Урок "Навчаюся змінювати слова-назви предметів.Змінювання іменників за зразком: один-багато".

Про матеріал
Урок розроблено згідно програми Савченко, за підручником Вашуленко. Урок містить в собі різні форми : робота в групі, в парах та інші.
Перегляд файлу

Тема.Навчаюся змінювати слова-назви предметів.  Змінювання іменників за зразком: один -багато.

Мета: поглибити знання учнів про іменник ; удосконалювати вміння змінювати слова за зразком «один-багато»; формувати вміння розрізняти іменники, які відповідають на питання хто ?що ?;формувати вміння самостійно робити висновки, узагальнюючи одержані знання; розвивати зв’язне мовлення учнів; розвивати уважність, пам’ять учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати старанність, самостійність, любов до рідної мови.

Формувати мовленнєву компетентність.

Тип уроку: комбінованний

Обладнання: презентація уроку; предметні малюнки, мовний матеріал,.

                                           Хід уроку

I.Організація класу до уроку.

Ми сьогодні, діти, з вами

Помандруєм зі словами.

Щоб часу не витрачати –

Починаєм працювати.

- До якого уроку ви приготувались?

- Що ми вивчаємо на уроках мови?

- Що вивчали на попередніх уроках?

II.Актуалізація опорних знань.

1. Каліграфічна хвилинка.

Наступна робота писати навчає

І скаже, хто в гості до нас завітає.

Нумо, спробуйте вгадати,

Яку букву нам писати:

Вона є в котика і киці,

В кошеняти і криниці,

В курки, качки і бичка –

Це ж, звичайно, буква ...»ка».

- Погляньте на каліграфічне написання в таблиці. Пригадайте, як вона пишеться. Напишіть спочатку в повітрі.

- Запишіть в зошитах: Ккко сок ло

- Складіть і запишіть слово зі складів: ко-ло-сок.

Золотистий і вусатий

 В ста кишеньках -сто маляток.

А малятка не прості –

 Це зернятка золоті.

- От і ми з вами будемо збирати зернятка знань.

2. Гра «Швидко добери слово».

А) Г авкає -собака.                            Нявчить..

     Малює.... Лікує...

     Навчає...   Спить....

- На які питання відповідають ці слова? (Хто?)

Б) Білий, холодний, пухнастий….

Жовте, багряне, осіннє....

Футбольний, круглий, шкіряний....

Червоне, солодке, соковите....

Чорна, дощова, велика….

Зелена, висока, новорічна....

- На які питання відповідають ці слова? (Що?)

Підсумок:

- Що це за слова, які відповідають на запитання хто? або що? (Слова –назви предметів)

В)  Гра«3аива літера»

- Прочитайте слова:

ПЛАН СЛОВА

- На яке питання відповідають ці слова?

- Заберіть одну букву в кожному з цих слів так, щоб до них можна було б поставити запитання хто? (Пан, сова)

III. Оголошення теми та мети уроку.

  • Ми сьогодні продовжимо роботу зі словами -назвами предметів і будемо
  • змінювати їх за зразком.

IV. Робота над вивченням нового матеріалу.

  1. Вправа-гра «Знайди помилку».

На дереві сидів горобці. До годівнички прилетіли синиця.

-Які слова треба замінити, щоб речення стали правильними?

Підсумок:

-  Діти, якщо написано слово горобець, то скільки це? (1)

- А якщо -горобці? (2,10) багато.

Один Багато

Горобець горобці '

Синиця синиці

2. Самостійна робота (вправа за підручником №36 (с. 64)

Перевірка -фронтальне опитування.

- Складіть звукову модель слова опеньки

V. Фізкультхвилинка.

1 .Пальчик, пальчик - тук-тук-тук.

По цеглиночці - тук-тук.

Плесни, плесни - раз, два, три.

Ти цеглиночку бери,

Її другу передай,

Гру спочатку починай.

2.Ти цеглиночки збирай ,

По порядку їх складай.

В полі жовтім зеленіє червона калина,

А оранжевий візьми Просто зверху поклади.

3. Самостійна робота ( вправа за підручником №3 7)

Закріплення та систематизація знань.

1 .Робота в групах «Знайди зайве»

Група А Заєць, ведмеді, їжаки, лисиці, вовки.

Група Б Барвінок, мак, ромашки, волошка, льон.

Група В Стіл, шафа, диван, крісла, табурет.

- Як треба змінити слова заєць, ромашки і крісла , щоб вони не були «зайвими»?

А) Складання речень по групах.

Iгрупа -складає речення зі словом заєць

IIгрупа - ромашки

IIIгрупа - крісла

Б) Запис складених речень під диктовку.

VI.Підсумок уроку.

- Над чим працювали на уроці?

- Що запам’ятали з вивченого на уроці?

- Додайте по одній літері до кожного слова і прочитайте у вертикальному стовпчику чарівне слово.

...ЛИНЦІ

...ЛАДКИ

...ИСИЦЯ

...РЕЛ

...ЕРЕВО

...ИБУЛЯ

...НДИК

 

docx
Додав(-ла)
Украинка Лана
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 березня 2020
Переглядів
1404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку