Тема.Навчаюся змінювати слова-назви предметів. Змінювання іменників за зразком: один -багато.
Мета: поглибити знання учнів про іменник ; удосконалювати вміння змінювати слова за зразком «один-багато»; формувати вміння розрізняти іменники, які відповідають на питання хто ?що ?;формувати вміння самостійно робити висновки, узагальнюючи одержані знання; розвивати зв’язне мовлення учнів; розвивати уважність, пам’ять учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати старанність, самостійність, любов до рідної мови.
Формувати мовленнєву компетентність.
Тип уроку: комбінованний
Обладнання: презентація уроку; предметні малюнки, мовний матеріал,.
Хід уроку
I.Організація класу до уроку.
Ми сьогодні, діти, з вами
Помандруєм зі словами.
Щоб часу не витрачати –
Починаєм працювати.
- До якого уроку ви приготувались?
- Що ми вивчаємо на уроках мови?
- Що вивчали на попередніх уроках?
II.Актуалізація опорних знань.
1. Каліграфічна хвилинка.
Наступна робота писати навчає
І скаже, хто в гості до нас завітає.
Нумо, спробуйте вгадати,
Яку букву нам писати:
Вона є в котика і киці,
В кошеняти і криниці,
В курки, качки і бичка –
Це ж, звичайно, буква ...»ка».
- Погляньте на каліграфічне написання в таблиці. Пригадайте, як вона пишеться. Напишіть спочатку в повітрі.
- Запишіть в зошитах: Ккко сок ло
- Складіть і запишіть слово зі складів: ко-ло-сок.
Золотистий і вусатий
В ста кишеньках -сто маляток.
А малятка не прості –
Це зернятка золоті.
- От і ми з вами будемо збирати зернятка знань.
А) Г авкає -собака. Нявчить..
Малює.... Лікує...
Навчає... Спить....
- На які питання відповідають ці слова? (Хто?)
Б) Білий, холодний, пухнастий….
Жовте, багряне, осіннє....
Футбольний, круглий, шкіряний....
Червоне, солодке, соковите....
Чорна, дощова, велика….
Зелена, висока, новорічна....
- На які питання відповідають ці слова? (Що?)
Підсумок:
- Що це за слова, які відповідають на запитання хто? або що? (Слова –назви предметів)
В) Гра«3аива літера»
- Прочитайте слова:
ПЛАН СЛОВА
- На яке питання відповідають ці слова?
- Заберіть одну букву в кожному з цих слів так, щоб до них можна було б поставити запитання хто? (Пан, сова)
III. Оголошення теми та мети уроку.
IV. Робота над вивченням нового матеріалу.
На дереві сидів горобці. До годівнички прилетіли синиця.
-Які слова треба замінити, щоб речення стали правильними?
Підсумок:
- Діти, якщо написано слово горобець, то скільки це? (1)
- А якщо -горобці? (2,10) багато.
Один Багато
Горобець горобці '
Синиця синиці
2. Самостійна робота (вправа за підручником №36 (с. 64)
Перевірка -фронтальне опитування.
- Складіть звукову модель слова опеньки
V. Фізкультхвилинка.
1 .Пальчик, пальчик - тук-тук-тук.
По цеглиночці - тук-тук.
Плесни, плесни - раз, два, три.
Ти цеглиночку бери,
Її другу передай,
Гру спочатку починай.
2.Ти цеглиночки збирай ,
По порядку їх складай.
В полі жовтім зеленіє червона калина,
А оранжевий візьми Просто зверху поклади.
3. Самостійна робота ( вправа за підручником №3 7)
Закріплення та систематизація знань.
1 .Робота в групах «Знайди зайве»
Група А Заєць, ведмеді, їжаки, лисиці, вовки.
Група Б Барвінок, мак, ромашки, волошка, льон.
Група В Стіл, шафа, диван, крісла, табурет.
- Як треба змінити слова заєць, ромашки і крісла , щоб вони не були «зайвими»?
А) Складання речень по групах.
Iгрупа -складає речення зі словом заєць
IIгрупа - ромашки
IIIгрупа - крісла
Б) Запис складених речень під диктовку.
VI.Підсумок уроку.
- Над чим працювали на уроці?
- Що запам’ятали з вивченого на уроці?
- Додайте по одній літері до кожного слова і прочитайте у вертикальному стовпчику чарівне слово.
...ЛИНЦІ
...ЛАДКИ
...ИСИЦЯ
...РЕЛ
...ЕРЕВО
...ИБУЛЯ
...НДИК