Тема уроку Граматичні категорії іменника

Про матеріал
Презентація до уроку "Граматичні категорії іменника. Рід іменників". Мета уроку: поглибити знання учнів про рід іменників, граматичну норму, сформувати вміння визначати належність іменника до одного з родів; розвинути орфографічні вміння правильно писати слова, що належать до різних родів в орудному й інших відмінках, граматичні вміння правильно складати словосполучення з прикметниками залежно від роду іменника і за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу сприяти розширенню кругозору десятикласників.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

* Тема уроку. Граматичні категорії іменника. Рід іменників

Номер слайду 2

«Отут, разом з одягом, залишайте свій поганий настрій». О. Дюма

Номер слайду 3

Який співець, поет, який письменник Уперше слово вигадав – іменник! Іменник! Він узяв собі на плечі Велике діло – визначати речі, Ім’я, найменування і наймення: Робота. Біль. І радість, і натхнення. «Злитки золоті» Д. Білоус

Номер слайду 4

* Тема уроку. Граматичні категорії іменника. Рід іменників

Номер слайду 5

! Мета уроку: - поглибити знання про рід іменників, сформувати вміння визначати належність іменника до одного з родів; - розвивати граматичні вміння правильно складати словосполучення з прикметниками залежно від роду іменника; - за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу сприяти розширенню кругозору.

Номер слайду 6

Запишіть, будь ласка, 1-2 запитання, відповідь на які ви хотіли б одержати сьогодні на уроці.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

«Мовознавчий крос»: 1.Пригадайте, яка частина мови називається іменником? 2.Як називаються іменники, що відповідають на питання хто? 3.Як називаються іменники, що відповідають на питання що? 4.У чому полягає відмінність між власними та загальними назвами? 5.Що таке конкретні та абстрактні іменники?

Номер слайду 9

Складіть ментальну карту до теми «Іменник»

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Повідомлення-дослідження «Іменники спільного роду, що означають назви професії людей»

Номер слайду 12

! Звернімося до підручника Виконайте вправу 326 на С. 208 у парах та здійсніть взаємоперевірку

Номер слайду 13

Назвіть іменники: 1ряд – жіночого роду, 2 ряд – середнього, 3 ряд – іменники чоловічого роду.

Номер слайду 14

Вправа «Ключ» Визначити іменники чоловічого роду? Нежить, путь, тінь, апокриф, тюль, кольрабі, ваніль, Сочі, академік, північ, грань, лікар, колібрі, ООН, Алчевськ, цеце, бязь, Душанбе, плач, Огайо (штат), Онтаріо, Лондон, толь, танго, аркан, важіль, зелень, суміш, кір, актор, манго.

Номер слайду 15

Нежить, путь, тінь, апокриф, тюль, кольрабі, ваніль, Сочі, академік, північ, грань, лікар, колібрі, ООН, Алчевськ, цеце, бязь, Душанбе, плач, Огайо (штат), Онтаріо, Лондон, толь, танго, аркан, важіль, зелень, суміш, кір, актор, манго. Правильна відповідь:

Номер слайду 16

Укажіть іменники, що належать до одного з родів: А) чоловічого: 1.Путь 2.Собака 3.Кольрабі 4. Кладь; Б) жіночого: 1 Ферзь 2. Різь 3. Рояль 4. Гниль 5. Лебідь; В) середнього: 1. Вовчище 2. Полотнище 3. Колібрі 4. Перу (столиця країни) Г) спільного: 1. Хвороба 2. Нероба 3. Забава 4. Роззява 5. Переправа

Номер слайду 17

Робота «Словникового бюро» У кожній групі іменників знайдіть четверте «зайве» слово 1. Леді, Сафарі, Мадам, Пані; 2. Конго, Пальто, Сопрано, Депо; 3.Причепа, Дурепа, Волоцюга, Ледацюга; 4. Аташе, Маестро, Кліше, Денді.

Номер слайду 18

Перевірити власні знання нам допоможуть тестові матеріали освітнього порталу «На урок»: https://naurok.com.ua/test/morfologiya-imennik-kategoriya-rodu-5384.html

Номер слайду 19

«Підхопи естафету» • У якому розділі науки про мову вивчаються частини мови? • Назвіть самостійні частини мови? • Назвіть службові частини мови. • Як визначити рід іменників іншомовного походження? • Як визначити рід географічних назв? • Назвіть іменники, рід яких слід запам`ятати.

Номер слайду 20

Рефлексія 1. Яких знань і умінь, що стосуються теми уроку, у вас недостатньо? 2. У чому потребуєте допомоги? 3. Як оцінюєте власну роботу на уроці? 4. Чому навчилися на уроці? На уроці я • дізнався (- лася)… • зрозумів (- ла)… • навчився (-лася)… • найбільший мій успіх – це… • не вмів (- ла), а тепер умію… • я змінився (-лася)…

Номер слайду 21

Скласти 12 тестів до параграфа 41, Виконати вправу 329 на С. 209

Номер слайду 22

«Учитися гарної, спокійної, інтелігентної мови треба довго й уважно – прислухаючись, запам’ятовуючи, помічаючи, читаючи й вивчаючи». Д. Лихачов

ppt
Додано
13 березня 2020
Переглядів
2323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку