зустрічі з почать букви.
Письмо на дошці.
Письмо в повітрі (на рахунок і- раз-і)
Письмо в прописах.
Звертаємо увагу на нахил букв, відстань між ними.
Фізкультхвилинка.
У країні казочок Жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірятка Вишикувались на зарядку.
Похитали головою,
Раз - притупнули ногою,
Руки вгору підвели,
Трішки ними потрясли.
Нахилились вліво, вправо, Та цього іще замало :
Руки вгору , руки вниз,
Раз- присіли, піднялись ... И працювати знов взялись.
Робота за малюнком.
Діти для того, щоб зробити мультфільм, художник створює малюнок актор його озвучує - і отримують мультик.
В темнім лісі проживає ,
Хвіст рудий пухнастий має. їй на місці не сидиться,
Як назвем її ? (Лисиця).
- Ми вчилися писати букву О , а тепер навчимося з’єднувати її з буквами які ми вже вивчили, щоб потім уміти писати слова.
Пояснення.
оа
Пишемо букву о, зупиняємось там, де ми починали писати, пишемс з’єднувальну лінію, доводимо її до верхньої рядкової лінії, звідки починаємс писати букву а. ао
Другий елемент букви а доводимо до верхньої рядкової ЛІНІЇ, ЗВІДКІ починаємо писати букву о . оу
Пишемо букву, о зупиняючись там, де ми починали писати, з’єднувальну лінію ведемо, звідки починаємо писати букву у.
Послухайте скоромовку.
Оленя одне блукало,
Оленя когось шукало.
Повторення хором першого рядка, потім другого, а потім разом.
Перевірка написаного.