Узагальнення вивченого з теми «Речення з однорідними членами»

Про матеріал
узагальнити й систематизувати знання учнів про однорідні члени речення та розділові знаки при них; удосконалювати вміння правильно інтонувати речення з однорідними членами, доцільно використовувати їх у мовленні; розвивати вміння узагальнювати й систематизувати матеріал
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнення вивченого з теми «Речення з однорідними членами»

Номер слайду 2

Дайте відповіді на питання. 1. Які члени речення називаються однорідними?2. Який тип зв’язку існує між однорідними членами? 3. З якою інтонацією вимовляють однорідні члени? 4. Узагалюнювальне слово – це…5. Які частини мови найчастіше виступають у ролі узагальню вальних слів? 6. Які розділові знаки ставимо в реченнях з однорідними членами та узагалюнювальним словом?7. Які розділові знаки ставимо при однорідних членах?8. Якщо однорідні члени є фразеологізмом, то який розділовий знак ставимо? 9. Якщо означення пов’язані між собою сполучником, то вони однорідні чи неоднорідні?

Номер слайду 3

Розділові знаки пропущено. Умивалися жінки вранці росою з липи берези яблуні вишні а ввечері відваром із сушених трав душиці чебрецю м’яти калини й малини. Раз на тиждень робили маски з листків кульбаби ружі кропиви кімнатної герані соку алое пшеничної муки з медом. Відбілювали обличчя масками з хрону сиру яблук омолоджувалися петрушкою з медом. Волосся мили в кип’яченій воді додаючи такі рослини любисток м’яту ромашку кропиву липу корінь лопуха бруньки берези звіробій. Коли волосся випадало змащували голову настоєм з хмелю меду яєць цибулі часнику олії. Полоскали відваром любистку й васильків.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Завдання: записати речення. Указати однорідні члени речення та узагальнювальні слова при них. З’ясувати, якими членами речення є узагальнювальні слова.1. Луки, гори, пишні сади – все зелене і принишкле. 2. На річці, в лісі, на полі - всюди німо, тихо. 3. І земля, і вода, і повітря – все поснуло. 4. День, вечір, ніч, ранок – все біле, все тьмяне. 5. Гори, дерева, хмари – усе таке неземне! 6. Лози, висип, кручі, ліс – усе блищить і сяє на сонці.

Номер слайду 6

Лінгвістичне конструювання Завдання: дібрати потрібне за змістом узагальнювальне слово. Ввесь степ, і лиман, і озеро, і море - … закуталось в якийсь чарівний світ. 2. Тут … : вдень і вночі, влітку і взимку – стоїть безугавний шум, а в сонячні години грає барвиста веселка. 4. … червоно: на небі, і на узгір’ях, і на горі. 5. Чи влітку, чи в осінню негоду, чи в найлютішу зимову заметіль - … до нього могли постукати. 6.. Куди не повернешся — … земля: і згори, і знизу, і праворуч, і ліворуч

Номер слайду 7

Вправа 267, стор.120

pptx
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку