Урок навчання грамоти "Закріплення вмінь писати вивчені букви"

Про матеріал
Закріплювати знання про вивчені букви та звуки, розвивати увагу, пам'ять, усне зв'язне мовлення, виховувати інтерес до навчання, з любов'ю ставитись до рідної мови, слова.
Перегляд файлу

 

Тема: Закріплення вмінь писати вивчені букви. Написання складів, слів і речень з вивченими буквами. Розвиток зв’язного мовлення. Мова рідна, слово рідне.

Мета: Закріплювати знання про вивчені букви та звуки, розвивати увагу, пам’ять, усне зв’язне мовлення, виховувати інтерес до навчання, бажання завжди прийти на допомогу.

Формувати ключові компетентності:

-вміння вчитися  - організовувати робоче місце, доводити роботу до кінця;

-загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватись в контексті змісту;

-соціальної – проектувати стратегію своєї поведінки;

-громадської – з любов’ю ставитись до рідної мови, слова, надбань українського народу.

Хід уроку

І.Розминка.

Продзвенів уже дзвінок, час почати нам урок.

Тож і ми часу не гаймо і урок наш починаймо.

Психологічне настроювання. Метод «Закінчи речення»

-Очі дивляться … та все бачать.

-Вуха слухають … та все чують.

-Голова … думає.

Яким буде наш урок? Найцікавішим.

Які у нас діти? Найкращі.

ІІ.Актуалізація опорних знань.

Будем рідну мову дружно ми вивчати.

Розберемо кожне слово, щоб її нам краще знати.

Тож, вивчаймо рідну мову вже тепер, з маленьких літ,

Українське наше слово хай звучить на цілий світ. (слайд 1)

Гра «Перекличка» (слайд 2)

Поклали перед собою колесо букв. Вам необхідно завершити мою фразу, показуючи та називаючи відповідну літеру. (слайди 3-11)

-Починає алфавіт буква … А.

-Якщо до палички притулити цифру 3,то вийде літера … В.

-Схожа на запалену свічку буква … І.

-Нагадує дві гори або спину двогорбого верблюда літера … М.

-З якої букви змайстрували гірку в цирку? … Л.

-Цю букву боїться горобчик … У.

- Кругла, як бублик … О.

-Яка буква перетворює кіт на кит … И.

-Дві палички, посередині перекладинка … Н.

ІІІ.Повідомлення теми і завдань уроку.

-Сьогодні на уроці ми вправлятимемося у написанні раніше вивчених букв та виконаємо багато цікавих вправ. (слайд 12)

ІV.Узагальнення і систематизація знань учнів.

-Погляньте, діти, хто це завітав до нас на урок? (Дівчинка) Хочете дізнатися, як її звати? Цю маленьку українку звати Калинка. Вона так поспішала до нас на урок, що розгубила намистинки і просить у вас допомоги. Я спробую її озвучити.

-Допоможіть мені, діти, я не знаю, що робити:

Бо намисто загубилось, намистинки розкотились.

Прошу вас їх пошукати – всі завдання розгадати.

-Ну що, допоможемо Калинці?

4.1 Намистинка «Букви»

-Допишіть у словах вказані букви.

М    .илозвучна,  .елодійна,

О    .співана в піснях,

В    .есела, слів багато  .  ній,

А    .  ще  вон.  одн.  єдин. для кожної людини.

Я озвучу вірш, а ви спробуйте прочитати слово, яке утворилося з перших літер зверху вниз. Поділіть це слово на склади. Який склад наголошений? Назвіть послідовно звуки у цьому слові.

4.2 Намистинка «Лабіринт»

-Проходимо лабіринт, з’єднуючи суцільною ламаною лінією рисочки, щоб утворити дане слово. Розмалюйте зірочку, яка утворилась, жовтим кольором. Нехай вона яскраво горить і вказує шлях тим, хто заблукав.

 

4.3 Намистинка «Паличка диригента» (слайди 13-14)

-Відгадайте. У чарівника в руках вона одна. Як ви думаєте, що це? (Чарівна паличка).

-А хто ще може мати таку паличку і керувати виконанням музичного твору колективом музикантів або співаків? ( Диригент). У диригента рухи кистей плавні, спокійні, неначе крила метелика, неначе морські хвилі. Спробуємо і ми керувати музикою.

4.4 Намистинка «Допиши пару» (слайд 15)

-Краса нашої мови залежить тільки від вас, від ваших старань. До поданих великих літер допишіть маленькі.

А  .   У .  О  .  И  .  М  .  Н  .  І  .  Л  .  В .

4.5 Намистинка «За ручки»

-Поєднайте за ручки кожну літеру, тобто правильно напишіть з’єднання.

ма      ли      на     ли     ла      ни     мо

Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика).

-Чи можна знайти тут слова? (Малина, налила, лани, лимони). Запишіть їх у вільному рядку. Кому потрібно, можна скористатись підказкою. (див.додаток 1)

4.6 Намистинка «Конструктор» (слайди 16-17)

-У цих словах загубились букви, які позначають голосні звуки. Відтворіть їх. Чим цікаві ці слова? Якому слову відповідає звукова схема? Складіть речення з ним.

Як ви розумієте вислів: «Сім раз відмір, а раз відріж»? (Потрібно спочатку подумати, а потім діяти.)

4.7 Намистинка «Поетична». (слайд 18)

Велична, щедра і прекрасна.

Прозора й чиста, як гірська вода.

Така багата й вічно молода.

-Так про мову сказала поетеса Юлія Косинська. Які ознаки мови ви запам’ятали? А які можете дібрати самостійно? (Барвінкова, веселкова, милозвучна, мелодійна).

-Я знаю, що діти в нашому класі теж знають вірші про мову.

Солов’їну, барвінкову, колосисту на віки –

Українську рідну мову в дар дали мені батьки.

Берегти її, плекати, буду всюди й повсякчас, -

Бо єдина ж ти, як мати, - мова кожного із нас!

                                                   Оксана Забужко

 

Ой, яка чудова, світла і багата українська мова!

Мова мами й тата, діда і бабусі.

Знаю її добре, ще краще навчуся.

                          Марійка Підгірянка

4.7 Намистинка «Речення»

Групова робота «Склади букву із пазлів» (див.додаток 2)

-Спробуємо оживити букви, скласти з них слова, а із слів – речення.

На першому місці у слові стоїть буква, яка позначає твердий приголосний  ІмІ, на другому місці – буква, яка позначає голосний ІиІ. Друге слово утворює буква на позначення голосного ІіІ. У третьому слові перше місце зайняла буква «ем», друге – «о», третє – «ве», четверте – «а».

-Прочитайте речення: Ми і мова. Спишіть це речення з друкованого шрифту.

Пригадаємо, як пишеться перше слово в реченні? Що ставимо в кінці речення?

4.8 Намистинка «Пізнаю нове»

 Робота з медіапродуктами. Інформаційне повідомлення.

9 листопада – День української писемності та мови.  Свято відзначається щороку в Україні. Це день вшанування Нестора-Літописця. Саме з нього, вважають дослідники, і починається писемна українська мова.

-Яке гарне намисто ми зібрали для дівчинки Калинки завдяки вашій старанності, наполегливості, активності. Воно доповнить національний український одяг.

V. Рефлексія уроку.

1.Вправа «Незакінчене речення» (слайди 19-20)

-Було важко, коли … .

-Найбільш цікавим було … .

-Найкраще мені вдалося … .

-Тепер я знаю, що … .

2.Підберіть крилатий вислів, який відповідає вашому сприйняттю уроку.

Вгору піднятий великий палець – так, в горизонтальному положенні – не завжди, вниз – ні.

-Ворушив мізками, тобто думав, пригадував.

-Рахував ворон або ловив гав або був неуважний, розсіяний.

-Натхненно слухав і старанно виконував.

-Комар носа не підточить, тотбо робота виконана бездоганно.

3.Самооцінювання.

Оцініть свою роботу за допомогою смайлика вкінці сторінки зліва.

4.Прийом «Обери позицію»

Мова – краса спілкування,

Мова – як сонце ясне,

Мова – то предків надбання,

Мова – багатство моє.

 

Мова – то чиста криниця,

Де б’є, мов сльоза, джерело.

Мова – це наша світлиця,

Вона, як добірне зерно.

 

Мова – державна перлина,

Нею завжди дорожіть.

Без мови немає країни –

Мову, як матір, любіть!

-Яке ваше ставлення до рідної мови? Оберіть свою позицію.

Я розмовляю, думаю, співаю, радію, пишу, читаю, мрію українською мовою.

Це – моя мова! Так чи ні? Якщо так, прикріпіть наліпку, яка лежить у вас на партах, у правому верхньому кутику листка, на якому ви працювали.

 

 

 

 

Картинки малины для детей                     </div>
                </div>
                                                                                                            </div>
                    

                    

                                    </div>

                <div class=

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
351
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку