! Мета уроку: - поглибити знання про рід іменників, сформувати вміння визначати належність іменника до одного з родів; - розвивати граматичні вміння правильно складати словосполучення з прикметниками залежно від роду іменника; - за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу сприяти розширенню кругозору.
«Мовознавчий крос»: 1.Пригадайте, яка частина мови називається іменником? 2.Як називаються іменники, що відповідають на питання хто? 3.Як називаються іменники, що відповідають на питання що? 4.У чому полягає відмінність між власними та загальними назвами? 5.Що таке конкретні та абстрактні іменники?
Вправа «Ключ» Визначити іменники чоловічого роду? Нежить, путь, тінь, апокриф, тюль, кольрабі, ваніль, Сочі, академік, північ, грань, лікар, колібрі, ООН, Алчевськ, цеце, бязь, Душанбе, плач, Огайо (штат), Онтаріо, Лондон, толь, танго, аркан, важіль, зелень, суміш, кір, актор, манго.
Укажіть іменники, що належать до одного з родів: А) чоловічого: 1.Путь 2.Собака 3.Кольрабі 4. Кладь; Б) жіночого: 1 Ферзь 2. Різь 3. Рояль 4. Гниль 5. Лебідь; В) середнього: 1. Вовчище 2. Полотнище 3. Колібрі 4. Перу (столиця країни) Г) спільного: 1. Хвороба 2. Нероба 3. Забава 4. Роззява 5. Переправа
Рефлексія 1. Яких знань і умінь, що стосуються теми уроку, у вас недостатньо? 2. У чому потребуєте допомоги? 3. Як оцінюєте власну роботу на уроці? 4. Чому навчилися на уроці? На уроці я • дізнався (- лася)… • зрозумів (- ла)… • навчився (-лася)… • найбільший мій успіх – це… • не вмів (- ла), а тепер умію… • я змінився (-лася)…