Урок навчання грамоти в 1 класі (письмо)

Про матеріал

Ознайомити учнів з рукописною буквою О, вчити писати її,

з'єднувати з вивченими літерами, закріплювати вміння розрізняти друковані й рукописні букви, закріплювати навички звукового аналізу слів. Розвивати зв'язне мовлення, пам'ять, логічне мислення, фонетичний слух, збагачувати словниковий запас. Виховувати любов до тварин.

Перегляд файлу

Урок  навчання грамоти в 1 класі (письмо)

Тема: Письмо малої букви о

Мета: Ознайомити учнів з рукописною буквою О, вчити писати її,

з’єднувати з вивченими літерами, закріплювати вміння розрізняти друковані й рукописні букви, закріплювати навички звукового аналізу слів. Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, логічне мислення, фонетичний слух, збагачувати словниковий запас. Виховувати любов до тварин.

Обладнання: демонстраційні картки з друкованою і писаною літерами, фішки для звукових моделей, таблиці, малюнок.

Хід уроку

  1.   Актуалізація опорних знань.
  •    Дітки, давайте пригадаємо, яку букву ми вивчили на уроці читання ?
  •    А який звук означає буква О ?
  •    Який це звук ?

-Діти, сьогодні до нас на урок прийшов казковий герой, а ну відгадайте, хто це?

Спекла його бабуся
Із борошна й яєць.

Такий він гарний вдався -
Ну просто молодець !

Кругленький, рум’яненький,

Веселий і меткий.

Хто він такий ?

(Колобок)

Виходить Колобок, співає пісеньку.

Я веселий Колобок,
Я усіх дітей дружок,
Від зайця я тікав,
Від вовка я тікав
І до вас, малята любі,
На урок я завітав.

  •    хочу з вами вчитися.
  •    Сідай за парту і слухай уважно.
  •    Скільки складів у слові колобок ?
  •    Назвемо їх.

-Який склад наголошений ?

-Викладіть фішками звукову модель слова колобок .

(Один учень працює біля дошки, інші за партами.)

-Перевіряємо.

(_ О - О - О -)

-Згадайте, як у казці Лисиця називала Колобка, коли хотіла, щоб той іще раз заспівав ? (Колобочок)

-Скільки звуків О в слові колобочок ? (чотири)

  •    послухайте віршик про Колобка.

Запишався Колобочок :

-Аж чотири маю О !

Чи долинка, чи горбочок,

Не зловити вже його.

Круглі О, мов коліщата,

Котять, вертять Колобка.

А Лисичка хитра - хитра
Вже стоїть біля куща.

  •    про які звуки згадується в цьому віршику ?
  1.   Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні на уроці ми навчимося писати букву О , та закріпимо звук О .

  1.   Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.
  •    Відкрийте зошити і розгляньте малюнки.
  •    Назвіть предмети .
  •    який звук чуємо на початку цих слів ?
  •    Назвіть слова, щоб звук О стояв у середині або в кінці слова.
  •    Поділіть на склади перше слово ( о - лі - вець )
  •    який склад наголошений в першому слові ?

-А чи знаєте ви, що раніше писали паличкою, потім гусячим пером, а згодом його замінила ще одна паличка, але вже свинцева, яка не дряпала, а залишала темні сліди. Згодом почали використовувати дерев’яні олівці, дуже схожі на сучасні, але серцевина в них була із сплава олова та цинку. Звідси походить назва олівця : олово - оливець-олівець.

-А тепер згадаємо, як пишеться друкована буква О. Напишіть дві друковані букви О. (Один учень пише на дошці). А зараз порівняємо друковану і рукописну букву О.

  •    чим вони відрізняються ? (Вони однакові).

Зараз будемо вчитися писати букву О.

Пояснення (таблиця).

- Маленька буква О - це овал. Починаємо писати трохи нижче верхи рядкової лінії, ведемо вгору до лінії, заокруглюючи ліворуч, ПО! униз, теж заокруглюючи ліворуч і ведемо вгору до зустрічі з почать букви.

Письмо на дошці.

Письмо в повітрі (на рахунок і- раз-і)

Письмо в прописах.

Звертаємо увагу на нахил букв, відстань між ними.

Фізкультхвилинка.

У країні казочок Жив веселий Колобок.

Разом з ним усі звірятка Вишикувались на зарядку.

Похитали головою,

Раз - притупнули ногою,

Руки вгору підвели,

Трішки ними потрясли.

Нахилились вліво, вправо, Та цього іще замало :

Руки вгору , руки вниз,

Раз- присіли, піднялись ... И працювати знов взялись.

Робота за малюнком.

Діти для того, щоб зробити мультфільм, художник створює малюнок актор його озвучує - і отримують мультик.

  •      Розкажемо, що було в цій частинці мультика.
  •      Кого бачите на малюнку ?
  •      Що робить Колобок ?
  •      Який настрій у нього ?
  •      Де сховалася Лисичка ?
  •      Яка вона ?
  •      Що вона хоче зробити ?
  •      Складіть речення за схемою.
  •      А зараз розфарбуйте того персонажа, про кого ця загадка.

В темнім лісі проживає ,

Хвіст рудий пухнастий має. їй на місці не сидиться,

Як назвем її ? (Лисиця).

- Ми вчилися писати букву О , а тепер навчимося з’єднувати її з буквами які ми вже вивчили, щоб потім уміти писати слова.

Пояснення.

оа

Пишемо букву о, зупиняємось там, де ми починали писати, пишемс з’єднувальну лінію, доводимо її до верхньої рядкової лінії, звідки починаємс писати букву а. ао

Другий елемент букви а доводимо до верхньої рядкової ЛІНІЇ, ЗВІДКІ починаємо писати букву о . оу

Пишемо букву, о зупиняючись там, де ми починали писати, з’єднувальну лінію ведемо, звідки починаємо писати букву у.

  •     А тепер будемо вчитися швидко і правильно вимовляти звуки.

Послухайте скоромовку.

Оленя одне блукало,

Оленя когось шукало.

  •     який звук найчастіше зустрічається в цій скоромовці.

Повторення хором першого рядка, потім другого, а потім разом.

  •     хто хоче розказати скоромовку ?
  •     А зараз закріпимо письмо малої букви о. Пропишіть рядочок букви < (Один учень пише на дошці).

Перевірка написаного.

  1.   Підсумок.
  •    Яку букву вчилися писати ?
  •    Який звук вона позначає?

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
1617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку